Suning.comの第1四半期営業収益は25.44%急増して622億元に

Suning Holdings Group

Suning.comの第1四半期営業収益は25.44%急増して622億元に

AsiaNet 78550(0750)

【南京(中国)2019年5月2日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupが所有する中国の大手オンライン・ツー・オフライン(O2O)リテール企業、Suning.com (002024.SZ)は4月29日、2019年第1四半期の決算報告を発表した。報告は、そのスマートリテール戦略が引き続き企業の急成長を促進していることを示した。第1四半期の営業収益は、前年同期比25.44%増の622億4200万人民元に達した。各チャンネルの売上高は869億2600万元で、このうちSuningのオンラインストア売上高は前年同期比40.87%の伸びを見せた。Suningは第1四半期、1億3600万元の純利益を計上した。

▽オムニチャンネルのリテールネットワークが成長の両輪

2019年第1四半期の国内消費者市場は、全体として今後さらに成長する可能性を示した。市場環境の軟化にもかかわらず、Suningのオンライン、オフライン両事業は比較的速い成長を維持し、事業ネットワークを広げる戦略計画を展開し続けた。

Suningはオフライン市場で大規模な拡大を継続した。2019年3月31日現在、9758の直営店と2571のフランチャイズ店を擁している。店舗と製品構成の最適化によって、Suningは引き続き店舗管理の質を向上させた。中でもSuningのRedbabyストアは徐々に成熟し、売上収益は前年同期比で15.70%伸びた。

オンライン市場では、産業シナジー強化とリソース統合がもたらす効率改善によって、Suningの売上成長率が業界平均を上回った。2019年第1四半期にSuning.comのオンラインプラットフォーム取引は541億2400万元と前年同期に比べて36.09%増加した。特に直営店の製品販売は379億900万元と前年同期比40.87%伸びた。オープンプラットフォームの取引は162億1500万元に達した。第1四半期の決算報告はまた、3月31日現在でSuningのリテール網に4億2200万人の登録会員がいることも明らかにした。

▽競争力を高める全部門製品ポートフォリオ戦略

Suningは第1四半期、家庭用品、家電、FMCG(日用消費財)、衣料・アクセサリー、国際アイテムの5項目の主要製品グループを設定し、製品管理を合理化した。Suningはさらに、3C、家庭用品、高級品によってその他を強化する能力を高める一方、FMCG、生鮮食料品、雑貨サプライチェーンの統合・拡大を加速した。

Suningは3Cと大型家庭用品に関して、エアコン、床掃除ロボット、スマートヘッドフォンなど10種類以上のスマート新製品をリリースした。また、スマートハードウエアを開発し、製品、技術、ユーザー体験の最適化を続ける革新企業を支援するSuning Eco-chain FundとBiu+Joint Laboratoryを立ち上げた。

SuningはFMCG部門で一貫してブランドを強化し、集中調達、メーカー直接仕入れ、戦略的提携を通じてオンライン、オフライン双方の成長を達成したが、それはオフラインストアのネットワーク拡大にも役立った。Suningはこの期間、Wandaストア37店の取得によってオンライン、オフラインストアのサプライチェーン管理を一層最適化し、そのAll-Categories Product Portfolio(全部門製品ポートフォリオ)運用戦略は大きな成功を収めた。

▽物流、金融、技術への投資は高水準維持

Suningは第1四半期も引き続き、物流、金融、技術、その他のコア生産能力の確立への投資を増やし、次の10年の成長に向けて強固な基盤を作り上げた。

物流インフラ面では2019年3月31日までに、Suning ExpressとDaily Express用倉庫、関連支援施設の総面積は964万平方メートル、速達便アウトレットは2万6700カ所に達した。

第1四半期の消費者金融事業は前年同期比で229.66%急増し、サプライチェーン金融事業は78.01%伸びた。Suning FinanceはKPMG 2018年China Leading Fintech 50リストにランクインし、Suning Paypassportは「National High-and New Technology Enterprise」賞を受賞した。

Suningは引き続きR&Dに巨額を投資し、第1四半期の支出は前年同期比81.79%増加した。2019年初め、Suning Technology Groupが正式に発足して1月に最初の「Smart Retail Brain」を始動、消費者ファミリー、リテールサービス、チャンネルプロバイダー、メーカー、その他全産業チェーンのリンクを強化した。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年の年間売上高が808億5000万ドル(約5579億元)に達し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2018年Fortune Global 500のリストに入った。詳しい情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

Suning.com Q1 Operating Revenue Jumps 25.44% to RMB 62.2 Billion

PR78550

NANJING, China, May 2, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--

On April 29, Suning.com (002024.SZ), China's leading O2O retailer, owned by

Suning Holdings Group, released its 2019 Q1 financial report, which showed that

its smart retail strategy continues to drive the rapid growth of the company.

