中国国際漫画・アニメ祭が杭州で開催され、世界の漫画・アニメコミュニティーが注目

The Organizing Committee of the China International Cartoon & Animation Festival

中国国際漫画・アニメ祭が杭州で開催され、世界の漫画・アニメコミュニティーが注目

AsiaNet 78682(0826)

【杭州(中国)2019年5月10日新華社=共同通信JBN】15th China International Cartoon & Animation Festival(第15回中国国際漫画・アニメーション祭)が4月30日から5月5日まで杭州で開催された。同市は「漫画とアニメの世界の首都」創出に全力で取り組んでおり、漫画とアニメに市を挙げての祝祭ムードに包まれた。地下鉄の駅、特別な地下鉄の列車、西湖を走るバス、出発ロビーは漫画とアニメのテーマに焦点を当てた。この期間中、合計143万6000の人々が同フェスティバルのさまざまな活動に参加した。

過去最大の参加者数に加え、今年のChina International Cartoon & Animation Festivalは参加した国と地域の数、展示会の規模、取引高、フェスティバルからの利益でも過去最大を記録した。

未確認の統計によると、China International Cartoon & Animation Festivalは今年、国内外の2645の企業、展示会と会議に参加する86カ国・地域からの5778の業者、出展者、専門家を引き付けた。成立した実際の取引、調印された契約、設定された協力プロジェクトは合わせて139億8400万元、フェスティバル期間中の消費額は25億2000万元、総額で165億400万元に上った。

世界的に有名な企業とブランドはフェスティバルで、国際化のレベルを大きく高めながら集約が加速する傾向について説明した。これはChina International Cartoon & Animation Festivalの国際的な影響を十分に確認し、実証するものである。

現地では世界の20カ国・地域からの193の企業がブースを開設した。その中には展示会に初めて参加した米国のディズニー本社があり、これはフェスティバル史上、画期的なことだった。

今年のフェスティバルには米国のソニー・インタラクティブエンタテインメントやBlizzard Entertainment、日本最大の玩具企業バンダイ、韓国最大の漫画プラットフォームWebtoonも参加した。

海外の展示エリアが20%拡張された中、まんがコンテンツ振興機構(日本)が率いる日本人グループとBrazilian Animation Allianceが率いるブラジル人グループが次々に登場した。マーベル、仮面ライダー、One Piece、ペッパピッグ、くまモン、その他の世界的に有名なブランドを含め、全体の32%を占める海外の114ブランドが展示、販売された。

多数の専門家が参加したCartoon & Animation Summit Forum(漫画・アニメ・サミットフォーラム)はこの上なく素晴らしかった。世界トップの専門家、そして今年の人気作品のクリエーターが現地で一堂に会し、講演し、彼らの体験を共有した。参加者は次の通り。ソニー・ピクチャーズアニメーションの制作責任者でアカデミー長編アニメ賞の1つを制作したパム・マースデン氏;米Disney Juniorのオリジナルプログラミング担当上級副社長兼ゼネラルマネジャーのジョー・ダンブリシア氏;「ヴェノム」での生物学的配役の主任、アリエル・ポドレーダー・レンツィ氏;フランスの漫画マスターで芸術文化勲章受章者のクリスチャン氏;日本のアニメ「Naruto‐ナルト‐」ディレクターの伊達勇登氏;フランスの中国研究家で中国アニメ史の専門家、マリクレール・キクメル氏;台湾の著名漫画家の蔡志忠氏など。

世界のアニメ産業の注目が中国本土に引き付けられる理由は、中国本土市場には巨大な発展のチャンスがあるからである。今回のCartoon & Animation Festivalで発表されたChina Animated Feature Film Developmentのリポート(2018年)によると、合計61作のアニメ長編映画が中国全土の都市の主流劇場や映画館で上映され、41億元以上の総収益を挙げ、うち27作品は輸入作品で総収益は24億8300万元である。

Cartoon & Animation FestivalでTencent Video、まんがコンテンツ振興機構やその他の国内外の組織が特別発表イベントとプロモーションを開催した。China International Cartoon & Animation Festivalの主催者担当者は「中国と海外のますます多くの企業がChina International Cartoon & Animation Festivalを展示、プロモーション、発表の中心的な舞台に選んでいる。それは、杭州が主催するプラットフォームとしてのCartoon & Animation Festivalの価値への市場評価を完全に反映するものだ」と述べた。

