独立系調査会社がSitecore社Sitecore社をB2CコンテンツマーケティングのStrong Performerに指名

Sitecore

独立系調査会社がSitecore社Sitecore社をB2CコンテンツマーケティングのStrong Performerに指名

AsiaNet 78596

【サンフランシスコ2019年5月10日PR Newswire】

*Sitecore社が「市場差別化戦略」の基準で最高スコア  

デジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダー、Sitecore社(Sitecore(R))(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=1992134059&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2F&a=Sitecore%C2%AE )は7日、Forester Research, Inc.によるレポート「The Forrester Wave(TM):Content Marketing Platforms for B2C Marketers, Q2 2019(The Forester Wave(TM):2019年第2四半期のB2Cマーケター向けコンテンツマーケティング・プラットフォーム)」でStrong Performerとして評価されたことを発表した。この独立レポートでは、Sitecore Content Hub(TM)(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=556027465&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Fproducts%2Fcontent-hub&a=Sitecore+Content+Hub )レポート以外にもForresterが評価し、厳選されたテクノロジーも審査を受けた。レポート30の基準にわたって、市場における重要性の高い9社のソフトウエアベンダーが査定されている。本レポートによると:

ロゴ: https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg

「ヒルトン、ロレアル、そして飲料業界の世界的大手企業といった大規模で分散型の組織のコンテンツに対するニーズを支援するSitecore社の経験は、マーケティング資産やマーケティングキャンペーンの管理において市場をリードしていくだろう。さらに、それはマーケティング・テクノロジー・スタックの極めて柔軟で多用途な部分であり、ある顧客は『われわれは彼らのAPIと多くの接続をしているが、作業が非常に簡単である』と話してくれた」(注1)

Sitecore社は「市場差別化戦略」の基準でも最高スコアを獲得した。本レポートには「Sitecore社は、オムニチャネル・コンテンツの支援において、最も信頼できるビジョンを提供している。オムニチャネルの環境では、コンテンツや資産は、それぞれパーソナライズされたマーケティングを実施する際に、再利用可能でインテリジェントな要素となるからだ」と記述された。

Sitecore社のペイジ・オニール最高マーケティング責任者(CMO)は「現代のマーケターは成長を促進しつつ、価値を創造するという重責を担っている。そして企業やブランドにとって、チャンネルとデバイスにわたってパーソナライズされたデジタル体験を演出する能力はかつてなく重要になっている。非効率な業務を運用するのは膨大なマーケティングリソースを消耗し、そして今、コンテンツ生成というものがボトルネックになりつつあり、それこそがパーソナライズを失敗する主要原因である。当社はマーケターに成功するための力を与えることに集中している。それがオムニチャネル・コンテンツ管理の第一線に立ちたいマーケティング企業にとってSitecore社が最適であるとForresterが指摘した理由だと信じている」と述べた。

SaaSベースのSitecore Content Hubは、マーケティング部門全体にマーケティングリソース管理(MRM)、デジタル資産管理(DAM)、製品情報管理(PIM)といった機能を提供し、マーケティングチームが全体的なコンテンツ制作やそのライフサイクルをしっかりと責任を持って管理できることを可能にする。総合的なキャンペーン計画とワークフロー自動化ツールがマーケティングプロセスを合理化するので、各チームはキャンペーンの計画、協力、監視、提供、そしてカスタマージャーニーの各段階において、すべてのチャネルにおいてパーソナライズされた体験を演出することが容易にできる。Sitecore(R)Experience Platform(TM)とSitecore Experience Commerce(TM)を併用することで、マーケティング責任者や担当者はマーケティング資産、顧客データ、チャネル全体におけるコンテンツ消費度合いの分析、顧客行動の影響を把握、理解することができるため、デジタル体験のより効率的な創出と運用が実現する。

「The Forrester Wave(TM):B2C Content Marketing Platforms, Q2 2019」レポートの無料コピーは次で入手可能:(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=2620741614&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Flanding%2Fxc%2F2019%2Fforrester-wave-web-content-marketing-platform%3Fsc_lang%3Den&a=here

(注1)(1) The Forrester Wave(TM): B2C Content Marketing Platforms, Q2 2019, Forrester Research, Inc., May 6, 2019

▽Sitecore社について

Sitecore社はコンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケターが販売前、販売中、および販売後に、各チャンネルのパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配布できるようにする。アメリカン・エキスプレス、カーニバルクルーズライン、キンバリークラーク、ロレアルなど5200以上のブランドがSitecore社を信頼し、オーディエンスを楽しませ、愛着を育み、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。

