Artprice: 予測し、好機を待つすべを知る者にとって、あらゆるアート市場部門が金鉱に

Artprice

Artprice: 予測し、好機を待つすべを知る者にとって、あらゆるアート市場部門が金鉱に

AsiaNet 78328

パリ、2019年4月15日/PRニュースワイヤー/ --

Artprice.comのCEO Thierry Ehrmannによれば、「Artpriceを利用しているクライアント各位は、アート作品がオークションからオークションへと転々と場所を変えて登場するさまを追跡し、アート作品コレクターがいかにしてアート市場の動きを予測し、長期的なタームにおいて利益を獲得しているのか理解することができます。

2019年の第一四半期を見ると、大半の一流アート作品ロットの動きによって「アートが過去30年にわたって非常にすぐれた投資収益性を有してきた」事実が証明されています。もっとも顕著な例は、David HockneyのHenry Geldzahler and Christopher Scott (1969)でしょう。この作品は、2019年3月、ロンドンのクリスティーズにおいて、この四半期の最高額となる4900万ドル超で落札されました。ところが2x3mサイズのこの作品は、1992年11月にはわずか100万円ドルで販売されています」。

Photo:- https://mma.prnewswire.com/media/871708/Paul_Signac.jpg     

Logo:- https://mma.prnewswire.com/media/817151/Artprice_Logo.jpg

Paul Signac (1863-1935)

Le Port au soleil couchant, Opus 236 (Saint-Tropez) (1892)

Paul Signacの作品Le Port au soleil couchant provesの価格成長を見ると、もっともすぐれた投資回収が戦後ならびに現代作品に限られた特権ではないことが証明されています。

この海辺の光景が3度にわたってオークションに出品された事実は、西洋美術史で認められた歴史的芸術家が、オークションにおいてコンスタントに高く評価されてきたことを示しています。

1980年5月12日:49万ドル – サザビーズ ニューヨーク

1993年5月11日:180万ドル - サザビーズ ニューヨーク

2019年2月27日:2600万ドル - クリスティーズ ロンドン

バスキアの継続的な市場リード

Jean-Michel Basquiatの作品が有する市場覇権は、2019年度第一期においては以前ほどメディア化されていませんが、このアメリカの寵児は、今年度同期の落札額トップテンに3作品をランキングさせています。2019年3月5日、ロンドンのサザビーズにおいて、薬物過剰服用で死去する2年前に手がけられた作品Apex(1986)が1080万ドルを記録しました。これは、1988年6月に同作品がはじめてオークションに出品された際の落札額2万9400ドルを実に370倍上回ります。

また鉛筆画Soothsayer (1983)が見せた成績は、バスキア人気が特定の分野に限定されていないことを証明しています。2002年6月に3万2900ドルで獲得されたこの小作品は、2019年3月5日には99万7600ドルで落札され、過去17年間の年間投資利益率が平均22%上昇していることを明らかにしました。

同じく、サザビーズによる同セッションで落札されたぺーパーコラージュ作品Untitled (1987)も、非常に顕著な上昇傾向を明らかにしています。

- 1993年3月25日、ロンドンのクリスティーズで2万6700ドルで落札

- 2019年3月5日、ロンドンのサザビーズで132万1000ドルで落札

バスキアに限らず数々のアーティストにおいて、このような価格の著しい上昇が観察されてきました。フランスのミニマルアート作家Daniel Buren (1938-)も、異例な価格成長を享受しています。四半世紀前にその作品のポテンシャルを見抜いていたコレクターたちが現在その多大な恩恵を得ています。

1997年にパリのリベール・カストールで3500ドルで獲得された作品Peinture acrylique blanche sur tissu raye blanc et rougeは、2019年3月8日、ロンドンのフィリップスで35万7500ドルで落札されました。

アジア市場に見られる同様の傾向

先ごろ香港でArt Basel Hong Kongに際して開催された栄えあるセールでは、数多くの作品に対して多大な再評価がなされ、アジア人コレクター各位に寄与しました。2019年度第一四半期に中国でもっとも著しい価格成長が記録された作品は、Fengmian Lin(1900-1991)によるWisteriaでした。27年前にニューヨークのサザビーズで1万5000ドルで落札された同作品は、2019年4月2日以降130万ドル以上の価値を有しています。

