アペロールが歓喜の100年に祝杯

Aperol

アペロールが歓喜の100年に祝杯

AsiaNet 78335

2019年、アペロールはブランドと歴史に命を吹き込む数々の行事で100周年を祝賀

パドバ(イタリア)、2019年4月16日/PRニュースワイヤー/ --

世界のカクテル・ベストセラーで9位にランクされる[1]、イタリアを象徴するオレンジのほろ苦い食前酒アペロール(Aperol:http://www.aperol.com/ )は本日、同ブランド誕生の地であるパドバの記者会見で100周年の祝賀を発表しました。楽しい関わりのきっかけとなり、思い出深い共通の体験を作ることで世界中に知られるアペロールは、歓喜の100年を祝います。

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1919年にパドバ国際見本市(Padua International Fair)で売り出されたアペロールは、フランス語で食前酒を意味する「アペロ(Apero)」にヒントを得て「アペロール」と名付けたルイージとシルビオのバルビエリ兄弟が生み出しました。希少なハーブと根を加えた柑橘油で完璧なバランスのコンビネーションを作り出したオリジナルレシピはそのまま受け継がれ、今日まで秘密とされています。代表的な飲み方であるアペロールスプリッツ(Aperol Spritz)は、単独でスプリッツのカテゴリーをリードしており、スプリッツベネツィアーノ(Spritz Veneziano:https://iba-world.com/new-era-drinks/spritz-veneziano/ )の特徴的な主材料として国際バーテンダー協会(IBA:International Bartender Association)リストの相応しい順位に載っています。現在と同じくアペロールスプリッツは昔からベネト州全域のベネチア風居酒屋「バカリ(bàcari)」で飲まれており、共に過ごし伝統的な「チケッティ(cicchetti)」など一口サイズのおつまみや食前酒のひと時を楽しむよう促す「ベネチア風の生き方」を象徴しています。

100年の節目を記念して、アペロールは2019年いっぱい国際的な一連の祝賀行事を始め、どこにいても人々を一つにつなぐ万国共通の言語であるアート、音楽、アペロールスプリッツなどを使った楽しい関わりの火付け役になります。

アペロール・リミテッドエディション

アペロールは、鮮やかなオレンジ色ばかりでなく特徴的なボトルにも反映されている現代美学の真の理解を長きにわたり示してきました。重要なこの年を記念して、アペロールはボトルに貼る限定版ラベルを発表。若いカップルがアペロールのボトルと、明らかに液体で満たされた2つのグラスを持って踊る様子を描いたイタリア人アーティスト、ロレンツォ・マトッティのアイコニックなデザイン(1990年)を基に無限のバリエーションを再デザインする最新の色調合法により、それぞれが唯一無二なものになります。

グラッツィエ・ベネト(GRAZIE VENETO:ありがとう、ベネト)

「グラッツィエ・ベネト」作戦の言葉を生み出したアペロールは、パドバの中央カブール広場に独特な都市芸術3つを設置して、このイタリアの「優れた」社会的儀式を世界的に広めるのに貢献した同地に感謝の意を表します。これは100年前に全ての始まりとなった場所で、6月28日に公開される予定です。

ベネトの儀式が国境を越えた様子を象徴して、イタリア、英国、米国出身の3人のアーティストが集まり、日常品であるソファの現代アートとイラストを通じて楽しい関わりのきっかけとなるブランドの役割を解釈しました。ソファはアペロールの歴史と伝統を象徴するだけでなく、同ブランドの信念である「共に楽しむ(Together We Joy)」を共有するしっかりした価値観に光を投じました。

70年前イタリアに創立され、同様にイタリアのスタイルを世界に広めたトップクラスのデザイン会社カルテル(Kartell)がアペロールと協力して、各アーティストの作品用にアイコニックな泡のデザインの屋外用ソファを提供しました。一般の人々が肩を並べて共に思い出の時を過ごす楽しい関わりのきっかけとなることを目指して、完成品はファンが楽しめるよう屋外に設置されます。

