ハーバライフ・ニュートリションによる調査結果:アジア太平洋の消費者の10人中8人はより健康な朝食を切望-実際には大多数は簡便さで朝食を決定

ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)

ハーバライフ・ニュートリションによる調査結果:アジア太平洋の消費者の10人中8人はより健康な朝食を切望-実際には大多数は簡便さで朝食を決定

AsiaNet 78656

【香港2019年5月16日PR Newswire】

「世界を、より健康に、ハッピーに」することをミッションに掲げるグローバルなニュートリション・カンパニー、ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)は9日、「2019年アジア・パシフィック  健康的な朝食に関する調査(Asia Pacific Healthy Breakfast Survey 2019)」の結果を公表した。2019年3月に11カ国-オーストラリア、香港、インドネシア、日本、韓国、マレーシア、フィリピン、シンガポール、台湾、タイ、ベトナム-の5,500人を対象に実施された調査によると、アジア・パシフィック地域の消費者の多くが、健康な朝食の利点を理解し、より健康な朝食をとりたいと望んでいるものの、10人中7人(67%)はなお簡便さ(調理のしやすさ)に基づいて朝食を決定、健康上の利点(43%)、栄養価(33%)を上回った。

https://photos.prnasia.com/prnh/20190515/2461702-1-c

2019年アジア・パシフィック 地域における健康的な朝食に関する調査は、朝食に対する消費者の考え方と習慣に注目した2018年の当初調査を踏まえて実施された。今年の調査は、各国の消費者が選択する典型的な朝食の組み合わせ、決定に影響を与える要因、さらに、より健康的な朝食の組み合わせに関する見方を明らかにした。

ハーバライフ・ニュートリションのスティーブン・コンチー上級副社長兼マネージングディレクター(アジア・パシフィック地域担当)は「朝食が1日で最も重要な食事ということは広く理解されている。1日を健康的な朝食で始めることは、代謝、筋肉の健康、長期的な体重管理をサポートする。それを考慮すると、消費者が適切な栄養で1日を始めるために十分な情報に基づいて朝食を決定することが極めて重要である。ハーバライフ・ニュートリションは、消費者がより健康的な生活を送るのに最適な栄養をもたらす朝食の選択肢を提供しています。」と語った。

▽コーヒーと卵 - アジア・パシフィック地域の消費者の典型的な朝食の組み合わせ

アジア・パシフィック地域の消費者がふだん食べている朝食の選択に関する設問で、オーストラリア、日本、韓国、マレーシア、フィリピン、シンガポール、台湾、タイの消費者に最も人気のある朝食の組み合わせは「コーヒーと卵」であることが分かった。朝食の組み合わせの回答で、香港とインドネシアは「紅茶と卵」がトップを占め、ベトナムは「コーヒーとパン」が1位を占めた。アジア・パシフィック地域の消費者は平均して毎月16回、ほぼ2日に1回は典型的な組み合わせの朝食をとっていると答えている。

▽簡便さ-消費者が朝食を決定する最大要因

いつもの朝食の選択に影響を与える理由について、アジア・パシフィック地域の消費者は以下をトップ5に挙げた:

*簡便さ(67%)

*嗜好(47%)

*金額(44%)

*健康(43%)

*栄養(33%)

簡便さが朝食選択の重要な検討要因になっているが、大多数がふだんの朝食を用意する際は、最も手軽な方法を選ぶとも答えている:

*51%が自宅にある物で朝食を準備

*22%は近くの飲食店で購入

*18%は自宅で加工食品を使って準備

朝食をとる好きな場所については:

*70%が自宅

*11%は近くの飲食店

*10%は職場

*6%は通勤中

▽アジア・パシフィック地域の消費者は、より健康的な朝食の選択としては見解が分かれる

より健康的な朝食の組み合わせについて問われると、アジア・パシフィック地域の消費者の見解は分かれた。インドネシア、フィリピン、タイ、ベトナムでは、コーヒーに比べて牛乳の方が健康的な飲料と考えているのに対し、香港と台湾では豆乳がより健康的な選択肢とみられ、マレーシアとシンガポールでは紅茶の方が健康的と見なされている。

