habitat by honestbee 2019年必見 世界の食料品店・レストラン16選の1つ
habitat by honestbee 2019年必見 世界の食料品店・レストラン16選の1つ
AsiaNet 78217
*habitat by honestbeeのNewGen Retailコンセプトリリース後、半年経った今でもなお消費者と業界プレーヤーの感動と話題の中心であり続ける
【シンガポール2019年4月16日PR Newswire】
テクノロジーが可能にした世界初のマルチ感覚のショッピング体験をコンセプトにした、habitat by honestbee(https://habitat.honestbee.sg/?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV8aSRDPe0SQ2olIeKRrhHRSJ8at3Ntyl3D6IkyHLi9G6CocG8_j8F4aAgdNEALw_wcB )はIGDの「2019年に訪問すべき世界のトップ16店」に選定され(注1)、Googleは2018年シンガポールのトップ10トレンド検索として発表した。(注2)habitat by honestbee は2018年10月に生活必需品、オリジナル商品2万点以上を揃えた面積1700坪の旗艦店を開店して以来、世界的な成功を収めてきました。honestbeeはオンラインのお買い物コンシェルジュ、食料品配達サービスとして2015年にスタートし、業界で世界初の、テクノロジーを取り入れたマルチ感覚の食品雑貨および食事体験スペースがある実店舗に発展、オンラインとオフライン双方の消費者にサービスを提供し、物流と小売りのイノベーションラボとなりました。
シンガポールの中心部に位置するhabitat by honestbeeにはこれまで50万人以上が来店し、その年齢層も様々です。居心地のいい環境に自然の要素を加えて設計された実験的なスペースは、自宅にいるような快適さをお客様に提供している。普段のお買い物の気楽さに世界の有名ブランドが加わり、ワクワクできるお買い物体験を提供しています。お客様は、他のどのスーパーマーケットよりも長い時間(平均2時間)店内で過ごしている。お客様の中心は大きく2つ、26-35歳(41%)と36-45歳(28%)であり、64%はファミリー層が訪れている。
▽honestbeeのNewGen Retailはお客様のお買い物と食事体験を変える
マルチ感覚のショッピング体験を目指すhabitat by honestbeeのNewGen Retailコンセプトは引き続き人々との交流を刺激し、テクノロジーを活用して、不要な手間やお買い物に伴う現金処理を簡素化する。注文はScan & Go、決済はアプリ内ウォレットbeePayなどの機能がシームレスな体験を可能にしている。店内の清算・回収ポイントであるAutoCheckoutとRoboCollectは、従来の小売店にはない、便利な代替手段を提供する。
F&B(レストランサービス)で、habitat by honestbeeのイノベーションはマルチコンセプトキッチンの形をとっている。世界初の特設実験スペースには、日本にヒントを得た手作りコーヒーハウスからジャスパーグリルのステーキハウスまで、オリジナルコンセプトの20店を出店するF&Bホールがある。各キッチンは1カ所に展開することで、売上を最大化している。このイノベーションは、habitat by honestbeeを市場の業界プレーヤーから際立たせている。
habitat by honestbeeのマネジングディレクター、ポーリン・プン氏は「我々は、開店以来、お客様とだけでなくリテール、不動産、食料品、F&Bのビジネス界でもこれほど大きな成功を収めることができて喜んでいる。売上の急成長を持続させるために、お客様が訪れ、新商品を試し、忘れることのできないショッピング体験を提供し続けることが我々の使命である。habitat by honestbeeが提供するこのマルチ感覚は、我々のサービスに対する好奇心を掻き立たせる。商品はオンラインでも入手可能であることもあり、開店以来、従来の生鮮食品配達のオンライン注文が急伸している」と語った。
パートナーシップはhabitat by honestbee DNAの核心である。habitat by honestbeeのエコシステムは、パートナーやF&Bオーナーとの協力を容易にしている。技術、運営コスト、インフラ、備品などはhonestbeeが負担しており、F&Bパートナーが高品質な顧客体験の提供に集中することを可能にしている。F&Bパートナーは従来の常識にとらわれた失敗リスクに脅かされることがなく、坪単価の収益を最大化している。
主なシンガポールのパートナーは、持続可能な海産物を調達するBear Bear Freshである。このサプライヤーはhonestbeeと提携する前、企業間(B2B)取引を専門にしていた。habitat by honestbeeのシーフードカウンターに出店することによって、Bear Bear Fresh はターゲット市場に直接手が届くようになった。パートナーのクリストファー・チャン氏は「家族のようなお客様や日常の買い物客と直接交流することができてありがたい。habitat by honestbeeの先駆的コンセプトであるNewGen Retailによって、我々の事業拡大が実現した。アジアの他の地域にブランドを拡大する可能性に期待したい」と語った。
habitat by honestbeeは、わずか69カロリーの新ノンアルコール天然ビールHeineken(R) 0.0の独占発売でハイネケン(R)とも手を結んだ。Asia Pacific Breweries (Singapore) Pte Ltdのマーケティングディレクター、フェイ・ウィー氏は「habitat by honestbeeのGet Fresh !キャンペーンは、Heineken(R) 0.0発売の理想的なプラットフォームになった。食料品を通じてお客様によりヘルシーな選択肢を提供するという共通目的によって、我々のパートナーシップは当初から相乗効果があった」と語った。
▽革新し続けるhonestbeeの次は何か?
