四川省文化観光開発会議が中国の成都で開かれる

Sichuan Provincial Department of Culture and Tourism

四川省文化観光開発会議が中国の成都で開かれる

AsiaNet 78576 (0763)

【成都(中国)2019年5月5日PR Newswire=共同通信JBN】Sichuan Provincial Culture and Tourism Development Conference(四川省文化観光開発会議)が2019年4月29日、中国・四川省の省都である成都で開かれた。会議は省政府と四川省党委員会が主催し、Sichuan Provincial Department of Culture and Tourism(四川省文化観光局)が組織した。会議では、観光客の間で人気の高い成都市内の10の県や地域、ユニークな文化観光資源で知られる四川省の20の町、文化観光部門への傑出した貢献では省内の文化観光の有力8企業に対して賞の授与や表彰が行なわれた。さらに、中国国内と世界市場に、四川を重要な観光目的地として売り込む非常に優れた仕事をした優良団体、個人にGolden Panda賞が授与された。次の5年間で、省政府は四川を豊かな文化と高度に一体化した観光目的地に変える計画だ。それは、地元住民と旅行客の双方がその文化にアクセスでき、一般的にいえば、真剣な旅行客の「必見リスト」となると認められる観光目的地である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190430/2451172-1

(キャプション:四川省臥竜自然保護区のパンダ)

四川省政府はまた、世界市場での重要な観光目的地として省の認知度を高めるために「Sichuan, more than pandas(パンダにとどまらない四川)」キャンペーンの範囲を拡大する計画だ。キャンペーンの一環として、少なくとも2国・地域で毎年、China(Sichuan) Giant Panda International Cultural Tourism Week(中国(四川)ジャイアントパンダ国際文化観光週間)を開催する。その目的は、省のユニークな地方文化を世界に売りこむことにある。特に、お祭り用ランタンやお茶、蒸留酒などの省のいくつかの特産品だけでなく、四川オペラ、景観と料理もである。キャンペーンはまた、パンダの故郷として世界でもユニークな省の地位を十分に利用する。省政府はさらに海外市場にマーケッティングセンターを確立するために地元の文化観光企業と協同する計画だ。

省はすでに豊富な文化観光資源のおかげで世界中から数多くの観光客をひきつけている。中でも注目すべきは、三星堆遺跡、九寨溝、ジャイアントパンダ保護区である。入手可能なデータによると、四川省の観光収入は2018年に初めて1兆元(1485億米ドル)を突発し、1兆100億元(1500億米ドル)に達した。前年比13.4%増である。省の文化部門は昨年、総計1500億元(220億米ドル)になった。その結果、価値は増大し前年比16.1%成長した。文化と観光の深化統合で、2部門は同省の経済成長の重要な原動力となっている。

ソース:Sichuan Provincial Department of Culture and Tourism

The Sichuan Provincial Culture and Tourism Development Conference takes place in Chengdu, China

PR78576

CHENGDU, China, May 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Sichuan Provincial Culture and Tourism Development Conference was held in

Chengdu, the capital of Sichuan province, China on April 29, 2019. The event

was hosted by the provincial government and Party Committee of Sichuan

province, and organized by the Sichuan Provincial Department of Culture and

Tourism. During the event, awards and recognition were given to 10 counties and

districts within the city of Chengdu known for their popularity among tourists,

20 towns in Sichuan province known for their unique cultures and tourism

resources and eight leading culture and tourism companies in the province for

their outstanding contributions to the sector. In addition, select groups and

individuals were honored with the Golden Panda award for their exceptional work

in promoting Sichuan as a key tourism destination in both the Chinese and

international markets. Over the next five years, the provincial government

plans to transform Sichuan into a tourism destination highly integrated with

its rich culture, for the accessibility of that culture to the local populace

and to travelers alike and, generally speaking, as a recognized tourism

destination that should be any serious traveler's "must-see list".

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190430/2451172-1

(Caption:Pandas from Sichuan Wolong National Nature Reserve)

The government also plans to expand the scope of its "Sichuan, more than

pandas" campaign in order raise the visibility of the province as a key tourism

destination in international markets. As part of the campaign, the China

(Sichuan) Giant Panda International Cultural Tourism Week will be held each

year in at least two countries and regions, with the aim of promoting the

province's unique local culture to the world, especially Sichuan Opera, the

landscape and the cuisine, as well as some of the province's signature

products, including its festive lanterns, teas and distilled liquors. The same

campaign will also capitalize on the province's unique position in the world as

the home of pandas. In addition, the government plans to work with local

culture and tourism companies in establishing marketing centers in overseas

markets.

The province already attracts numerous tourists from around the world due to

its abundance of cultural and tourism resources, most notably the Sanxingdui

Ruins, Jiuzhaigou National Park and the giant panda sanctuaries. According to

available data, Sichuan province's tourism revenue broke the 1 trillion yuan

(US$148.5 billion) mark for the first time to reach a record 1.01 trillion yuan

(US$150.0 billion) in 2018, representing a year on year increase of 13.4 per

cent. The value add as a result of the province's cultural sector totaled 150

billion yuan (approx. US$22 billion) last year, growing 16.1 per cent year on

year. With the deeper integration of culture and tourism, the two sectors are

becoming a key driving force behind the province's economic growth.

SOURCE:  Sichuan Provincial Department of Culture and Tourism

  

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