7-ElevenのCLiQQはCleverTapと電子決済アプリの効果的な顧客エンゲージメントを推進
7-ElevenのCLiQQはCleverTapと電子決済アプリの効果的な顧客エンゲージメントを推進
AsiaNet 78362(0653)
【サンフランシスコ2019年4月17日PR Newswire=共同通信JBN】
*小売大手がCleverTapの顧客ライフサイクル管理プラットフォームを使用して、オンラインと店舗内のユーザーエンゲージメントおよび保持戦略の成功を推進
顧客ライフサイクル管理プラットフォームのCleverTapは17日、世界的な小売チェーンの子会社である7-Eleven Philippinesが、デジタル決済アプリであるCLiQQのユーザーエンゲージメントおよび保持を推進する自社のプラットフォームを採用したと発表した。
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CLiQQはWiFi、Rewards(リワード)、Payments(決済)向けの、7-Eleven Philippinesの公式携帯アプリだ。CLiQQ WiFi機能により、7-Elevenの顧客はフィリピン各地の店舗で買い物をしながら獲得したポイントを使用してインターネットに簡単にアクセスする。
Philippine Seven Corporationの情報技術部門責任者であるジェイソン・ジャン・ゴ氏は「7-Elevenにとってアプリビジネスは、顧客との直接的なデジタル接続の構築をサポートするためとても重要だ。当社はワンストップ・ソリューションとしてのアプリを検討している。つまり顧客が店舗で買い物をして7-Elevenのアプリで支払いをするとポイントが貯まり、料金の支払い、電子マネーのロード、送金などの利便性を高める。この1年で当社のユーザー基盤が大きく成長したのを目にしてきた。CleverTapによって、7-Elevenのアプリや店内POS、キオスク、ウェブサイトを含むチャンネルを通じ、顧客とのリアルタイム・エンゲージメントの構築が可能になることを楽しみにしている」と述べた。
CleverTapの共同創設者であるアナンド・ジェーン氏は「デジタル変換の代名詞である7-Eleven Philippinesと提携していることを誇りに思う。当社は東南アジア市場に莫大なチャンスがあると考えており、ブランドがユーザーをずっと保持できるようサポートすることにコミットしている。当社の目標は7-Elevenに、複数ソースのデータを統合することで真実の単一ソースを提供し、長期的な顧客との関係を大規模に構築するサポートをすることである。CLiQQ事業は7-Elevenのコングロマリットに由来する強いブランド価値を持ち、独自の位置にある。CLiQQが近年のこの地域で最もダウンロードされたアプリの1つであることは驚くことではなく、7-Elevenの顧客層の拡大にも大きな貢献をしている。CleverTapにより、7-Elevenはオンボーディングからその保持まで顧客のライフタイムサイクル全体を最適化し、顧客のライフタイム価値を最大化してブランドロイヤルティーへと導いて、市場浸透度を向上させる」と述べた。
▽CleverTapについて
CleverTapはブランドが楽しい顧客体験を大規模に伝えるのを助ける顧客ライフサイクル管理プラットフォームである。Vodafone、スター、ソニー、ドミノピザ、GO-JEK、 Cleartrip、BookMyShowなど世界の8000社以上(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=1148491028&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dfunding2019&a=companies )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。Sequoia India、Tiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されるCleverTapは、サンフランシスコ、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳しい情報はclevertap.comを参照するか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=239749286&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=1225302862&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。
▽報道関係問い合わせ先
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
ソース:CleverTap
7-Eleven CLiQQs with CleverTap To Drive Effective Customer Engagement for its Digital Payments App
PR78362
SAN FRANCISCO, April 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- The retail giant uses CleverTap's customer lifecycle management platform
to drive successful online and in-store user engagement and retention strategies
CleverTap, the customer lifecycle management platform, today announced that
7-Eleven Philippines, a subsidiary of the global retail chain, has chosen its platform
to drive user engagement and retention for CLiQQ, their digital payments app.
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CLiQQ is the official 7-Eleven Philippines mobile app for WiFi, Rewards, and
Payments. With its CLiQQ WiFi capabilities, 7-Eleven customers get easy access
to the internet using the points they've earned while purchasing at any of
their stores across the Philippines.
"The app business is very important to us at 7-Eleven as it helps to establish
a direct digital connection with the customers," said Jason Jan Ngo, Head of
Information Technology Division at Philippine Seven Corporation. Jan Ngo
further added, "We're looking at the app as a one-stop solution; where our
customers earn points when they make purchases at the store and pay via our
7-Eleven app while making it convenient to pay their bills, load e-money,
transfer funds and more. We've seen our user base grow substantially in the
past year. With CleverTap, we are excited to be able to build real-time
engagement with customers across channels including 7-Eleven apps, as well as
in-store POS, kiosks, and website."
"We are proud to be associated with 7-Eleven Philippines who are synonymous
with digital transformation. We see a tremendous opportunity in the Southeast
Asian market, and are committed to helping brands retain their users for life.
Our aim is to provide 7-Eleven with a single source of truth by unifying data
from multiple sources, and helping them build long-term customer relationships
at scale," said Anand Jain, Co-founder of CleverTap. He further added, "The
CLiQQ business is uniquely positioned since it has a strong brand value that
stems from the 7-Eleven conglomerate. While it's no surprise that it has been
one of the most downloaded apps in the region in recent times, it has
contributed significantly to the growth of 7-Eleven's consumer base. With
CleverTap, they will be able to optimize the entire customer lifecycle – from
onboarding to retention, and maximize customer lifetime value - leading to
brand loyalty and increased market penetration."
About CleverTap
CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver
delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies
around the world, including Vodafone, Star, Sony, Domino's Pizza, GO-JEK, Cleartrip,
and BookMyShow trust CleverTap to deliver personalized experiences and improve
the impact of omnichannel marketing across the entire customer lifecycle.
CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia India,
Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and operates out of San Francisco,
London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. For more information, visit clevertap.com or
follow on LinkedIn (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2437938-1&h=4178986867&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )
and Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2437938-1&h=3193220251&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter ).
Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
Source - CleverTap
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