アジア・パシフィック地域の各国で最も健康的な朝食の組み合わせとみられているのは以下の通り:

*牛乳と卵-インドネシア、フィリピン、タイ、ベトナム

*水と果物-オーストラリア

*豆乳とシリアル-香港

*牛乳とトースト-日本

*水と白米-韓国

*紅茶と卵-マレーシア

*紅茶とオートミール-シンガポール

*豆乳と卵-台湾

多様な回答は、アジア・パシフィック地域の消費者が理想的な朝食の栄養構成について、十分な知識を持っていない可能性を示唆している。オーストラリアの消費者が選んだ「水と果物」は食物繊維とビタミンの含有が多いが、朝食で適切な量を摂取すれば代謝、筋肉の健康、体重管理をサポートするたんぱく質不足が目立つ。さらに、インドネシア、フィリピン、タイ、ベトナム、マレーシア、台湾の消費者が選んだより健康的な朝食の選択肢は、食物繊維が大幅に不足している。

▽アジア・パシフィック地域の消費者はより健康的な朝食を切望

健康的な朝食に必要な、理想的な栄養の構成要素が広く理解されていないにもかかわらず、アジア・パシフィック地域の消費者の10人中8人以上(82%)はより健康的な朝食を摂りたいと述べ、インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイ、ベトナムの消費者の10人中9人以上がそう望んでいる。しかし、時間不足(62%)、必要な作業量(31%)、不便さ(31%)が主な障害になっている。

コンチー氏は「アジア・パシフィックの消費者が健康でおいしく、簡便で費用効果が高いというこれら全てを同時に満たす朝食をとりたいと望んでいることに疑いはない。ハーバライフ・ニュートリションはフォーミュラ1 プロテイン ドリンク ミックスなど既存製品の改善を続ける一方、おいしく栄養があって健康的な朝食を消費者が毎日準備しやいような新製品の開発に投資している」と付け加えた。

▽ハーバライフ・ニュートリションのアジア・パシフィック 「ウェルネスツアー」

ハーバライフ・ニュートリションはアジア・パシフィック ウェルネスツアーを地域内で11回開催、カンボジア、香港、インドネシア、日本、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイの各都市で一連の栄養に関する講演を行っている。5月いっぱい続くツアーはハーバライフ・ニュートリションの専門家、ニュートリション・アドバイザリー・ボード(NAB)の委員を各国に招き、さまざまな健康に関するトピックスについて専門知識を紹介し、健康な朝食を毎日とる重要性を消費者に伝えている。

▽ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)について

ハーバライフ・ニュートリションは、「世界を、より健康に、ハッピーにする」ことをミッションに掲げるグローバルなニュートリション・カンパニーです。 当社は、1980年の創業以来「素晴らしい製品とそのプログラムを通して人々の⽣活を向上させる」というニュートリション(栄養)に関わるミッションに取り組んできました。

栄養不足や肥満、高齢化に伴う医療費負担の増加、また幅広い年齢層での起業家指向の人々の増加など、私たちは世界を取り巻くそのような問題や状況に対するソリューションをハーバライフ・メンバーと共に提供しています。科学に基づく自社製造の高品質な製品やハーバライフ・メンバーよるお客様へのコーチングを提供し、ヘルシーでアクティブなライフスタイルが根付くコミュニティー作りを今後もサポートしてまいります。