お客様のニーズに応えるコミットメントの一環として、honestbeeは一貫してお客様のフィードバックとデータを見直し、360度体験を改善している。例えば、お客様が家族と友人向けの注文をまとめることが多いと判明した後、honestbeeはすぐにアプリ上でフードカートをまとめるオプションを提供し、habitat by honestbeeの複数のF&B店注文を1枚のレシートにまとめることにした。これはすでに、シンガポールのオンライン配達アプリでトップの地元小売りセンターで利用できるように拡張されたものである。
honestbeeにとって、継続的な関係づくりは重要な領域である。お客様はアプリによって、商品情報およびコンテンツの選択が可能になる。habitat by honestbeeではアプリを通じて、パーソナライズされたおすすめ情報を受けられるようになる。このアプリはデータを活用し、O2Oアルゴリズムに基づく食料品や飲料関連のおすすめを提供する。honestbee会員プログラムのbeeHiveも始まり、お客様はオンラインでもhabitat by honestbeeでも食料品を購入できるようになる。
honestbeeのジョエル・シング最高経営責任者(CEO)兼創業者は「habitat by honestbeeの立上げによって、我々はビジネスをオムニチャンネル・プラットフォームに引き上げ、他のオンラインプレーヤーでは不可能なパートナーとの協力が出来るようになった。直近数カ月の成果に満足しており、引き続き世界中のリテールパートナーの大きな関心を惹きつけている。habitat by honestbeeはブランドの信頼と専門知識とデータを活用し、顧客体験を最適化する。我々はhabitat by honestbeeの他国の市場への展開に自信を持っている。今年第2四半期に、データに基づいたスケーラブルなマルチコンセプトキッチンとコンビニエンスストアの始動によって、アジアにおける食料品リテールのリーダーシップを拡大する」と語った。
honestbeeアプリはApp Store(https://itunes.apple.com/sg/app/honestbee-food-groceries/id1001581823?mt=8 )とGoogle Play Store(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honestbee.consumer )からダウンロード可能。
(注1)https://retailanalysis.igd.com/news/news-article/t/top-16-stores-you-must-visit-in-2019/i/20741
▽メディア問い合わせ先
honestbee
press@honestbee.com
Asia PR Werkz
honestbeeprsg@asiaprwerkz.com
▽habitat by honestbeeについて
habitat by honestbee(https://habitat.honestbee.sg/?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV8aSRDPe0SQ2olIeKRrhHRSJ8at3Ntyl3D6IkyHLi9G6CocG8_j8F4aAgdNEALw_wcB )は技術が可能にした世界初のマルチ感覚食料品ワンダーランドで、お買い物客や食事する方に利便性、価値、個別化、コミュニティ意識を提供する。このスペースは世界初のキャッシュレス、自動清算(AutoCheckout)体験、ロボット引取りポイント(RoboCollect)を利用し、マルチ感覚ショッピング体験用に人の関りを深める小売テクノロジーによる革新「NewGen Retail」コンセプトを開発した。habitat by honestbee は約1700坪の空間に食料品を揃えており、お客様はアジアと世界の食料品2万種類以上、また、おいしい料理・飲料の20店から選ぶことができる。
▽honestbeeについて
honestbee(https://www.honestbee.sg/en/)は高品質の食料品と体験を提供するアジア有数のマーケットプレイスで、シンガポール、日本、タイ、台湾、フィリピン、マレーシア、インドネシア、香港の8カ国・地域、16都市に展開している。honestbeeは食を通じて、生活のあらゆる瞬間を豊かにすることに情熱を傾けている。honestbeeはコミュニティーとテクノロジーに支えられたアジアで爆速成長する食のサービスであることを使命としている。世界クラスのオンデマンド・ロジスティクスと柔軟な雇用機会を提供し、1万2000の個人とパートナーによる強力なネットワークを用いた革新的なサービスとコンセプトを届けられるようにしている。honestbeeのスタッフは食および関連テクノロジーが人々の生活のあらゆる瞬間をより豊かにすること実現するために尽力している。アジア全域に1000人以上の社員が活躍中。
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Video - https://cdn4.prnasia.com/002071/mnr/video/20190405Honestbee.mp4
ソース:honestbee Pte Ltd.