ソース:The Organizing Committee of the China International Cartoon & Animation Festival

画像添付リンク:http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=335768

15th China International Cartoon & Animation Festivalのディズニーブースの前でコスプレするマーベルファン

China International Cartoon & Animation Festival Held in Hangzhou Has All Eyes from the Global Cartoon & Animation Community

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HANGZHOU, China, May 10, 2019 /Xinhua=KYODO JBN/--

The 15th China International Cartoon & Animation Festival was held in Hangzhou

from April 30 to May 5. The city, dedicated to creating "an international

capital of cartoon & animation", has entered a city-wide carnival mode for

cartoon & animation. Subway stations, special subway trains, buses running

around the West Lake, departure lounges have all placed their focus on the

theme of cartoon & animation. During this period, a total of 1.436 million

people has participated in various activities at the festival.

In addition to the record high number of participants, the China International

Cartoon & Animation Festival this year has also set up new records in terms of

the number of participating countries and regions, the scale of the exhibitions,

trading amount, and benefits from the festival.

According to incomplete statistics, the China International Cartoon & Animation

Festival this year has attracted a total of 2,645 Chinese and foreign companies,

5,778 merchants, exhibitors, and professionals from 86 countries and regions to

participate in the exhibitions and conferences; actual deals closed, contracts signed,

and intended cooperation projects amounted to 13.984 billion yuan; consumptions

during the festival -- 2.52 billion yuan; totaling 16.504 billion yuan.

World famous companies and brands at the festival presented a trend of

accelerated aggregation with an significantly increased level of

internationalization, fully confirming and demonstrating the international

influence of the China International Cartoon & Animation Festival.

193 companies from 20 countries and regions around the world set up booths at

the scene, including the US Disney's headquarters that took part in the exhibition

for the first time, realizing a breakthrough in the history of the festival.

The festival this year also attracted Sony Interactive Entertainment, Blizzard

Entertainment from US, Bandai, Japan's largest toy company, and Webtoon, the

largest comics platform in South Korea.

The Japanese group led by Manga Contents Promote Organization (Japan) and the

Brazilian group led by the Brazilian Animation Alliance showed up one after another,

while the area for exhibitions from overseas have expanded to 20%. 114 brands

from abroad were on display and on sale, accounting for 32%, including Marvel,

Kamen Rider, One Piece, Peppa Pig, Kumamon, and other internationally renowned brands.

With numerous experts taking part, the Cartoon & Animation Summit Forum was

extraordinarily splendid. World top experts and creators of popular works of

the year all came to the scene, giving speeches and sharing their experiences,

including Pam Marsden, the producer of one of the best animated feature films

of the Academy Awards and the head of production for Sony Pictures Animation;

Joe D'Ambrosia, Senior Vice President, Original Programming and General

Manager, Disney Junior, US; Ariele Podreider Lenzi, the supervisor of

biological roles for "Venom"; Christian, the French comic master and Knight of

the Order of Arts and Letters; Date Hayato, the director of the Japanese

animation "Naruto"; Marie-Claire Quiquemelle, the French Sinologist and expert

in the Chinese animation history; Tsai Chi-Chung, the famous cartoonist from

Taiwan, and so on.

The reason that the international animation industry has been attracted to focus on

Mainland China is the huge development opportunities in Mainland China's market.

According to the China Animated Feature Film Development report (2018) released

at this Cartoon & Animation Festival, a total of 61 animated feature films went on

the mainstream theater chains and cinemas across Chinese cities, grossing more than

4.1 billion yuan, in which 27 were imported, grossing 2.483 billion yuan.

Tencent Video, Japan's Manga Contents Promote Organization and other domestic

and foreign organizations held special launch events and promotions at the

Cartoon & Animation Festival. "More and more Chinese and foreign companies have

chosen the China International Cartoon & Animation Festival as the main

platform for display, promotion and launch, which fully reflects the market's

recognition for the value of the Cartoon & Animation Festival as a platform

hosted by Hangzhou," said an official in charge with the organizer of the China

International Cartoon & Animation Festival.

Source: The Organizing Committee of the China International Cartoon & Animation Festival

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