ハーバライフの提供するソリューション別の栄養補助食品、ウエイト・マネージメント、エナジー&フィ

ットネス、パーソナル・ケア製品は、90か国以上に広がるメンバーのネットワークを通じて販売されています。

ハーバライフ・ニュートリションは企業としての社会的責任を果たす取り組みの一環として、ハーバライ

フ・ニュートリション・ファンデーション(HNF)と同ファンデーションのカーサ・ハーバライフ・プログラムをサポートし、世界各国で子供たちにバランスの良い栄養を提供する活動を⾏っています。また、クリスティアーノ・ロナウド選手やロサンゼルス・ギャラクシー、オリンピック代表チームなど、世界を舞台に活躍する190を超えるアスリート、チーム、イベントを支援しています。

ハーバライフ・ニュートリションは世界各地で従業員8300人以上を擁しています。

詳細はIAmHerbalife.com (英語)をご参照ください。

お問い合わせ(日本窓口):

ハーバライフ・オブ・ジャパン株式会社

お客様相談室:0120-012-871

ソース:Herbalife Nutrition Asia Pacific

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=335624

(日本語リリース:クライアント提供)

Herbalife Nutrition Survey Reveals 8 In 10 Asia Pacific Consumers Strive for Healthier Breakfasts, But Majority Still Make Breakfast Decisions Based on Convenience

PR78656

HONG KONG, May 9, 2019 /PRNewswire-AsiaNet/ --

As a company whose purpose is to make the world healthier and happier, premier

global nutrition company, Herbalife Nutrition, today released findings from its

Asia Pacific Healthy Breakfast Survey 2019. Conducted in March 2019 with 5,500

respondents in 11 markets - Australia, Hong Kong, Indonesia, Japan, Korea,

Malaysia, Philippines, Singapore, Taiwan, Thailand and Vietnam - the survey

revealed that while the majority of Asia Pacific consumers understand the

benefits of a healthy breakfast, and desire to consume healthier breakfasts,

seven in 10 (67%) still make breakfast decisions based on convenience, ahead of

health benefits (43%) and nutritional value (33%).

The Asia Pacific Healthy Breakfast Survey 2019 builds upon the original study

conducted in 2018, which looked at consumers' attitudes and habits towards

breakfast. This year, the survey uncovered the typical local breakfast

combinations that consumers opt for, the factors influencing these decisions,

as well as their views of what makes up a healthier breakfast combination.

"It is widely understood that breakfast is the most important meal of the day.

Starting each day with a healthy breakfast supports metabolism, muscle health

and long-term weight management. With this in mind, it is essential that

consumers make informed decisions to kickstart their day with the right

nutrients. Herbalife Nutrition offers breakfast options that provide the

optimal nutrition foundation for consumers to lead healthier lives," said

Stephen Conchie, Senior Vice President and Managing Director, Asia Pacific,

Herbalife Nutrition.  

Coffee and Eggs -- The Typical Breakfast Combination for Asia Pacific Consumers

When asked about the breakfast choices that Asia Pacific consumers would

typically go for, the survey revealed "coffee and eggs" as the most popular

breakfast combination for consumers in Australia, Japan, Korea, Malaysia,

Philippines, Singapore, Taiwan, Thailand. The only exceptions were Hong Kong

and Indonesia where "tea and eggs" took top spot, and in Vietnam where "coffee

and bread bun" was voted the top breakfast combination. On average, Asia

Pacific consumers said that they consume their typical breakfast combination 16

times each month, equating to around once every two days.

Convenience -- The Top Influencing Factor for Consumers' Choice of Breakfast

On the reasons that influenced their typical breakfast choices, Asia Pacific

consumers highlighted the following as their top five considerations:

  -- Convenience(67%)

  -- Tastiness(47%)

  -- Cost-effectiveness(44%)

  -- Healthy(43%)

  -- Nutritious(33%)

With convenience being the key consideration factor in their choice of

breakfast, majority of consumers also chose the most convenient way to get

their typical breakfast ready:

  -- 51% said they would prepare the breakfast from scratch at home

  -- 22% would purchase it from a nearby eatery

  -- 18% would prepare it using processed food at home

When it comes to their preferred location to consume breakfast:

  -- 70% prefer to consume breakfast at home

  -- 11% prefer to consume it at a nearby eatery

  -- 10% would consume it at work

  -- 6% would consume it on-the-go

Asia Pacific Consumers Divided Over Healthier Breakfast Choices

When asked about what they would consider as a healthier breakfast combination,

the views of Asia Pacific consumers' were divided. In Indonesia, Philippines,

Thailand and Vietnam, milk was considered a healthier beverage option compared

to coffee; in Hong Kong and Taiwan, soy milk was considered a healthier option;

while in Malaysia and Singapore, tea was considered healthier.