(日本語リリース:クライアント提供)
habitat by honestbee is one of the world's top 16 must see grocery and dining store of 2019
PR78217
SINGAPORE, April 16, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--
In less than six months, habitat by honestbee's NewGen Retail concept continues
to impress and delight customers and industry players
habitat by honestbee(
the world's first tech-enabled food and grocery concept, has been voted by
IGD[1] as "the top 16 stores you must visit in 2019 in the world" and reported
by Google as the top 10 trending searches in Singapore in 2018[2]. Since the
launch of its flagship 60,000 square feet store with over 20,000 essentials and
unique products in mid October 2018, it has met with global success. From its
early beginnings in 2015 as an online concierge and food delivery service,
honestbee has expanded to a physical space in the form of a multi-sensory,
omnichannel store format that serves both online and offline consumers, as well
as a logistics and retail innovation lab.
Logo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181009/2262047-1LOGO
Nestled in Singapore's heartlands, habitat by honestbee has welcomed close to
half a million visitors across all ages. Designed to be exploratory with
elements of nature amid cosy settings, the space provides customers the comfort
they would find in their own home. Coupled with the ease and array of products
they need as well as world-class finds from all over the world, each trip is
one that inspires. Customers are spending a longer time (2 hours) than in any
other supermarket. Two of its largest groups of customers fall between the ages
of 26 - 35 years old (41%) and 36 - 45 years old (28%). 64% of such customers
are multi-generational families that visit the grocery and dining destination
for its friendly neighbourhood feel.
honestbee's NewGen Retail is changing the way customers shop and dine
With the aim to create a community around food, habitat by honestbee's NewGen
Retail concept continues to inspire more human interaction, leveraging
technology to remove the unnecessary hassles of checkout lines and the handling
of cash that come with shopping. In the app, ordering and payment features such
as Scan & Go and in-app wallet, beePay, ensure a seamless experience. In-store
checkout and collection points, AutoCheckout and RoboCollect, deliver a
convenient alternative to traditional retail processes.
Video - https://cdn4.prnasia.com/002071/mnr/video/20190405Honestbee.mp4
habitat by honestbee -- the world’s first tech-enabled grocery and dining
destination in Singapore
In F&B, habitat by honestbee's innovation is in its multi-concept kitchen. A
custom-built experiential space that's first in the world, it houses an F&B
hall with 20 original concepts, from a Japanese-inspired craft coffeehouse to a
Josper-grilled steakhouse. Each kitchen is maximised to ensure a strong sales
return by operating multiple concepts in one space. This innovation sets
habitat by honestbee apart from industry players in the market.
Pauline Png, Managing Director of habitat by honestbee shared, "We are pleased
to have had such a resounding success since the launch, not just with
customers, but also with the business community in retail, property, grocery
and F&B. A strong growth in sales pushes us to continue delivering a memorable
experience for customers to visit, try new products and return. This tactility
that habitat by honestbee provides ignites a curiosity for our products, which
are also available online. In fact, we have observed a spike in online orders
for Fresh supermarket deliveries since the launch"
Partnerships are core to habitat by honestbee's DNA. habitat by honestbee's
ecosystem makes it convenient for collaborations with partners and F&B owners.
Technological and operational costs as well as infrastructure and fixtures are
borne by the company, allowing F&B partners to scale and focus on delivering
quality experiences. Without worrying about the heavy risk of failure in
traditional retail concepts, this maximises their revenue per square foot.
