Cisionの「メディアの現状リポート」がメディア不信の減少と人材配置とリソースへの懸念の増加を指摘
Cisionの「メディアの現状リポート」がメディア不信の減少と人材配置とリソースへの懸念の増加を指摘
AsiaNet 78450(0703)
【シカゴ2019年4月24日PR Newswire=共同通信JBN】メディア業界が直面する最新の動向と最大の課題を明らかにするため、Cision(https://www.cision.com/us/ )(NYSE: CISN)は24日、2019年「State of the Media Report(メディアの現状リポート)」(https://www.cision.com/us/resources/white-papers/2019-sotm/?utm_medium=pr&utm_source=pressrelease&utm_content=whitepaper&utm_campaign=sotm2019 )を発表した。これは同社の10回目の年次「メディアの現状リポート」となる。
2019年の世界のメディア業界が直面する主要な問題と、PRやコミュニケーション専門家が相手方のジャーナリストとより適切に協働できる方法を学ぶために、今年のリポートはCision史上最大の規模となり、世界10カ国の約2000人のジャーナリストを対象に調査した。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190424/2444907-2-a
(キャプション:Cisionの2019年「メディアの現状リポート」:意見や関与などのオーディエンス(視聴者)指標を利用できるようになったことが、ジャーナリストが記事を評価する方法を変えた)
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190424/2444907-2-b
(キャプション:Cisionの2019年「メディアの現状リポート」:最も影響力のあるテクノロジーにおける2018年から2019年への変化:AIとソーシャルメディア)
フェイクニュースや偽情報キャンペーンから経費やニューズルームの縮小、ソーシャルメディアのアルゴリズムの変更に至るまでジャーナリストが直面する課題は増大し続けているにもかかわらず、今回のリポートではいくつかの楽観的な結果が明らかになった。2年連続で、回答者らは市民のメディアに対する不信感が減少したことを伝えている。すなわち今年は回答者の63%が、市民がメディアへの信頼を失っていると感じているが、これは2018年の71%、2017年の91%からは減少している。
Cisionのケビン・アクロイド最高経営責任者(CEO)は「フェイクニュースは相変わらず懸念材料ではあるが、今年はジャーナリズムのトップ課題ではない。残念なことに、ソーシャルメディアやリソースに関する問題が、特に米国、カナダ、英国で懸念の主要なものになっている。しかし、すべてが悪いニュースばかりではない。メディアに対する世間の不信感が継続的に減少している事実にわれわれは勇気付けられている。信頼は今年の調査結果における主要なテーマだ。事実、それはこの業界の将来に多くの面で関係しているように見える。信頼できる、有益な情報の、関連性のある記事を提供することはこれまで以上に重要であり、ジャーナリストは、どのような記事が、ジャーナリストが今日のメディア環境の中で成功するのに必要なトラフィックと収益を生み出すのかをよりよく理解するためにオーディエンスのデータを利用している」と述べた。
調査の回答はまた、ソーシャルメディアの役割の変化、データ主導の記事提供への増大する依存度、メディアとコミュニケーション専門家との関係-に関する高まる懸念も反映している。
▽その他のリポートの主要な結論は次の通り。
*ジャーナリストは、重点を置く記事について決定するためにますますデータに依存し続けている。ジャーナリストの65%は、意見やエンゲージメント(関与)などの詳細なオーディエンス指標によって発行するコンテンツの種類が変わったとグローバルに感じている。回答者の43%は読者層または意見を、20%は関与を、15%は収益への影響を主に重視している。
*PRおよびコミュニケーション専門家は、特にこの激動するメディア環境においては、ジャーナリストの貴重なパートナーである。しかしながらジャーナリストの75%は、彼らが受け取るピッチ(情報)の25%未満しか関連性がないと述べた。ジャーナリストらは、PR専門家がメディアとの関係を改善するためにできる唯一で最も効果的なことは、エンドカスタマーをよりよく理解し、オーディエンスにより関連性のあるカスタマイズされた情報を提供することである、と答えた。
*ソーシャルメディアは重要性がかつてなく低下も、上昇もしている。2018年のソーシャルメディアの不安定な性質のために、ジャーナリストはソーシャルメディアの重要性についてますます複雑な感情を抱いている。調査対象のジャーナリストの38%が、Facebook News Feedへの変更などアップデートされた最新のソーシャルメディアアルゴリズムは、2019年の彼らの仕事に影響を与える最も重要なテクノロジーとなると回答している。これは昨年における上昇である。しかしその影響は必ずしもポジティブではない。ジャーナリストはコンテンツの発行のためにソーシャルメディアに依存することに懸念を抱いているからだ。
Cisionの2019年「メディアの現状リポート」の全文は以下を参照。
▽Cisionについて
Cision Ltd.(NYSE: CISN)は、パブリックリレーションズ(PR)およびマーケティング・コミュニケーション専門家向けのアーンドメディアソフトウエアとサービスの大手グローバルプロバイダーである。Cisionのソフトウエアにより、ユーザーは重要なインフルエンサーを特定し、戦略的コンテンツの制作および配信、さらにその影響力の測定が行える。Cisionは、米州、欧州・中東・アフリカ(EMEA)およびアジア太平洋(APAC)の計22カ国にオフィスを構え、4000人以上の従業員を雇用している。Cision Communications Cloud(R)を含む受賞歴を持つ同社製品・サービスに関する詳細情報については、www.cision.com を参照し、Twitter @Cisionのフォローを。
▽メディア問い合わせ先
Jenn Deering Davis
VP of Communications & Content, Cision
cisionpr@cision.com
ソース:Cision
添付画像リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=334711
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=334712
Cision 2019 State of the Media Report Reveals a Decline in Distrust of the Media and Growing Concerns About Staffing and Resources
PR78450
CHICAGO, April 24, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
To uncover the latest trends and biggest challenges facing the media industry,
Cision(https://www.cision.com/us/ ) (NYSE: CISN) today released its 2019 State
of the Media Report(https://www.cision.com/us/resources/white-papers/2019-sotm/?utm_medium=pr&utm_source=pressrelease&utm_content=whitepaper&utm_campaign=sotm2019 ),
the company's tenth annual State of the Media.
This year's report was Cision's largest ever, surveying nearly 2,000 journalists
from 10 countries around the world, to learn about the main issues facing
the global media industry in 2019, and how PR and communications
professionals can better work with their journalist counterparts.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190424/2444907-2-a