グラフィックノベル

アペロールは有名なコミック作家のティト・ファラシ、イラストレーターのセルジオ・ジェラーシ、イタリアの出版社、グリバウド(Gribaudo)と協力し、同ブランドが100年前に初めて出現したときからの楽しい関わりに命を吹き込む素晴らしい物語にあふれた、カスタムメイドの絵本を作りました。アペロールの物語を現代的に語るグラフィックノベルは、パドバからニューヨークまで時代も場所も違う7つの漫画スタイルの物語でできており、アーティストたちは100年間にわたる人間関係のマジックを捉える中心テーマにオレンジを用いて、コメディーからちょっとしたロマンスを加えたサスペンスまで、物語のモザイクを作り出しました。グリバウドが出版するOrange Chroniclesは、7月からフェルトリネッリ(Feltrinelli)チェーンで購入可能に。イタリア全土の独立系図書館、アマゾン(Amazon:https://www.amazon.com/ )オンライン、グリバウド(http://feltrinellieditore.it/gribaudo/ )のウェブサイトでイタリア語版と英語版が16.90ユーロから購読できます。

アペロール・サマーツアー(APEROL SUMMER TOUR)

アペロールは、夏の間イタリアとギリシャ、マルタなどの地中海沿岸地域でアペロール・サマーツアーを開催します。オレンジ色の水陸両用車が地上と海中と半々に設置されユニークなバーになっているビーチでは、昔ながらの食前酒で顧客を驚かせます。アクティビティーは、来る5月にイスラエルのテルアビブでスタートします。自由な雰囲気のポップアップバーには、楽しい関わりのきっかけとして最適なDJステーションもあります。人から人に伝わりやすいオレンジ色を至る所に広めて、世界で新しいアペロール愛好家の味覚を征服しつつ、数千万人が祝賀に参加します。

パドバのセルジオ・ジョルダーニ市長は、次のように述べました:「当市と地域の伝統に深く根付いたブランドが故郷に帰ってくるのは夢のようです。人々を一つにするためにアペロールがパドバに設置する芸術作品の披露を、心から楽しみにしています。これらはどれも、これから起きる楽しいつながりの素晴らしい夏のために準備されているのです。この素晴らしい祝賀が、100年前にバルビエリ兄弟がアペロールを売り出したパドバ国際見本市の100年祭と重なることは喜びです」

カンパリ・グループ(Campari Group)イタリアンアイコン担当マネージングディレクターのアンドレア・ネリは、次のようにコメントしました:「アペロールは、万国共通の言語を使って世界中の人々を一つにすることを目指すブランドです。この特別な年に、アペロールファンにも地球上の隅々の新しい顧客の耳にも響くこのようなグローバルなプロジェクトに参加できるのを光栄に思います。真のイテリアのアイコンであるアペロールは、国境を越えてその哲学と生き方を見事に広めています。オレンジ色の夏は目の前にあるのです!」

今年始めにアペロールは、アペロールのつながりと同ブランドの伝達力のある楽しい精神を紹介するビデオを使い、100歳になるブランドを未来に向かって映し出す新しいキャンペーン「共に楽しむ(https://youtu.be/qjq9JYSxPZg )」も始めました。

https://www.aperol.com/

https://www.facebook.com/AperolSpritz/

@aperolspritzofficial

#aperol100 #aperolspritz

[1] https://drinksint.com/news/fullstory.php/aid/8115/The_World_92s_Best-Selling_Classic_Cocktails_2012349.html?current_page=5

(日本語リリース:クライアント提供)

Aperol Toasts to 100 Years of Joy

PR78335

PADOVA, Italy, April 16, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

In 2019 Aperol celebrates its centenary with a series of activities that bring

the brand and its history to life

Today, Aperol, Italy's iconic orange bittersweet aperitif ranking 9th in the

list of the world's best-selling cocktails[1], announces the celebration of its

centenary at a press conference in Padova, the birthplace of the brand.

Recognised around the world for sparking joyful connections and creating

memorable shared experiences, Aperol toasts to 100 years of joy.

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Launched in 1919 at the Padua International Fair, Aperol was created by the

Barbieri brothers, Luigi and Silvio, who coined the name 'Aperol', having taken

inspiration from the French term for aperitif, 'Apero'. Made with citrus oil

infused with precious herbs and roots to create a perfectly balanced

combination, the original recipe has remained unchanged and is a secret to this

day. Aperol Spritz, the drink's signature serve, is known and enjoyed the world

over, single-handedly creating and globally leading the spritz category,

earning its rightful place in the International Bartender Association's list

(IBA), as the key defining ingredient of the Spritz Veneziano.  As much as it

is today, Aperol Spritz has traditionally been consumed all over Veneto, in

Venetian bars called the 'bacari, which epitomise the 'Venetian way of life'

promoting the culture of staying together, enjoying bite size snacks such as

the traditional 'cicchetti' and enjoying an aperitif moment.