Operating income in the first quarter was RMB 62.242 billion, a 25.44% increase

compared with the same period last year. Sales across all-channels were RMB

86.926 billion, among which sales of Suning's online store were 40.87% higher

than the same period last year. In the first quarter, Suning realized a net

profit of RMB 136 million.

Omni-channel Retail Network Provides Dual Drivers for Growth

In the first quarter of 2019, the overall domestic consumer market still

exhibited potential for growth. Despite the softer market environment, Suning's

online and offline businesses maintained relatively rapid growth. With the

continued roll out of the strategic plan to grow its business network.

In the off-line market, Suning continues with its large-scale expansion. As of

March 31, 2019, the company had 9,758 self-owned stores and 2,571 franchise

stores. Through the optimization of store and product structure, the company

has continuously enhanced the quality of store management. Among them, Suning's

Redbaby store has gradually matured and its sales revenue increased by 15.70%

compared with the same period of last year.

In the online market, with the enhanced industrial synergy and the improved

efficiency brought by resource integration, the growth rate of Suning's sales

clearly outpaced the industry average. In the first quarter of 2019,

transactions on Suning.com online platform amounted to RMB 54.124 billion, an

increase of 36.09% over the same period last year. Among them, sales of

products via its self-operated stores were RMB 37.909 billion, an increase of

40.87% over the same period last year. Transactions on open platforms amounted

to RMB 16.215 billion. In addition, the Q1 report also showed that as of March

31, the company's retail system had 422 million registered members.

All-Categories Product Portfolio Strategy Sharpens Competitive Edge

In the first quarter, the company set up five major product groups including

household appliances, consumer electronics, FMCG, clothes and accessories, and

international items to streamline product management. Suning further

strengthened its capability to empower others with 3C, household appliances and

other premium categories, while speeding up the integration and expansion of

supply chains for FMCG, fresh food and general merchandise.

In terms of 3C and large household appliances, Suning has released more than 10

new smart products such as air conditioners, floor sweeping robots and smart

headphones. It has also established the Suning Eco-chain Fund and Biu+Joint

Laboratory to support innovative enterprises developing smart hardware and

continuously optimized products, technology and the user experience.

In the FMCG department, Suning has constantly strengthened its brand and

achieved dual online-offline growth through centralized procurement, purchasing

directly from the manufacturer and strategic cooperation, which has also helped

grow its network of offline stores. In the same period, Suning has further

optimized the supply chain management of online and offline stores through the

acquisition of 37 Wanda stores, marking a significant success for Suning's

All-Categories Product Portfolio operational strategy.

Investment in Logistics, Finance and Technology Remains High

In the first quarter, Suning continued to increase investment in logistics,

finance, technology and building of other core capacities to lay a solid

foundation for growth over the next decade.

In terms of logistics infrastructure, by the end of March 2019, the total area

of warehousing and related support facilities for Suning Express and Daily

Express was 9.64 million square meters and there were 26,700 express delivery

outlets.

During the first quarter, investment in the consumer finance business surged

229.66% compared with the same period last year, and that of supply chain

finance business increased 78.01%. Suning Finance was named on KPMG's 2018

China Leading Fintech 50 list, and Suning Paypassport was awarded certification

as a National High-and New Technology Enterprise".

Suning has continued to invest heavily in R&D, with expenditure increasing

81.79% in the first quarter compared with the same period last year. At the

beginning of 2019, the Suning Technology Group was formally established and in

January, it launched the first "Smart Retail Brain", which empowers consumer

families, retail service and channel providers, manufacturers and other links

across the entire industrial chain.

-Ends-

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state owned enterprises in China with annual

revenues of 80.85 billion USD (557.9 billion RMB). With the mission of "Leading

the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com is listed on the 2018

Fortune Global 500. For more information see www.suningholdings.com

SOURCE  Suning Holdings Group

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