Axios SystemsがSITS 19でassyst ITOMの最新の進展を発表

Axios Systems

Axios SystemsがSITS 19でassyst ITOMの最新の進展を発表

AsiaNet 78511 (0733)

【エディンバラ(英スコットランド)2019年4月29日PR Newswire=共同通信JBN】ITサービスマネジメント(ITSM)とITオペレーションマネジメント(ITOM)ソリューションの有力プロバイダーであるAxios Systemsは、今週ロンドンで開催されるSITS 19イベントで同社のassyst ITOMソリューションの展開を発表する。

5月1日から2日までロンドンのExCeL Arenaで開催されるSITSは、サービスデスクおよびITサポートのプロフェッショナル向け英国有数のイベントで、75を超える出展がある。Axios Systemsは両日、スタンド550に出展する。

オールインワンのITSMおよびITOMソリューションであるassystは、効率の向上、セキュリティーの強化、高いROIの達成など、共通するIT課題に対処するとともに、組織のデジタル変革をサポートする。

assyst ITOMの最新イテレーションは、従業員体験(Employee Experience)、エンドポイントの検索とマネジメント(Discovery & Management of Endpoints)、プラットフォームサポート&セキュリティー(Platform Support & Security)の3つの主要分野に重点を置いている。

さまざまな地域で高まるassyst ITOMへの要望に対処して、フランス語を含む追加言語がassyst v5で利用可能になっている。今回の強化は、通常は政府ないしは公的機関などの厳格な規制基準がある地域をサポートするというAxios Systemsの戦略を下支えする。

検索とエンドポイントマネジメントは新しいバージョンで強化され、最新のオペレーティングシステム、デバイスタイプ(シンクライアントなど)、Apple MAC OSへの追加支援などへのサポートを増強している。

Assystのセキュリティー、スケーラビリティー、性能も強化されており、その中には新しいWindowsエージェント、HTML5のサポート、AES暗号化・最新バージョンのMySQL、assyst ITOMが必要とするITアカウントを保護する特権的アクセスマネジメントなどが含まれる。

Axios Systemsのスティーブ・スプラット最高執行責任者(COO)は「最新のイテレーションは、幅広いさまざまなデバイスタイプで使い勝手が良く、さらに当社の顧客が設置しているもの、ならびに最適化に着手できるものを本当に理解できるようにするというAxiosのコミットメントを引き続き明確に示すものである」と語った。

▽Axios Systemsについて

Axios Systemsは革新的なITサービスマネジメント(ITSM)およびITオペレーションマネジメント(ITOM)ソリューションを提供することにコミットし、顧客がインフラストラクチャー・オペレーションを向上させるだけでなく、HR、施設マネジメント、財務などのビジネス機能におけるサービス提供も強化することを支援している。Axiosはサービスマネジメント・テクノロジーに100%専念し、有力アナリストおよび世界のクライアント層によって世界リーダーとして評価されている。

Axiosのエンタープライズ・ソフトウエアassystはターンキーのオールインワン・ソリューションであり、IT部門を収益性のあるビジネスに集中する顧客サービスチームに変革するように設計されている。assystは、ITIL(R)フレームワークとバイモーダル・コンセプトをベースにしてビジネス上の課題を解決することで、各顧客の組織に具体的な価値を付加している。

assystは16すべてのPinkVERIFY(TM)ITIL(R)プロセスに正式認定されており、Axiosは単一の総合的なアウトオブボックス・ソリューションでこれを達成した最初のベンダーだった。

Axiosは、ServiceNow, Cherwell、BMCなどの競合他社と比較しても市場で他社を寄せ付けない。これら競合他社は、開発プラットフォーム・アプローチを提供し、機能Vを開発して既存の「目的適合性」ソリューションでそれらをアクティベートしている。

詳細は当社のウェブサイトhttp://www.axiossystems.com/ を参照。

写真:https://mma.prnewswire.com/media/878931/ITOM.jpg

ソース:Axion Systems

Announcing the Latest Evolution of assyst ITOM From Axios Systems at SITS19

PR78511

EDINBURGH, Scotland, April 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Axios Systems, a leading provider of IT Service Management (ITSM) and IT

Operations Management (ITOM) solutions, will launch the evolution of its assyst

ITOM offering at the SITS19 event in London this week.

Taking place at the ExCeL Arena in London between the 1st and 2nd of May, SITS

is the UK's leading event for Service Desk and IT Support professionals,

attracting over 75 exhibitors. Axios Systems will be present on Stand 550 on

both days.

An all-in-one ITSM and ITOM solution, assyst addresses common IT challenges

such as improving efficiency, enhanced security and achieving greater ROI,

while supporting organizations towards Digital Transformation.

The latest iteration of assyst ITOM focuses on three key areas: Employee

Experience, Discovery & Management of Endpoints, and Platform Support &

Security.  

Meeting the growing demand of its offering across different territories,

additional languages - including French - are now available in assyst v5. This

enhancement supports Axios Systems' strategy to support areas which typically

have strict regulatory requirements such as government or public bodies.

Discovery and endpoint management have been bolstered in the new version, with

increased support for the latest operating systems, device types (including

Thin Clients) and added support for Apple MAC OS.

Enhancements have also been made to the security, scalability and performance

of assyst, including a new Windows agent, support for HTML5, AES encryption and

the latest version of MySQL, and privileged access management to protect the IT

accounts required by assyst ITOM.

Steve Spratt, Chief Operations Officer at Axios Systems said: "The latest

iteration continues to show Axios' commitment to ease of use over a wide range

of device types allowing our customers to really understand what they have in

place and what they can start to optimize."

About Axios Systems

Axios Systems is committed to delivering innovative IT Service Management

(ITSM) and IT Operations Management (ITOM) solutions that help customers not

only improve their infrastructure operations, but also enhance service delivery

across business functions, including HR, Facilities Management and Finance.

Axios is recognized as a world leader by leading analysts and their global

client base, with a 100% focus on service management technologies.

Axios's enterprise software, assyst, is a turnkey, all-in-one solution that was

designed to transform IT departments into profitable business-focused customer

service teams. assyst adds tangible value to each client's organization by

building on the ITIL(R) framework and Bi-Modal concepts to help solve their

business challenges.

assyst is accredited for all 16 PinkVERIFY(TM) ITIL(R) processes, and Axios was

the first vendor to achieve this within one comprehensive out-of-the-box

solution.

Axios is unique in the market compared to competitors like ServiceNow, Cherwell

and BMC who provide a development platform approach to develop features Vs

activating them in an already existing "Fit-for-Purpose" solution.

For more information, please visit our website at http://www.axiossystems.com/

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/878931/ITOM.jpg

Source: Axios Systems

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