The top healthier breakfast combination in each of the Asia Pacific markets are:

  -- Milk and Eggs - Indonesia, Philippines, Thailand, Vietnam

  -- Plain Water and Fruits - Australia

  -- Soy Milk and Cereal - Hong Kong

  -- Milk and Plain Toast - Japan

  -- Plain Water and Rice - Korea

  -- Tea and Eggs - Malaysia

  -- Tea and Oatmeal - Singapore

  -- Soy Milk and Eggs - Taiwan

The diversity of responses shows that Asia Pacific consumers may not be fully

aware of the ideal nutritional make-up for breakfast. While the "plain water

and fruits" combination selected by consumers in Australia is high in fiber and

vitamin content, there is a noticeable lack of protein, which when consumed in

appropriate amounts at breakfast, supports metabolism, muscle health and weight

management. Additionally, the healthier breakfast option selected by consumers

in Indonesia, Philippines, Thailand, Vietnam, Malaysia and Taiwan are lacking

significantly in fiber.

Asia Pacific Consumers Desire for Healthier Breakfasts

Despite the lack of widespread understanding on the ideal nutritional

composition for a healthy breakfast, over eight in 10 (82%) Asia Pacific

consumers said that they desire to consume healthier breakfasts, with over nine

in 10 consumers in Indonesia, Malaysia, Philippines, Thailand and Vietnam

wanting to do so. However, the lack of time (62%), amount of effort required

(31%) and inconvenience (31%) remained as key obstacles that prevent them from

doing so.

"There is no doubt that Asia Pacific consumers want their breakfast to be

healthy, tasty, convenient and cost-effective all at the same time. For us at

Herbalife Nutrition, we've invested in new products while continually improving

on our current products such as the Herbalife Nutrition Formula 1, to make it

really easy for consumers to prepare a tasty, nutritious, healthy breakfast

every day," added Conchie.

Herbalife Nutrition Asia Pacific Wellness Tour

Herbalife Nutrition is bringing its 11th Asia Pacific Wellness Tour to the

region, featuring a series of nutrition talks held in cities across Cambodia,

Hong Kong, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore and Thailand. The

Tour, which lasts through May, will play host to Herbalife Nutrition experts

and Herbalife Nutrition Advisory Board (NAB) members, who will share their

expertise on a variety of health-related topics, and educate the public on the

importance of having a healthy breakfast every day.

About Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition is a global nutrition company whose purpose is to make the

world healthier and happier. The Company has been on a mission for nutrition -

changing people's lives with great nutrition products and programs - since

1980. Herbalife Nutrition offers high-quality, science-backed products,

one-on-one coaching with an Herbalife Nutrition Independent Member, and a

supportive community that inspires customers to embrace a healthier, more

active lifestyle.

Herbalife Nutrition's targeted nutrition, weight-management, energy and fitness

and personal care products are available through its Independent Members in

more than 90 countries.

Herbalife Nutrition supports the Herbalife Nutrition Foundation, a non-profit

organization that assists community organizations focused on providing good

nutrition. Herbalife Nutrition is also proud to sponsor more than 190

world-class athletes, teams and events around the globe.

Herbalife Nutrition has more than 8,300 employees worldwide. To learn more,

visit IAmHerbalife.com.

https://photos.prnasia.com/prnh/20190509/2461702-1

SOURCE  Herbalife Nutrition Asia Pacific

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