(Caption:Cision 2019 State of the Media Report: The availability of audience metrics
like views and engagement has changed the way journalists evaluate stories)
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190424/2444907-2-b
(Caption:Cision 2019 State of the Media Report: change from 2018 to 2019 in the
most impactful technologies: AI and social media)
Despite an increasing number of challenges facing journalists- from fake news
and misinformation campaigns, to shrinking budgets and newsrooms, to changes in
social media algorithms- the report reveals several optimistic findings. For
the second year in a row, respondents reported a decrease in the public's
distrust of the media; 63% of respondents felt the public lost trust this year,
which is down from 71% in 2018 and 91% in 2017.
"While fake news is still a concern, it's not journalism's top challenge this
year. Unfortunately issues around social media and resources lead the list of
concerns, especially in the United States, Canada and United Kingdom," said
Kevin Akeroyd, Cision CEO. "But the news isn't all bad; we are encouraged to
see a continued decrease in perceptions of public distrust in the media. Trust
is the major theme in this year's survey results; in fact, it seems tied to the
future of the industry in many ways. Telling a reliable, informative and
relevant story is more important than ever, and journalists are using audience
data to better understand what stories generate the traffic and revenue
journalists need to thrive in today's media environment."
Survey responses also reflect growing concerns around the changing role of
social media, an increasing reliance on data-driven storytelling, and the
relationship between media and communications professionals.
Other key takeaways from the report include:
-Journalists continue to rely more and more on data to make decisions about the
stories they focus on. 65% of journalists globally feel that detailed audience
metrics like views and engagement have changed the kinds of content they
publish. 43% of respondents focus primarily on readership or views, 20% focus
on engagement, and 15% focus on impact on revenue.
-PR and communications professionals are valuable partners to journalists,
especially in this turbulent media environment. However, 75% of journalists
said that fewer than 25% of the pitches they receive are relevant. Journalists
reported that the single most effective thing PR professionals can do to
improve their relationship with the media is to better understand the end
customer and provide information more relevant and customized to that audience.
-Social media is both less- and more- important than ever. Because of the
volatile nature of social media in 2018, journalists have increasingly complex
feelings about the importance of social media. 38% of journalists surveyed
agree that updated social media algorithms- such as changes to the Facebook
News Feed- will be the most important technology to impact their work in 2019,
which is an increase in the past year. That impact is not always positive, as
journalists have concerns about relying on social media for publishing content.
To read the full Cision 2019 State of the Media Report,click here
About Cision
Cision Ltd (NYSE: CISN) is a leading global provider of earned media software
and services to public relations and marketing communications professionals.
Cision's software allows users to identify key influencers, craft and distribute
strategic content, and measure meaningful impact. Cision has over 4,000 employees
with offices in 22 countries throughout the Americas, EMEA, and APAC.
For more information about its award-winning products and services,
including the Cision Communications Cloud(R), visit www.cision.com and follow
Cision on Twitter @Cision.
Media Contact:
Jenn Deering Davis
VP of Communications & Content, Cision
cisionpr@cision.com
SOURCE: Cision
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