Kahoot!とDragonBoxが協力し、すべての人に素晴らしい数学学習体験を創出

Kahoot!

Kahoot!とDragonBoxが協力し、すべての人に素晴らしい数学学習体験を創出

AsiaNet 78651(0799)

【オスロ(ノルウェー)2019年5月9日PR Newswire=共同通信JBN】世界的な学習プラットフォームのKahoot!は9日、受賞歴のあるゲームベースの学習スタジオであり、好評な数学アプリのDragonBoxファミリーのメーカーであるDragonBoxを買収したと発表した。この学習コミュニティー2社の統合により、DragonBoxの魅力的な数学アプリとKahoot!の全世界の何億ものユーザーが1つにまとまることになる。

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Kahoot!のアスムンド・フルセス最高経営責任者(CEO)兼共同創立者は「学習を素晴らしいものにし、未来の学習体験を創出する上で、DragonBoxが当社の仲間になってくれたことは喜ばしい。当社のプラットフォームでは数学が最も人気のある科目であり、DragonBoxは、学生、教師、両親から成る当社のグローバルコミュニティーに素晴らしい価値をもたらす」と述べた。

DragonBoxは受賞歴のある教育数学アプリのDragonBoxシリーズを生み出し、北欧を本拠とする企業である。DragonBoxは2012年に最初の代数学ゲームアプリを、そして2017年にDragonBox学校数学カリキュラムを発表した。DragonBoxは子ども、両親、教師、学校に極めて人気が高く、全世界に何百万人ものユーザーがいる。

数学教師でDragonBoxのCEO兼共同創立者のジャンバプティスト・フィン氏は「DragonBoxは会社最初の日から、世界の子どものために数学の学習をより楽しく魅力的にしてきた。われわれはKahoot!とともに、何百万人以上のユーザーが素晴らしい方法で数学を楽しく学ぶことを実現するだろう」と述べた。

Kahoot!のビジョンは教師、学生、両親、組織を最上のコンテンツで結びつけ、世界における主要な学習コミュニティーを構築することである。

Kohoot!は昨年、Ignite(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=3984748337&u=https%3A%2F%2Fkahoot.com%2Fignite%2F&a=Ignite )アクセラレータープログラムを立ち上げた。今回のDragonBox買収は全世界の学習者のために価値を創出する学習アプリのコレクション構築に向けた第1歩である。

Kahoot!のエイラート・ハノア会長は「DragonBoxの受賞歴のある数学学習アプリ、コミュニティー、学校カリキュラムにより、今回の買収はKahoot!のプラットフォームを強化するだろう。われわれは協力して、教室内外のKahoot!の全世界で何億人ものユーザーに、最高の数学学習体験を届けるだろう」と述べた。

Kohoot!とDragonBoxは2019年6月12日のKahoot!最新情報説明会でさらに詳しい情報を提供する。

▽問い合わせ先

Kahoot!

Falguni Bhuta

falguni@kahoot.com

DragonBox

Christian Steen

christian@dragonbox.com

▽Kahoot!について

Kahoot!(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=3132264331&u=https%3A%2F%2Fkahoot.com%2F&a=Kahoot! )はゲームベースの学習プラットフォームで、学習ゲームやトリビアクイズを数分で作り、共有し、楽しく遊ぶことを簡単にする。幼稚園から高校(K-12)、大学の教室、企業のオフィス、社交場、主要なスポーツ・文化イベントなど、Kahoot!はさまざまな環境で使われている。Kahoot!は教師に活用され、学生から愛され、組織から評価され、パブリッシャーに利用されている。2018年には200カ国以上で10億人超の参加プレーヤーがKahoot!を利用した。Kahoot!は学習を素晴らしいものにし、ユーザーを最上のコンテンツに結び付ける世界有数の学習コミュニティーを構築する使命に向かっている。2013年に発足した同社はノルウェーに本社を置き、米国と英国にオフィスを置く。さあ、プレーしよう!

www.kahoot.com

▽DragonBoxについて

DragonBox(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=2669652230&u=https%3A%2F%2Fdragonbox.com%2F&a=DragonBox )は受賞歴のあるゲームスタジオで、数学の素晴らしい学習を探求、実現して子どもを支援する使命に取り組んでいる。2012年、DragonBoxの最初のゲームはあっという間にヒットし、専門家は数学を学ぶ革命的な新しい方法であると称賛した。それ以来、DragonBoxのアプリは全世界で何百万回も購入され、楽しまれている。数学の学習を素晴らしいものにするという目標の同社は、初等学校向けの革新的な数学カリキュラムのDragonBox Schoolを発表した。現在、DragonBoxはオスロ、パリ、ヘルシンキにオフィスを置いている。

www.dragonbox.com

ソース: Kahoot!