A notable Singapore partner is Bear Bear Fresh, purveyors in sustainable
seafood. Prior to partnering with honestbee, the supplier was solely
Business-to-Business. By inhabiting a seafood counter at habitat by honestbee,
Bear Bear Fresh is now able to reach out directly to their target market.
Christopher Chan, Partner, shared, "We are happy to be able to interact with
our customers such as families and the everyday shopper in person. habitat by
honestbee's pioneering concept of NewGen Retail has empowered us to expand our
business. We are looking forward to potentially expanding with the brand to
other parts of Asia."
habitat by honestbee has also partnered with Heineken(R) for their exclusive
launch of Heineken(R) 0.0, its new non-alcoholic all-natural beer with only 69
calories. Faye Wee, Marketing Director of Asia Pacific Breweries (Singapore)
Pte Ltd shared, "habitat by honestbee's Get Fresh! campaign made it the ideal
platform to launch Heineken(R) 0.0. With our shared goal in providing healthier
benefits to customers through food and groceries, our partnership saw a synergy
from the start."
What's next as honestbee continues to innovate?
As part of its commitment to meet customer's needs, honestbee constantly
reviews customer feedback and data to improve the 360-degree experience. For
instance, after finding that customers often compile orders for families and
friends together, honestbee will soon be providing an option to combine food
carts on the app, enabling orders from multiple F&B concepts at habitat by
honestbee in one receipt. This is an extension of our top local hawker centre
experience already available on their online delivery app in Singapore.
Engagement and retention are prime focus areas for honestbee. Customers will
soon be able to make informed choices on the app with engaging product
information and content. Personalised recommendations will also be available at
habitat by honestbee via the app. By leveraging on data, the app will provide
relevant recommendations for food, beverages and groceries based on an O2O
algorithm. They have also launched their honestbee membership program, beeHive,
where customers can get value deals for their groceries and food purchases both
online and at habitat by honestbee.
Joel Sng, CEO and Founder of honestbee shared, "The launch of habitat by
honestbee has allowed us to elevate our business into an omnichannel platform
and work with partners like no other online player can. We are pleased with the
results over the last few months and continue to get a strong interest from
prospective retail partners from around the world. habitat by honestbee has
leveraged on our brand's promise and expertise in utilising data to optimise
the customer experience. We are confident in fuelling the growth of habitat by
honestbee to other markets. In the second quarter of the year, we will be
extending our food-retail leadership in Asia by launching a scalable
multi-concept kitchen and convenience store powered by data."
The honestbee app is available for download via the App Store(
https://itunes.apple.com/sg/app/honestbee-food-groceries/id1001581823?mt=8) and
Google Play Store(
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honestbee.consumer).
[1]
https://retailanalysis.igd.com/news/news-article/t/top-16-stores-you-must-visit-in-2019/i/20741
[2]
For media enquiries, please contact:
honestbee
press@honestbee.com
Asia PR Werkz
honestbeeprsg@asiaprwerkz.com
About habitat by honestbee
habitat by honestbee(
is the world's first tech-enabled, multi-sensory food wonderland - offering
shoppers and diners convenience, value, quality, personalisation and a sense of
community. The space utilises the world's first cashless, automated checkout
(AutoCheckout) experience and robotic collection point (RoboCollect) and
pioneers the 'NewGen Retail' concept - innovation in retail technology that
inspires more human engagement for a multi-sensory shopping experience.
Spanning over 60,000 square feet of food discoveries, visitors to habitat by
honestbee can expect over 20,000 grocery products from Asia and across the
globe, as well as 20 delectable food and beverage concepts.
About honestbee
honestbee(https://www.honestbee.sg/en/) is Asia's leading marketplace that
delivers quality food products and experiences, available in 16 cities across
eight countries: Singapore, Japan, Thailand, Taiwan, the Philippines, Malaysia,
Indonesia and Hong Kong. honestbee is passionate about making every life moment
better through food. With a mission to be Asia's fastest-growing food service
powered by community and technology, honestbee provides world-class, on-demand
logistics, flexible jobs opportunities for their on-demand, independent bees
and a strong network of 12,000 partners to deliver innovative services and
concepts. The folks at honestbee are passionate about food and how technology
can enable more in depth human experiences and moments around food. They employ
more than a thousand staff all around Asia.
SOURCE honestbee Pte Ltd.
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