第43回CIFFは展示の広範な多様化とサービスの充実が特徴

中国国際家具展(CIFF)

第43回CIFFは展示の広範な多様化とサービスの充実が特徴

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【広州(中国)2019年4月19日PR Newswire=共同通信JBN】第43回中国国際家具展(広州)(China International Furniture Fair (Guangzhou)、CIFF)は、広州南東部の海珠区の琶洲で3月18日から21日までと3月28日から31日までの2部構成で開催された。広さ76万平方メートルの同イベントでは、出展者の90%以上が新製品を初公開し、50以上の企業が新製品の発表会を開催した。

1998年春に創設された中国国際家具展は通常、そのイニシャルであるCIFFの方が有名で、春は広州、秋は上海において年2回開催されている。規模、展示の多様性、来場者数、取引高の点で、この種の主要イベントと見なされている。

今年のイベントでは、数多くの新たなハイライトのおかげで、製品やサービスの面で多様性のレベルが上がったのに加え、業界全体により多くの刺激を呼び起こした。

イノベーションに焦点を当て、新製品発表のプラットフォームとしての役割を担ってきた同イベントはGlobal Exhibit of New and Latest Household Products and Furniture(斬新かつ最新の家庭用品と家具のグローバル展示)と銘打った企画ゾーンに展示された25のオリジナル製品が呼び物だった。温浩、朱小傑、候正光、陳向京、柴暁東各氏ら著名な中国人デザイナーが中国のオリジナル家具業界の新たなトレンドについてプレゼンテーションを行った。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434710-1

(第43回CIFFは展示の広範な多様化とサービスの充実が特徴)

展示会の期間中、家の中で新しい総合的な環境を作り出すためのさまざまな方法を考えるシナリオ重視の展示など、一連のエキサイティングなイベントが開催され、自らのライフスタイルの決定で主導権を握りたいという新しい世代の人々の期待に応えるという観点から、新たな方向性が打ち出された。

展示会では、60人を超す多分野にわたる一流デザイナーがさまざまなセミナーやワークショップに加え、事例の共有、フォーラム、最新のトレンドに関するプレゼンテーションを通じ、デザイン業界の多くの分野にわたってメッセージを発信することで、来場者が質の高いライフスタイルとは何かを考えるヒントを与えた。

同イベントには世界中から数多くの出展者が集まったが、主催者は中国や海外の大口バイヤーやデザイナーを招待し、バイヤーのニーズを理解して彼らのプロフィールに合った出展者とアポイントメントを取るなど、特別商談会サービスを一層充実させた。

招待された来場者が、帰る際に意味のある何かを得たと確実に感じてもらえるように、同イベントは、来場者データベースの分析に基づき、テーマ、セクター、チャンネルに関して招待客の関心に合わせて招待を個別化した。招待されたバイヤーは列に並んで待つことなく、QRコードのスキャンで入場できただけでなく、インフォメーションデスクでガイドに尋ることで展示会情報にも容易にアクセスできた。

ターゲットを絞ったマーケティングと販売、そして業界における同イベントの極めて大きな足跡は、CIFFをユニークかつ他の追随を許さないものにした。第44回中国国際家具展(上海)は、9月8日から11日まで虹橋の国家会展中心(上海)(National Exhibition and Convention Center (Shanghai))で開催され、家族全員のライフスタイルに合ったモデルハウスづくりを目指すCIFFの取り組みは続く。

ソース:CIFF

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The 43rd CIFF features wider diversification of exhibits and upgraded services

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GUANGZHOU, China, April 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The 43rd China International Furniture Fair (Guangzhou) (CIFF), which was held

in two segments, took place in Pazhou, a subdistrict of Haizhu in southeastern

Guangzhou, from March 18 to 21 and from March 28 to 31. At the 760,000-square

meter event, over 90% of the exhibitors debuted their new products, while more

than 50 companies held new product release conferences.

Founded in the spring of 1998, the China International Furniture Fair, usually

more well-known by its initials, CIFF, takes place semi-annually, in Guangzhou

in the spring and in Shanghai in the autumn. It is regarded as a leading event

of its kind in terms of scale, diversity of exhibits, number of visitors as well as turnover.

This year's event caused a lot more excitement across the industry in addition

to a higher level of diversity in terms of products and services, thanks to a

number of new highlights.

With a focus on innovation, the event, which has assumed the role as the go-to

platform for new product launches, highlighted 25 original products on display

in a feature zone of the event entitled Global Exhibit of New and Latest

Household Products and Furniture.

Several well-known Chinese designers, among them, Wen Hao, Zhu Xiaojie, Hou

Zhengguang, Chen Xiangjing, and Chai Xiaodong, gave presentations on new trends

in the Chinese original furniture sector.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190412/2434710-1

(The 43rd CIFF features wider diversification of exhibits and upgraded services)

A series of exciting events were held during the expo, including some

scenario-focused exhibitions which looked at different ways of creating a new

and holistic environment in the home, setting new directions in terms of

answering the expectations of new-generation individuals who seek to take

control in determining their lifestyle.

Over 60 leading multi-disciplinary designers inspired visitors to think about

what a high-quality lifestyle looks like by messaging across the many segments

of the design sector at the expo via cases sharing, forums, presentations on

latest trends in addition to various seminars and workshops.

With the presence of a large number of exhibitors from across the world, the

event organizers further enhanced their special trade matching service,

inviting large buyers and designers from China and abroad to attend,

understanding their buying needs and setting up appointments with exhibitors

fitting their profiles.

To assure that the invited attendees would feel that they had gained something

meaningful upon their return home, the event personalized the invitation

according to the interest of the invitee in terms of theme, sector and channel,

based on the analysis of the visitor database. The invited buyers could enter

the expo via a QR code scan without having to wait in line as well as get easy

access to exhibition information by querying the guide at the information desk.

Targeted marketing and sales as well as the event's massive footprint in the

industry has made CIFF unique and unrivaled. The 44th China International

Furniture Fair (Shanghai) will be held at the National Exhibition and

Convention Center (Shanghai) in Hongqiao from September 8 to 11, continuing

CIFF's efforts at creating of a model home that fits the lifestyle of every

member of the family.

SOURCE  CIFF

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