ESPNとTCLが「Born a Legend」ビデオシリーズを共同制作

TCL Electronics

ESPNとTCLがスポーツを通じて世界のコミュニティーに刺激を与える「Born a Legend」ビデオシリーズを共同制作

AsiaNet 78185 (0573)

【香港2019年4月9日PR Newswire=共同通信JBN】世界をリードする創造的なスポーツコンテンツのソースであるESPNと、世界トップ3のTVブランドかつ大手家電メーカーのTCLが共同で、「Born a Legend(レジェンドに生まれて)」と題する新たなビデオシリーズを通してスポーツ界の力強いストーリーをシェアした。この感動を与えるシリーズは、地理、性別、形やサイズの境界を越えて、広範囲の選手たちの高く評価されている価値や特徴を見つけて紹介する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190405/2425019-1

「Born a Legend」はロールモデルに育った選手の物語を紹介し、いかに見掛け以上に「レジェンド」であるのかを一瞥する。最初のエピソードは2018年アジア大会でインドネシア初の金メダルを獲得した女子テコンドーのデフィア・ロスマニアー選手の人にやる気を起こさせる物語を紹介する。デフィア・ロスマニアー選手は大会開始の数日前に自分の父親が亡くなったにもかかわらずそのパフォーマンスで審判に強い印象を与えた。2つ目のエピソードはインド代表クリケットチームの選手として奮闘するクルディープ・ヤダブ選手の感動を呼ぶ旅についてだ。

このシリーズは世界中の6カ国からの選手たちを特集する。インドネシア、インド、ドイツ、日本、ロシア、メキシコだ。ビデオは2019年を通して徐々に販売され、レジェンドになるよう人々を勇気づけるのが目標だ。

TCL Smart Device Groupの海外事業グループの最高マーケティング責任者であるアイリーン・サン氏は「TCLはスポーツを通じて世界のコミュニティー、特に若者世代に元気を与えることに熱意を注いでいる。われわれのESPNとの協力はスポーツに関する力強い物語をシェアすることを通して人々が優秀さを求めて努力するよう勇気づける創造的な方法だ」と述べた。

「Born a Legend」の各ビデオはESPNのウェブサイト、アプリ・プラットフォーム、TCLの公式ウェブサイト(http://www.tcl.com )で入手できる。

「Born a Legend」ビデオの視聴は以下を参照。

*Facebook @tclelectronicsglobal

*Twitter @TCL_TV_Global

*Instagram @tclelectronics

*YouTube @TCL Electronics

*TCL公式ウェブサイト: www.tcl.com

*ESPN公式ウェブサイト: www.espn.com

▽TCLについて

TCL Electronics Holdings Limited(HKSE: 01070)は世界のTV業界主要メーカーの一角を占め、家庭電化製品の研究・開発、製造・販売に携わっている。最新のIHSデータによるとTCLは2018年の出荷量が市場の10.9%を占め、世界のTV市場で第2位にランクされた。

▽メディア問い合わせ先

Hill+Knowlton Strategies for TCL Electronics

Salice Wong: +852-28946296

salice.wong@hkstrategies.com

ソース:TCL Electronics  

ESPN and TCL unite to create 'Born a Legend' video series to inspire global community through sports

PR78185

HONG KONG, April 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

ESPN, the world's leading source of creative sports content, and TCL, top three

global television brand and leading consumer electronics company, have joined

forces to share powerful stories from the world of sport through a new video

series titled "Born a Legend". The inspirational series uncovers and showcases

the esteemed values and traits of a wide range of athletes, transcending

boundaries of geography, gender, shape, and size.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190405/2425019-1

"Born a Legend" tells stories of athletes who have grown into role models and

gives a glimpse into how there is more to being a "legend" than what meets the

eye. The first episode features the motivational story of Defia Rosmaniar, a female

taekwondo athlete from Indonesia who won the first gold medal for the country at

the 2018 Asian Games. Defia Rosmaniar impressed the judges with her performance

despite her father passing away a few days before the games started.

The second episode is about the inspirational journey of Kuldeep Yadav

from struggling as a cricketer to the Indian national cricket team.

The series features athletes from six countries across the world: Indonesia,

India, Germany, Japan, Russia and Mexico. The videos will be gradually released

throughout 2019, and aim to encourage people to be the legend they were born to be.

"TCL is passionate about inspiring the global community, especially the younger

generation, through sports. Our collaboration with ESPN is a creative way to

encourage people to strive for excellence through sharing powerful stories

about sports," said Eileen Sun, Chief Marketing Officer, Overseas Business

Group of TCL Smart Device Group.

Each "Born a Legend" video will be available on ESPN's web and app platforms as

well as TCL's official website (http://www.tcl.com).

To view the "Born a Legend" video series, visit

-Facebook @tclelectronicsglobal

-Twitter @TCL_TV_Global

-Instagram @tclelectronics

-YouTube @TCL Electronics

-TCL official website: www.tcl.com   

-ESPN official website: www.espn.com  

About TCL

TCL Electronics Holdings Limited (HKSE: 01070) is one of the leading players in

the global TV industrial, engaged in the research and development,

manufacturing and distribution of consumer electronic products. According to

the latest IHS data, TCL was ranked second in the global TV market with a

market share of 10.9% in terms of shipment volume in 2018.  

Media Contact:

Hill+Knowlton Strategies for TCL Electronics

Salice Wong: +852-28946296

salice.wong@hkstrategies.com

SOURCE TCL Electronics  

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