▽問い合わせ先

Shannon Lyman

Sr. Director, Communications at Sitecore

shannon.lyman@sitecore.com  

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

(C)Sitecore USA, Inc. Sitecore(R)、Own the Experience(R)、Sitecore Content Hub(TM)、Sitecore(R)Experience Platform(TM)、Sitecore Experience Commerce(TM)、Sitecore Experience Cloud(TM)は、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他すべてのブランド名、製品名または商標は、それぞれの所有者に帰属する。

ソース:Sitecore

(日本語リリース:クライアント提供)

Sitecore Named a Strong Performer in B2C Content Marketing Platforms by Independent Research Firm

PR78596

SAN FRANCISCO, May 7, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Sitecore received highest possible score in the "market differentiation strategy" criterion

Sitecore(R) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=1992134059&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2F&a=Sitecore%C2%AE ),

the global leader in digital experience management software, today announced

that it has been recognized as a Strong Performer in "The Forrester Wave(TM):

Content Marketing Platforms for B2C Marketers, Q2 2019" report by Forrester

Research, Inc. Sitecore Content Hub(TM) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=556027465&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Fproducts%2Fcontent-hub&a=Sitecore+Content+Hub )

was among the select technologies Forrester evaluated in the independent report,

which assessed the nine most significant software vendors across 30 criteria.

According to the report:

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg

"Sitecore's experience supporting the content needs of large, distributed

marketing organizations such as Hilton, L'Oreal and a global leader in

beverages has led to market-leading capabilities in asset and campaign

management. Furthermore, it is a supremely flexible and versatile part of a

marketing technology stack; one customer told us 'we're making lots of

connections with their API, and it's very easy to work with.'"(1)

Sitecore also earned the highest possible score in the evaluation criterion of

"market differentiation strategy." As noted in the report, "Sitecore presents

the most credible vision for supporting omnichannel content, wherein content

and assets become reusable and intelligent components of each personalized

marketing use case."

"Marketers are under a lot of pressure to drive growth and create value, and

the ability for brands to deliver personalized digital experiences across

channels and devices has never been more important," said Paige O'Neill, chief

marketing officer, Sitecore. "Operating inefficiencies consume an enormous

amount of marketing resources, and the content bottleneck is now the primary

cause of personalization failures. We believe our focus on empowering marketers

to succeed is why Forrester noted that Sitecore is a great fit for marketing

organizations that want to be at the forefront of omnichannel content management."

The SaaS-based Sitecore Content Hub connects the entire marketing department

with integrated marketing resource management (MRM), digital asset management

(DAM), and product information management (PIM) capabilities that enable

marketing teams to own the entire content creation and production lifecycle.

Comprehensive campaign planning and workflow automation tools streamline

marketing processes so teams can easily plan, collaborate, monitor, and deliver

campaigns and personalized experiences across any channel, at every stage of

the customer journey. In combination with Sitecore(R) Experience Platform(TM)

and Sitecore Experience Commerce(TM), marketers can connect marketing assets,

customer data, and analytics to measure the consumption of content across

channels and its impact on customer behavior, allowing for the more efficient

creation and orchestration of digital experiences.

A complimentary copy of "The Forrester Wave(TM): B2C Content Marketing

Platforms, Q2 2019" report is available here (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2457200-1&h=2620741614&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Flanding%2Fxc%2F2019%2Fforrester-wave-web-content-marketing-platform%3Fsc_lang%3Den&a=here ).  

(1) The Forrester Wave(TM): B2C Content Marketing Platforms, Q2 2019, Forrester

Research, Inc., May 6, 2019

About Sitecore

Sitecore is the global leader in digital experience management software that

combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore

Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real

time and at scale across every channel—before, during, and after a sale. More

than 5,200 brands––including American Express, Carnival Cruise Lines,

Kimberly-Clark, and L'Oreal––have trusted Sitecore to deliver the personalized

interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.

Contact

Shannon Lyman

Sr. Director, Communications at Sitecore

shannon.lyman@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

(C) 2019 Sitecore USA, Inc. Sitecore(R), Own the Experience(R), Sitecore

Content Hub(TM), Sitecore(R) Experience Platform(TM) and Sitecore Experience

Commerce(TM) and Sitecore Experience Cloud(TM) are registered trademarks or

trademarks of Sitecore Corporation A/S in the U.S. and other countries. All

other brand names, product names or trademarks are the property of their

respective owners.

SOURCE Sitecore

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