China Brand Development Summitが上海で開催され、ブランド価値評価リストを発表

中国経済情報社(China Economic Information Service)

China Brand Development Summitが上海で開催され、ブランド価値評価リストを発表

AsiaNet 78666(0810)

【上海2019年5月9日PR Newswire=共同通信JBN】「May 10 China Brand Day(5月10日中国ブランドの日)」の最初の活動である2019 China Brand Development Summit(2019年中国ブランド開発サミット)が9日、中国東部の上海で開催された。「May 10 China Brand Day」は新華社通信、Economic Daily、中国国際貿易促進委員会(China Council for the Promotion of International Trade)、CCBD、中国鑑定協会(China Appraisal Society)による主催で、中国経済情報社(China Economic Information Service)とその他の機関が共催した。

サミットでは中国の銀行である中国商工銀行(ICBC)のブランド価値が総額2930億元でランキング1位とする中国ブランド価値評価リストが発表された。

このリストは6年連続で発表されている。今年は1293の候補ブランドがブランド評価に参加し、589のブランドがリスト入りしたという。その合計ブランド価値は約7兆4000億元に上る。

評価結果によると、企業ブランド価値のリストでICBCが1位にランクされ、そのブランド価値は約2930億元である。Kweichow Moutaiは地理的表示地域ブランドでトップになり、そのブランド価値は約2880億元だった。製品ブランド価値で最高位になったのはGeely Auto Groupで、ブランド価値は約314億元。技術イノベーションブランドで最高の価値とされたのはDali Foodsで、ブランド価値は約200億元。中国の由緒あるブランドの中で突出したのはTsingtao Breweryで、ブランド価値は約430億元だった。

China Council for Brand Development(中国ブランド開発委員会)のリゥ・ピンジン会長によると、現在、世界の有名ブランドの20%が市場シェアの80%を占め、先進国はブランドエコノミーの時代に入った。中国のブランドは「ゴーイング・グローバル」を加速して高品質な経済発展を促進することが最も重要になった。

サミットで専門家は、世界クラスのブランドを育成する支援には多角的な方法を講じることが必要とも指摘した。

上海の許昆林副市長は、上海は第三者による自発的認定を特徴とするブランド評価の新モデルを構築しており、地元の由緒あるブランドを活性化し、ブランド育成実証プロジェクトを積極的に促進していると指摘した。

それに加え、ブランド価値の強化にメディアも重要な役割を果たした。

新華社は2017年6月、中国企業のブランド開発の促進を支援する目的で「National Brands Project(国家ブランドプロジェクト)」を立ち上げた。

ソース:China Economic Information Service

China Brand Development Summit held on Thu. in Shanghai, with brand value evaluation list released

PR78666

SHANGHAI, May 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

2019 China Brand Development Summit, the first activity of the "May 10 China

Brand Day", was held in east China's Shanghai on Thursday. "May 10 China Brand

Day" was hosted by Xinhua News Agency, Economic Daily, China Council for the

Promotion of International Trade, CCBD, and China Appraisal Society, and

co-hosted by China Economic Information Service and other institutions.

At the summit, the China brand value evaluation list was released, with the

Chinese bank ICBC ranking first for its brand value of about 293 billion yuan.

The list has been released for six years in a row. It is reported that 1,293

brand candidates participated in the brand evaluation this year with 589 brands

making it on this list. Their combined brand value totals about 7.4 trillion yuan.

According to the evaluation results, ICBC ranks first in the enterprise brand

value list, with a brand value of about 293 billion yuan. Kweichow Moutai wins

the top spot in the geographical indication regional brand value list, with its

brand value of about 288 billion yuan. Geely Auto Group occupies the highest

position in the product brand value list, with a brand value of about 31.4

billion yuan. Dali Foods has the highest value among the technological

innovation brands, with a brand value of about 20 billion yuan. Tsingtao

Brewery with a brand value of about 43 billion yuan is far ahead among the

China time-honored brands.

At present, 20% of the world's well-known brands have boasted an 80-percent

market share, and the developed countries have entered the era of brand

economy. It has become a top priority to accelerate "going global" of Chinese

brands and promote high-quality economic development, said Liu Pingjun,

chairman of the China Council for Brand Development.

Experts at the summit also pointed out that it is necessary to take multiple

measures to help cultivate world-class brands.

Xu Kunlin, deputy mayor of Shanghai, pointed out that Shanghai is building a

new model for brand evaluation featuring third-party voluntary certification,

taking actions to revitalize the local time-honored brands, and actively

promoting the brand cultivation demonstration project.

In addition, the media has also played an important role in enhancing the brand

value.

In June 2017, Xinhua launched the "National Brands Project" to help promote

Chinese enterprise brand development.

SOURCE:China Economic Information Service

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中