王老吉がハーブティー博物館を年末東京にオープン
王老吉がハーブティー博物館を年末東京にオープン
AsiaNet 78257 (0605)
【東京2019年4月10日新華社=共同通信JBN】粤港澳大湾区(Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area)の国際的な存在感増大を目指すお披露目イベントが9日東京で開催され、中国・広東省の馬興瑞省長率いる代表団などが出席した。この日、Guangzhou Pharmaceutical Holdings (GPH)の中国ハーブティーブランド、王老吉(Wang Lao Ji)が「Connect the World through the Auspicious Culture」(吉祥文化を通じて世界を連結)をテーマに、東京にハーブティー博物館を開設するプロジェクトに乗り出した。これは、経済、文化的に大湾区を前進させ、グローバル戦略を達成するGPHのコミットメントを表している。
1828年に創設された中国ハーブティー開拓者の王老吉は、ヘルシーな植物飲料として、中国の誰もが知る名前に発展した。2019年末開館が予定される東京のハーブティー博物館は、マルチメディアを通じてハーブティーの歴史を紹介する。日本の友人は中国文化の革新と魅力を体験しながら、本物の中国を一服することになる。
王老吉は4カ月前、マンハッタンに海外初のハーブティー博物館を開館したばかり。ニューヨークと東京の海外展開と「一帯一路」イニシアチブで生じる機会によって、由緒あるハーブティーブランドはさらに多くの吉兆を世界にもたらし、飲料のグローバルリーダーに発展する意向である。
広東省の業界大手が開始した海外博物館プロジェクトは、嶺南・吉祥文化の対外交流・振興の窓口である。長年にわたる日本の流通網は、東京、大阪、千葉、横浜、神戸、沖縄など中国人が比較的多い主要都市をカバーしている。現在、日本は王老吉の東アジア最大の輸出市場である。
海外貿易システムの改善のおかげで、王老吉は5大陸60カ国・地域の膨大な小売店に製品を流通させている。
イベント開幕に当たり、王老吉は「Culture and Craftsmanship: The Auspicious Culture of Chinese Herbal Teas」(文化と技能:中国ハーブティーの吉祥文化)をテーマとする中日文化交流会合を開催した。両国伝統文化の学者と王老吉の代表は、ハーブティーの文化と中国特有の吉兆に関して意見を交換した。彼らは、企業文化を豊かにして、世界的なブランディング手順を進歩させる方法についても討議した。
GPHはイベントで、日本の消費者に王老吉と中国吉祥文化に対する理解を深めてもらおうと、吉祥文化を振興するアンバサダー募集のキャンペーンに着手した。
GPHのリー・チュユアン社長は「傑出した中国ブランドによって、われわれは中国の物語をうまく語れる。王老吉は今後も引き続き、豊かな吉祥文化で製品を強化して世界を結び付け、ハーブティー業界の国際的な存在感を増大させることにコミットする。それによって、中国文化と国産ブランドは世界で成長、繁栄する」と語った。
ソース:Guangzhou Pharmaceutical Holdings (GPH)
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http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=333760
Wang Lao Ji herbal tea museum launched in Tokyo, to open at the year's end
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TOKYO, Japan, Apr. 10, 2019 /Xinhua=KYODO JBN/--
The Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area Roadshow was held in Tokyo,
Japan on April 9th, aiming to increase its global presence. Among the attendees,
there was a delegation led by Ma Xingrui, governor of China's Guangdong Province.
On the same day, the Chinese herbal tea brand Wang Lao Ji, from Guangzhou
Pharmaceutical Holdings (GPH), launched its overseas herbal tea museum project in Tokyo,
with the theme "Connect the World through the Auspicious Culture.
" This showcases the company's commitment to advancing the Greater Bay Area,
both economically and culturally, and to achieving its global strategy.
Established in 1828, Wang Lao Ji, the inaugurator of China's herbal teas, has
developed into a household name in China as a healthy botanical beverage.
Its herbal tea museum in Tokyo, scheduled to open at the end of 2019, will present
its herbal tea history through multimedia. Japanese friends will have an authentic sip
of China while experiencing the innovation and glamour of Chinese culture.
The move came after Wang Lao Ji opened its first overseas herbal tea museum in
Manhattan four months ago. With a global footprint in New York and Tokyo and
opportunities brought by the Belt and Road Initiative and the constructing Bay
Area, the time-honored herbal tea brand is committed to bringing more
auspiciousness to the world and growing into a global beverage leader.
The overseas museum project, initiated by the Guangdong-based industry giant,
serves as a window for foreign exchanges and promotion of the Lingnan and
auspicious cultures. Over years its distribution network in Japan has covered main cities
with a relatively larger Chinese population, including Tokyo, Osaka, Chiba, Yokohama, Kobe
and Okinawa. At present, Japan is Wang Lao Ji's biggest export market in East Asia.
An improved overseas trading system has allowed Wang Lao Ji to distribute its products
to 60 countries and regions on five continents through tens of millions of retail outlets.
At the opening, Wang Lao Ji hosted a Chinese-Japanese cultural exchange meeting
under the theme "Culture and Craftsmanship: The Auspicious Culture of Chinese
Herbal Teas". Scholars in traditional culture from both countries and
representatives of Wang Lao Ji shared views on the cultures of herbal tea and
auspiciousness unique to China. Also, they discussed ways of advancing global
branding process by enriching corporate culture.
For a deeper understanding of Wang Lao Ji and the Chinese auspicious culture
among Japanese consumers, the company started the ambassador recruiting
campaign at the event for promoting its auspicious culture.
"With outstanding Chinese brands, we can tell China's stories well," said GPH's
president Li Chuyuan, "Going forward, Wang Lao Ji will stay committed to
empowering its products with enriched auspicious culture to connect the world
and increase the global presence of the herbal tea industry. With that, the
Chinese culture and homegrown brands will grow and prosper in the world."
Source: Guangzhou Pharmaceutical Holdings (GPH)
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