また、長く西洋市場で取り引きされてきた現代中国人作家の主要作品が香港に回帰しつつあり、その価格に多大な影響を及ぼすことが考慮されます。過去30年間に成長を遂げた香港市場は、まだアジア市場から出たことのないアーティスト作品も戦力としています。

たとえばYu Feian (1888-1959) による墨絵作品Parrot (1945)は、 1990年に香港で1万1400ドルで購入され、2019年4月2日には香港のサザビーズで、70倍増となる78万7000ドルで落札されました。

女流作家の人気

日本人アーティストの草間彌生は、今年度第一四半期において、予想通りのもっとも印象的な結果を残しています。今日のアート市場でもっとも人気のあるアーティストにランクインする草間は、2018年度の販売高が1億ドル (Louise BourgeoisとJoan Mitchellを追い抜き)を超えています。ただし、草間は一貫してこのような成功を収めてきたわけではありません。

たとえば、2000年にとある1作品がわずか8万ドルで落札される一方で、 Net # 4 (1959)は、同年の4月1日に香港で800万ドル近くで落札されています。再評価の観点からみれば、2000年にサザビーズにおいて7200ドルで販売された彫刻作品Midsummer (1983)が、19年後に同じくサザビーズにおいて42万8000ドルで落札されています。

2019年第一四半期に最大の価格成長が観察された作品は、17世紀のフランドルのアーティストMichaelina Wautierの作品でしょう。美術史家から長く忘れ去られてきた彼女は、2018年にアントワープ美術館とルーベンスハウスで初めて開催された回顧展において「再発見」されました。

新たな注目がその作品価格に重大なインパクトをもたらし、A garland of flowers (1652)は、2019年1月30日にニューヨークのサザビーズで47万1000ドルで落札されました。1993年当時、the strange bouquet with a hovering dragonfly はわずか2万ドルの落札額を記録しています。

第一四半期のオークション結果が示しているように、すぐれた経済成績はアート市場のあらゆる分野で観察されており、ハイエンドや現代芸術、あるいはアメリカ市場に限られたものではありません。

著作権 (c)2019 thierry Ehrmann – www.artprice.com

弊社のサービスを試す(無料デモ)

https://www.artprice.com/artist/23640/baishi-qi

弊社サービスを購読する

https://www.artprice.com/subscription

Artprice について:

Artprice は、Euronext Paris、SRD long only および Euroclear によって、Eurolistに記載されています。7478 - ブルームバーグ:PRC - ロイター:ARTF

Thierry Ehrmann により設立 (Who's who公認の経歴を見る ) (c) https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/2019-bio-whoswho-thierry-ehrmann.pdf )

動画で Artprice を見る https://www.artprice.com/video

Artprice は、美術品の価格および索引データバンクにおけるグローバルリーダーです。3000万件以上の索引と、70万人以上のアーティストをカバーした競売データを有します。Artprice Images(R) は、世界最大のアート市場リソースへの無制限アクセスを提供しています。ライブラリーは、西暦1700年から今日までの1億2600万点に上る芸術作品の画像ならびに出版物を所蔵し、それぞれにArtpriceの美術史家によるコメントが付記されています。

Artprice は、6300にのぼる競売業者からの情報で自社データバンクをたえずアップデートし、世界の主な通信社や7200近くの国際プレス出版社に向け、アート市場のトレンドを発信しています。

Artpriceは、450万人のメンバーに向けて美術品の売買における世界的リーダー市場へのアクセス権を提供します。Artpriceでは、アート市場に向けたブロックチェーンを準備しています。これは去る2019年3月に出版され、BPI(フランスの国立科学ラベル)の認定を受けたArtpriceによる2018年度国際アート市場の年次報告です。 https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2018

Artpriceは、アート市場における中国のリーダーArtronグループをパートナーとし、緊密な提携関係を構築しています。

Artronグループについて

Artron Art Group (Artron)は、1993年にWan jieによって創立された包括的な文化産業グループで、美術的価値の継承、称揚ならびに普及に取り組んでいます。豊かなアートデータをベースとするArtron社は、アート業界ならびにアートファンに向けて、ITアプリケーション、最新のデジタル技術、イノベート技術や機器を駆使し、プロの鑑識によるサービスとクオリティ製品体験を提供しています。

すでに6万冊を超える書籍やオークションカタログを実現したArtronは、世界最大の美術書出版社であり、その年間出版量は3億万冊に上ります。アート部門に300万人を超える専門業者メンバーを擁し、世界的なリーダーとなったウェブサイトには、1日当たり平均1500万人のビジターを集めています。

