オレオの超人気ARゲーム、ネットユーザー:中国のテクノロジーは素晴らしい!

オレオ(Oreo)

オレオの超人気ARゲーム、ネットユーザー:中国のテクノロジーは素晴らしい!

AsiaNet 78302

【上海2019年4月12日PR Newswire】

記憶の中に「ひねって、なめて、ひたす」を思い出しますが、オレオは中国でARゲームのアップグレード版を革新的に発表し、驚くべき新記録を樹立しました。1200万人以上はオレオの最新のARゲームイベントに参加しており、中国のソーシャルメディアで話題になりました。

3月に、オレオとアリババ傘下のアリペイ(Alipay)は共同でブラックテクノロジー・ゲームを発表しました。このゲームはオレオのよく知られた食べ方「ひねって、なめて、ひたす」から生まれたものです。このARゲームには3つの異なるミニゲームが含まれており、ユーザーはアリペイ(Alipay)のARを利用してジェスチャーかオレオクッキーをスキャンすると、対応ゲームを開始することができます。このARゲームは先進的な重力検知(加速度センサー)技術、ARパノラマ技術、AI(人工知能)技術を採用し、ユーザーは遊んでいる中で最高のゲーム体験を得られます。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434559-1-a

(オレオARゲームのオフィシャルポスター)

このキャンペーン宣伝イベントに、オレオは中国で人気の超高いスター3人、ウー・レイ、クワン・シャオトン、ダン・レンを招待しました。彼らのアピール力により、ますます多くのプレイヤーはゲームに参加しています。このミニゲームを通して、より多くの人はオレオの「一緒に遊び、楽しみをシェアする」精神を体験しています。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434559-1-b   

(上記のジェスチャーまたはオレオクッキーをスキャンし、ARゲームをアクティブにしましょう)

オレオは新浪微博(Sina Weibo)の公式アカウントにより公表した内容によると、全世界の範囲でこのゲームに参加して、ランキングのトップ10に入るユーザーはオレオが公式で発行する全世界数量限定の純金メダルを獲得できます。

テクノロジーに満ちたゲーム体験、人気スターの加入、数量限定の純金メダル、これらの魅力的な要素は多くの人々を夢中にさせており、ネットユーザー達は次のコメントを出して感嘆の意を表しました。

「こんなに素晴らしいゲームを見たことがない」

「オレオゲームは想像以上にすごい!」

中国で最も有名なクッキーブランドの1つとして、オレオはたくさんのファンを持つ。このイベントは中国のファン達にオレオへの愛を深めさせ、より多くの若者はこの面白いブランドを好きになりました。

(日本語リリース:クライアント提供)

Oreo Offers a New AR Game Experience in China

PR78302

SHANGHAI, Apr. 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

The latest Twist, Lick, Dunk from Oreo has come in the form of a recently

launched augmented reality (AR) game in China. The AR game has attracted more

than 12 million participants, and has been widely discussed on Chinese social

media platforms.

In March, Oreo and Alipay (part of the Alibaba Group) jointly launched an AR

game inspired by the classic way to eat an Oreo - Twist, Lick, Dunk. This AR

game contains three different features. Users can scan the gesture or an Oreo

with Alipay's AR scanning feature to activate the game. By virtue of the

advanced gravity sensing technology, AR panoramic technology and AI technology,

the game delivers a superb user experience.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434559-1-a

(Official poster of OREO AR game)

At the campaign promotion event, Oreo invited popular young celebrities in

China, Wu Lei, Guan Xiaotong and Deng Lun to experience the fun. With their

inspiration, more game players have enjoyed the game, experiencing the spirit

of Oreo and having fun.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434559-1-b

(Scan the gesture or an Oreo to activate the AR game)

Users who participate in this game and rank in the top 10 will receive a

limited edition pure gold medal from Oreo.

Many people on Chinese social media discussed the high-tech gaming experience,

endorsement of popular celebrities and limited edition pure gold medals.

As a well-known overseas brand in China, Oreo has numerous fans. This campaign

enables Chinese fans to better understand and interact with Oreo and more young

people to fall in love with such an interesting brand.

SOURCE: Oreo

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中