Designer ParfumsがFormula 1(R)とフレグランス部門のライセンス契約を発表

Designer Parfums

Designer ParfumsがFormula 1(R)とフレグランス部門のライセンス契約を発表

AsiaNet 78693(0827)

【ロンドン2019年5月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*Formula 1(R)(フォーミュラ1)の興奮、情熱、テクノロジーとダイナミズムをフレグランス界にもたらすことが狙い

Designer Parfumsは13日、成長を続ける同社のライフスタイルとセレブリティのポートフォリオを拡大する契約を発表した。

Formula 1(R)とDesigner Parfumsは13日、Designer ParfumsをFormula 1(R)の初の公式フレグランス・パートナーとするライセンス契約を締結したと発表した。

このニュースは、先月、世界の第1級ブランド管理企業でGlobal Brands Groupの子会社のCAA-GBG Global Brand Management GroupとFormula 1(R)が、両社のグローバルなオーディエンスを拡大し全体的なファン体験を向上するための提携を発表したことに続くものである。

Designer Parfumsはフレグランスを通じてFormula 1(R)の示唆に富むストーリーを語ることを非常に喜んでおり、リーチを拡大し世界中のファンがこの革新的なブランドとつながる新たな方法を楽しめるよう万全を期すため、スポーツの伝統、理念、先進テクノロジーを活用する計画である。

Designer Parfumsのディレシュ・メータ会長兼最高経営責任者(CEO)は「Formula 1(R)が、世界に5億人を超すファンを持つこの驚嘆すべき世界的なスポーツとエンターテインメントのブランドをエキサイティングで革新的なフレグランスの提案に変換する当社の能力を信頼してくれていることは光栄だ。われわれの狙いは香水界に対する極めて正当なアプローチとFormula 1の中心的な価値を融合するフレグランスブランドを構築することだ」と述べた。

メータ氏はさらに「当社はこれを違った方法で行うために尽力しており、最も素晴らしいフレグランスを開発する方法からコンセプトと販売方法に至るまで、そして、ボトルからパッケージングに至るまで、スポーツがそうであるようにリスクを取る用意がある。われわれはファンと消費者がFormula 1(R)が象徴するものへの強いつながりを感じることを確かなものにしたい。このために、われわれがこの精神を美的に解釈し、技術、新素材と画期的なパッケージングを結合するデザインを実現することを助けるよう、先進的なデザイナーのロス・ラブグローブ氏に委託した」と語った。

▽Designer Parfumsについて

Designer Parfumsのファッション、ライフスタイルおよびセレブリティのポートフォリオには、高級および消費者向けフレグランスとビューティー製品の魅力的な品ぞろえがある。ゼロからのブランド立ち上げであろうと、既存ブランドのライセンス取得であろうと、革新的なマーケティング・ソリューション、市場展開の速さ、課題への取り組みとパートナー受け入れの柔軟性の組み合わせが同社の世界的な成功を築く土台となってきた。

現在のポートフォリオは80カ国以上で展開しており、各種の伝統的高級ブランドに加え、デザイナーやセレブのブランドもあり、ジェニファー・ロペス、ナオミ・キャンベル、アリアナ・グランデ、Ghost、アイグナー・パルファム、ポルシェデザイン、Scherrer、チェルッティ1881、プレイボーイ、そして最近ではFormula 1(R)が含まれている。

詳しい情報はhttp://www.designerparfums.com を参照するか、contacts@designerparfums.com へ問い合わせを。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/885344/Designer_Parfums_Logo.jpg 

ソース:Designer Parfums

Designer Parfums Announces License With Formula 1(R) for Fragrance Category

PR78693

LONDON, May 13, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

The ambition is to bring the excitement, passion, technology and dynamism of

Formula 1(R) to the world of fragrances

Designer Parfums today announces a deal that adds to its growing lifestyle and

celebrity portfolio.

Formula 1(R)  and Designer Parfums have today announced they have signed a

license deal which sees Designer Parfums become the first ever official Perfume

partner of Formula 1(R).

The news, which follows last month's announcement that CAA-GBG Global Brand

Management Group, the world's premier brand management company and a subsidiary

of Global Brands Group, partnered with Formula 1(R)  to grow their global

audience and improve the overall fan experience.

Designer Parfums is excited about telling the evocative story of Formula 1(R)  

through fragrance, and plans to leverage the sport's heritage, principles and

advanced technologies to expand reach and ensure that fans across the world can

enjoy yet another way to engage with this innovative brand.

Dilesh Mehta, Chairman and CEO of Designer Parfums, said: "We are honoured

Formula 1 are trusting our ability to translate this amazing global sport and

entertainment brand, with more than 500 million fans across the world, into an

exciting and innovative fragrance proposal. Our ambition is to build a

fragrance brand that merges both a highly legitimate approach to the perfume

world with the core values of Formula 1."

Mehta continued, "We are working very hard to do this differently, and are

willing to take risks, just like the sport does, from the way we develop the

most amazing fragrances, to the concept and the way to market it, from the

bottle to the packaging. We want to make sure fans and consumers feel a strong

connection to what Formula 1(R) stands for. For this, we have commissioned the

visionary designer Ross Lovegrove to help us translate this spirit aesthetically and

deliver a design that marries technology, new materials with breakthrough packaging."

About Designer Parfums

Designer Parfums has a strong assortment of prestige and mass fragrances and

beauty products in its portfolio, in fashion, lifestyle and celebrity. Whether creating

a brand from the very beginning or acquiring the license of an existing brand,

the combination of innovative marketing solutions, the speed to market, the flexibility

to tackle challenges and embrace partners, have been the foundation for their global success.

Their current portfolio is distributed in over 80 countries and covers a

spectrum of classics with true heritage alongside designer and celebrity

fragrance brands including, Jennifer Lopez, Naomi Campbell, Ariana Grande,

Ghost, Aigner Parfums, Porsche Design, Scherrer, Cerutti 1881, Playboy and now

Formula 1(R).

More information available at http://www.designerparfums.com or at

contacts@designerparfums.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/885344/Designer_Parfums_Logo.jpg  

Source:  Designer Parfums

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