Artonのウェブサイト: www.Artron.net

Artpriceの現代アート市場に関する2018年度年次報告 - 無料アクセス:

https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2018

Artprice のプレスリリース:

http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm

https://twitter.com/artpricedotcom

Artmarket ニュース:

https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom

https://www.facebook.com/artpricedotcom フォロアー数400万人

http://artmarketinsight.wordpress.com/

本部を有名なカオス邸現代美術館にある Artprice のアルケミーと世界をご覧ください。

https://issuu.com/demeureduchaos/docs/demeureduchaos-abodeofchaos-opus-ix-1999-2013

https://vimeo.com/124643720

カオス邸 現代美術館

https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999   フォロアー数360万人

お問い合わせ先: thierry Ehrmann, ir@artprice.com   

(日本語リリース:クライアント提供)

Artprice: All Segments of the Art Market are Gold Mines for those who Know How to Anticipate and Wait

PR78328

PARIS, April 15, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

According to thierry Ehrmann, the found and CEO of Artprice.com, “Our clients,

with Artprice, can follow artworks from one appearance at auction to another,

which give them insight into how collectors anticipate the Art Market and benefit from

its long-term general evolution.

When we take a look at the first quarter of 2019, for instance, we see that a

large number of Fine Art auction lots have proved the extraordinary

profitability of Art as an investment over the last thirty years. Of these the

most spectacular was probably David Hockney’s Henry Geldzahler and Christopher

Scott (1969), which fetched the quarter’s best result at over $49 million on 6 March 2019

at Christie’s London. In November 1992, the same 2x3 metre canvas had sold for $1 million.”

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/871708/Paul_Signac.jpg  

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/817151/Artprice_Logo.jpg  

Paul Signac (1863-1935)

Le Port au soleil couchant, Opus 236 (Saint-Tropez) (1892)

The price evolution of Paul Signac’s Le Port au soleil couchant proves that the

best financial returns are not reserved for Post-War and Contemporary artists.

The seascape’s three appearances at auction show a constant and extremely

dynamic appreciation over nearly forty years, for a historical artist whose

contribution to the History of Western Art has long been recognised:

- 12 May 1980: $490,000 (Sotheby’s New York)

- 11 May 1993: $1.8 million (Sotheby’s New York)

- 27 February 2019: $26 million (Christie’s London)

Basquiat still leading

The upside on works by Jean-Michel Basquiat has been somewhat less publicized

over the first part of 2019… and yet the American prodigy generated three of

the ten best gains in the first quarter. On 5 March 2019 at Sotheby’s London,

his 1986 canvas Apex (painted two years before his death by drug overdose)

reached $10.8 million, multiplying its value by no less than 370 times since

its last auction in June 1988 when it sold for just $29,400.

A pencil drawing entitled Soothsayer (1983) proves that Basquiat’s success

covers all of his production. Acquired for $32,900 in June 2002, this small

work sold for $997,600 on 5 March 2019, representing an average annual return

on investment of +22% over the last 17 years.

Similarly, his paper collage Untitled (1987) – sold during the same session at

Sotheby’s in London – confirms a very clear trend:

- on 25 March 1993 it fetched $26,700 (Christie’s London)

- on 5 March 2019 it fetched $1,321,000 (Sotheby’s London)

We have seen this kind of price metamorphosis with lots of other artists as well.

The Minimalist French artist, Daniel Buren (b. 1938) is today enjoying an

extraordinary price ascension that is rewarding all the collectors who

anticipated the power of his art a quarter of a century ago.

His canvas Peinture acrylique blanche sur tissu rayé blanc et rouge, purchased

$3,500 in 1997 at Libert-Castor in Paris, fetched $357,500 at Phillips in

London on 8 March 2019.

Likewise in Asia

Hong Kong’s recent prestige sales in the wake Art Basel Hong Kong generated a

number of significant revaluations that benefit Asian collectors. The biggest

rise in China during Q1 2019 came from a painting by Fengmian Lin (1900-1991)

titled Wisteria. Twenty-seven years ago it sold for $15,000 at Sotheby’s in New

York. Since 2 April 2019, it is now worth over $1.3 million.

The return to Hong Kong of great works by Chinese Modern artists, long traded

on the Western marketplaces, can have a considerable impact on their value. But

the development of the Hong Kong market over the last 30 years also benefits

artists who have never left Asia.