▽問い合わせ先

Kahoot!

Falguni Bhuta

falguni@kahoot.com

DragonBox

Christian Steen

christian@dragonbox.com

Kahoot! and DragonBox join forces to create an awesome math learning experience for all

PR78651

OSLO, Norway, May 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Kahoot!, the global learning platform, today announced its acquisition of DragonBox,

the award-winning game-based learning studio and maker of the popular DragonBox family

of math apps. The two learning communities combined, bring together DragonBox's engaging

math apps and Kahoot!'s hundreds of millions of users world-wide.

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"We're delighted that DragonBox is joining us in making learning awesome and

creating learning experiences of the future," said Asmund Furuseth, CEO and

co-founder of Kahoot!. "DragonBox brings tremendous value to our global

community of students, teachers and parents, as math is the single most popular

subject on our platform."

Nordic-based DragonBox, the company behind the award-winning DragonBox series

of educational math apps, launched its first algebra game app in 2012 and the

DragonBox school math curriculum in 2017. DragonBox is immensely popular among

children, parents, teachers and schools, with millions of users around the world.

"Since day one, DragonBox has made learning math more fun and engaging for

children around the world. Together with Kahoot!, we will enable millions of

more users to enjoy learning math in an awesome way," said Jean-Baptiste Huynh,

math teacher, CEO and co-founder of DragonBox.

Kahoot!'s vision is to build the leading learning community in the world by

connecting teachers, students, parents and organizations with premium content.

Last year, Kahoot! launched the Ignite (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=3984748337&u=https%3A%2F%2Fkahoot.com%2Fignite%2F&a=Ignite )

accelerator program, and the addition of DragonBox is a step towards building

a collection of learning apps that create value for learners all over the world.  

"The acquisition will strengthen Kahoot!'s platform with the DragonBox

award-winning math learning apps, community and school curriculum. Together,

we will make the best math learning experience available for Kahoot!'s hundreds of

millions of users around the world, both inside and outside the classroom,"

said Eilert Hanoa, Chairman of Kahoot!

Kahoot! and DragonBox will present more information at the Kahoot! company

update on June 12, 2019.

For more information, please contact:

Kahoot!, Falguni Bhuta, | falguni@kahoot.com

DragonBox, Christian Steen, | christian@dragonbox.com

About

Kahoot! (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=3132264331&u=https%3A%2F%2Fkahoot.com%2F&a=Kahoot! )

is a game-based learning platform that makes it easy to create,

share and play fun learning games or trivia quizzes in minutes.

Kahoot! is used in a variety of settings -- in K-12 and university classrooms, corporate offices,

social settings, and major sporting and cultural events. Kahoot! is embraced by teachers,

loved by students, valued by organizations and harnessed by publishers.

In 2018, Kahoot! had over one billion participating players in more than 200 countries.

Kahoot! is on a mission to make learning awesome and build the leading learning community

in the world that connects its users to premium content. Launched in 2013, the company is

headquartered in Norway with offices in the US and the UK. Let's play!

www.kahoot.com

DragonBox (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2461467-1&h=2669652230&u=https%3A%2F%2Fdragonbox.com%2F&a=DragonBox )

is an award-winning game studio that's on a mission to empower children to explore and

make learning math awesome. In 2012, DragonBox's first game became an instant hit,

and specialists hailed it as a revolutionary new way to learn math. Since then,

DragonBox apps have been bought and enjoyed millions of times around the world.

With the goal to make learning math awesome, the company has launched DragonBox School,

an innovative math curriculum for elementary schools. DragonBox today has offices in Oslo, Paris and Helsinki.

www.dragonbox.com

SOURCE: Kahoot!

CONTACT: Kahoot!, Falguni Bhuta, | falguni@kahoot.com DragonBox, Christian

Steen, | christian@dragonbox.com

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