To mark the centenary milestone, Aperol is commencing a series of celebrations

internationally throughout 2019, to spark joyful connections, using universal

languages such as art, music and Aperol Spritz that brings people together

wherever they are.

APEROL LIMITED EDITION

Over time, Aperol has showcased a real understanding of modern aesthetics which

is reflected not only in the bright orange colour of the drink, but also

through its iconic bottle. To mark the momentous year, Aperol is launching

limited-edition labels to sit on their bottles, that will each be truly unique,

thanks to an advanced chromatic formula, that will recreate infinite single

variations on an iconic design by Italian artist Lorenzo Mattotti (1990),

portraying a young couple dancing holding an Aperol bottle and two glasses full

of the unmistakable liquid.

GRAZIE VENETO (Thank you Veneto)

Coining the operation 'Grazie Veneto', Aperol wants to thank the region that

contributed to the global spread of this social Italian ritual 'par

excellence', by placing three inimitable pieces of urban art in the Central

Cavour Square in Padova, due to be unveiled on the 28th of June in the place

where it all began 100 years ago.

Symbolising how the Veneto ritual has transcended borders, three artists from

Italy, England and USA, have come together to interpret the brand's role in

sparking joyful connections through modern art and illustrations on an everyday

object, a sofa. The sofas will not only represent Aperol's history and heritage

but also shed light on the strong values of sharing in the brand's mantra,

'Together We Joy'.

Leading design company Kartell, founded in Italy 70 years ago, and who equally

spreads Italian flair around the world, has joined forces with Aperol,

providing each artist with their iconic Bubble outdoor sofa to work on. The

finished products will be placed outside for fans to enjoy, aiming to spark

joyful connections between members of the public as they share memorable

moments, side by side.

GRAPHIC NOVEL

Aperol has collaborated with renowned comic book author Tito Faraci,

illustrator Sergio Gerasi and (Italian) Publishing House Gribaudo, to create a

bespoke illustrated book filled with wonderful stories bringing to life

scenarios of joyful connections since the brand first emerged 100 years ago.

Telling the story of Aperol in a contemporary way, the graphic novel is

comprised of seven comic-strip style stories set in different decades and parts

of the world, from Padova to New York, where the artists have created a mosaic

of tales, from comedy to suspense with a touch of romance, with orange as

leitmotiv  to capture the magic of human connections over the course of a

hundred years. Orange Chronicles, published by Gribaudo will be available for

purchase from July at the Feltrinelli chain and independent libraries across

Italy, online at Amazon and the Gribaudo website from EUR 16.90 in Italian and

English.

THE APEROL SUMMER TOUR

Over the course of the summer, Aperol will be conducting The Aperol Summer Tour

across Italy and countries of the European Coast, including Greece and Malta,

where they will surprise consumers with a classic aperitif on the beach as

orange Amphibious vehicles are used to create unique bars that will sit half on

land, and half in the sea. The activity will kick off in Tel Aviv, Israel, this

May. These spontaneous pop-up bars will also host DJ stations, the perfect

medium to spark joyful connections. Spreading the contagious orange hue far and

wide and conquering palates of new Aperol lovers internationally, thousands of

people will be joining in celebration.

Sergio Giordani, the Mayor of Padova said; "It is fantastic to have a brand

that is so deeply rooted in our city and region's heritage being so eager to

give back to its home town. We're really looking forward to unveiling the

artistic creations that Aperol are placing in Padova to bring crowds together

-  all set for a wonderful summer of joyful connections ahead of us. We are

pleased that this wonderful celebration will coincide with the centenary of the

Padua International Fair, where Aperol was first launched by the Barbieri

brothers 100 years ago."

Andrea Neri, Managing Director Italian Icons at Campari Group, commented:

"Aperol is a brand that aims to bring people together from all over the world

using its universal language. In such a special year, we are so pleased to be

working on a global project of this scale that will echo in ears of Aperol fans

and new consumers alike at the four corners of the globe. As a real Italian

icon, Aperol is successfully spreading its philosophy and way of life across

borders - "we see an orange summer ahead!"

Earlier this year, Aperol has also launched their new campaign, 'Together We

Joy', projecting the 100 year old brand into the future, with a video

showcasing the connectivity of Aperol and the transmissible joyful spirit of

the brand.

https://www.aperol.com/

https://www.facebook.com/AperolSpritz/

@aperolspritzofficial

#aperol100 #aperolspritz

[1]

https://drinksint.com/news/fullstory.php/aid/8115/The_World_92s_Best-Selling_Classic_Cocktails_2019.html?current_page=5

Source:  Aperol

  

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