Take for example the latest result for an ink drawing by artist Yu Feian

(1888-1959) entitled Parrot (1945). Purchased in Hong Kong in 1990 for $11,400,

the same drawing resold for 70 times that amount in the same city (Sotheby’s)

on 2 April 2019 ($787,000).

Women in vogue

The Japanese artist Yayoi Kusama also, unsurprisingly, ranks among the most impressive price

accretions in Q1. Today the most successful female artist on the global Art Market,

with an auction turnover exceeding $100 million in 2018 (ahead of Louise Bourgeois and

Joan Mitchell), Kusama has not always had this kind of success.

In 2000, the record auction price for one of her paintings was just $80,000,

whereas her Interminable Net # 4 (1959) fetched close to $8 million on 1 April

at Sotheby’s Hong Kong. In terms of revaluation, her sculpture Midsummer

(1983), acquired for just $7,200 at Sotheby’s in London in 2000, resold for

$428,000 at the same auctioneer 19 years later.

The prize for the most unexpected price jump in Q1 2019 must surely go to 17th

century Flemish artist Michaelina Wautier. Long forgotten by art historians,

Wautier was ‘rediscovered’ in 2018 with a first retrospective organized at the

Museum aan de Stroom and at the Rubens House in Antwerp.

The renewed attention had a profound impact on the prices of her works and her

canvas A garland of flowers (1652) reached $471,000 on 30 January 2019 at

Sotheby’s in New York. In 1993, the strange bouquet with a hovering dragonfly

sold for just $20,000.

As Q1’s global auction results show, the best financial performances come from

all segments of the Art Market, and not just from its high-end or from

Contemporary Art or from the American market...

Copyright (c)2019 thierry Ehrmann – www.artprice.com

Try our services (free demo):

https://www.artprice.com/artist/23640/baishi-qi

Subscribe to our services:

https://www.artprice.com/subscription

About Artprice:

Artprice is listed on the Eurolist by Euronext Paris, SRD long only and

Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF.

Founded by thierry Ehrmann (see Who's who certified Biography ) (c)

https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/2019-bio-whoswho-thierry-ehrmann.pdf).

Dicover Artprice in video: https://www.artprice.com/video

Artprice is the global leader in art price and art index databanks. It has over

30 million indices and auction results covering more than 700,000 artists.

Artprice Images® gives unlimited access to the largest Art Market resource in

the world: a library of 126 million images or prints of artworks from the year

1700 to the present day, along with comments by Artprice's art historians.

Artprice permanently enriches its databanks with information from 6,300 auctioneers

and it publishes a constant flow of art market trends for the world's principal news agencies

and approximately 7,200 international press publications.

For its 4,500,000 members, Artprice gives access to the world's leading

Standardised Marketplace for buying and selling art. Artprice is preparing its

blockchain for the Art Market. It is BPI-labelled (scientific national French

label) Artprice's Global Art Market Annual Report for 2018 published last March 2019:

https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2018

Artprice is associated with Artron Group the Chinese leader in the Art Market,

its solid institutional partner.

About the Artron Group:

“Artron Art Group (Artron), a comprehensive cultural industrial group founded

in 1993 by Wan jie, is committed to inheriting, enhancing and spreading art

value. Based on abundant art data, Artron provides art industry and art fans

with professional service and experience of quality products by integrated

application of IT, advanced digital science and innovative crafts and materials.

Having produced more than 60,000 books and auction catalogues, Artron is the

world's largest art book printer with a total print volume of 300 million a year.

It has more than 3 million professional members in the arts sector and an

average of 15 million daily visits, making it the world's leading art website.”

Artron's Web: www.Artron.net

Artprice's Contemporary Art Market Annual Report for 2018 - free access at:

https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2018

Artprice's press releases:

http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm

https://twitter.com/artpricedotcom

Artmarket News:

https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom

https://www.facebook.com/artpricedotcom 4 million subscribers

http://artmarketinsight.wordpress.com/

Discover the Alchemy and the universe of Artprice

http://web.artprice.com/video, which headquarters are the famous Museum of

Contemporary Art, the Abode of Chaos:

https://issuu.com/demeureduchaos/docs/demeureduchaos-abodeofchaos-opus-ix-1999-2013

https://vimeo.com/124643720

The Contemporary Art Museum The Abode of Chaos

https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999  3.6 million

subscribers

Contact: thierry Ehrmann, ir@artprice.com

Source: Artprice

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中