Wanda Department Storeを正式にSuning.com Plazaと改称

Suning Holdings Group

Wanda Department Storeを正式にSuning.com Plazaと改称

AsiaNet 78781 (0872)

【南京(中国)2019年5月16日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Group(以下「Suning」と表記)の子会社、Suning.comは5月5日、同社が今年2月買収したWanda Department Storesの37店舗を正式に「Suning.com Plaza」と改称したと発表した。第1号リフォーム店舗は5月中にオープンする。

https://photos.prnasia.com/prnh/20190516/2469271-1

Suning.comのホウ・エンロン最高経営責任者(CEO)は同社の6/18 Shopping Festivalの記者会見で、37の真新しいSuning.com PlazaはWanda Department Storeが蓄積したこれまでのサプライヤー・アドバンテージに基づいて運営すると語った。しかし、RedBaby、Suning JIWU、Suning Convenience StoresなどのSuningのオンラインおよびオフラインのショッピングシナリオを統合することによって、新しい店舗モデルは革新的なスマートリテールコマーシャルコンプレックスに変貌し、今日の都市消費者はそこで食事、買い物、娯楽が可能になる。

既存の19のSuning.com Plazaと16のSuning Plazaにより、Suningは現在72のショッピング複合施設を所有・運営しており、これらは中国で最大の自営スマートリテール複合施設システムを形成している。

https://photos.prnasia.com/prnh/20190516/2469271-1-a

中国の大手オムニチャネルスマートリテーラーとして、Suning.comはオンラインおよびオフライン両方のフルシナリオのリテールエコシステムの構築に常に取り組んできており、目に見える多様なショッピング体験を創出し、いつでもどこででも消費者にサービスを提供できる用意をしている。Suning.com Plazaは、Suningの決済方法を結合し、Suning Logisticsに3キロメートルの無料配達サービスを提供する。また、国内外のサプライチェーン能力に投資し、最先端のブランドを生み出し、人気のファッションバイヤーとコラボし、トレンド設定体験を消費者に提示する。

Suningは2019年3月、Italy Trade Agencyとの間で、Suningの強力なオンラインおよびオフラインプラットフォームに向けて中国市場に高品質のイタリアブランドを紹介することで、両当事者間の協力を強化する戦略取り決めに調印した。これはSuningがファッションや雑貨の分野で海外サプライチェーンの能力をさらに強化する重要なステップである。

一方、Suningのオンラインおよびオフラインチャネルの利点はSuning.com Plazaでさらに強化され、消費者はSuning Big Dataによってサポートされる包括的、多様で便利なサービスを楽しむことができる。スマートリテールソリューションと、すべての人に合わせてカスタマイズされた正確なマーケティングによって、シームレスで、努力を要せず、効率的なショッピング体験が実現される。

独自のスマートリテールシステムを中核として、Suningは新しいSuning.com Plazaに情報とデジタルの包括的イノベーションをもたらし、データ学習、人工知能、IoTなどの強力なテクノロジー機能を活用して伝統的な百貨店の経営・運用のデジタル化を加速し、業界全体のサービス体験と収益性を高め、現在の消費の概念・習慣とより一致するシーン体験モデルを再構築する。

Suningは2019年2月、中国の商業用不動産デベロッパーWanda Group傘下のWanda Department Storesの国内全店舗を買収して実店舗のリテールポートフォリオを拡大、より多くの地元消費者を満足させ、中国リテール市場の利益を拡大するために全カテゴリーの商品サプライチェーンを促進すると発表した。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuning Holdings Groupは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。同社は2018年の年間売上高が5578億7500万元(約690億ユーロ)に達し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの多様な垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年にFortune Global 500のリストに入った。

www.suningholdings.com

ソース:Suning Holdings Group

画像添付リンク:

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Wanda Department Store Officially Renamed Suning.com Plaza

PR78781

NANJING, China, May 16, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On May 5, Suning.com, the subsidiary of Suning Holdings Group ("Suning"),

announced the 37 Wanda Department Stores it acquired last February officially

renamed into Suning.com Plaza. The first reformed store will open by the end of

May.

https://photos.prnasia.com/prnh/20190516/2469271-1

Hou Enlong, CEO of Suning.com, said at the press conference of the company's

6/18 Shopping Festival, the 37 brand-new Suning.com Plazas will operate based

on the previous supplier advantages accumulated by Wanda Department Store. But

by integrating the online and offline shopping scenarios of Suning, such as RedBaby,

Suning JIWU, Suning Convenience Stores, the new store model will be transformed

into an innovative smart retail commercial complex, where it enables nowadays

urban consumers to eat, shop and entertain.

With the existing 19 Suning.com Plazas and 16 Suning Plazas, Suning currently

owns and operates 72 shopping complexes, which form the largest self-operated

smart retail complex system in China.

https://photos.prnasia.com/prnh/20190516/2469271-1-a

As the leading omni-channel smart retailer in China, Suning.com has always been

committed to building a full-scenarios retail ecosystem both online and offline

to create diversified shopping experiences visible and ready to serve consumers

anytime and anywhere. Suning.com Plaza will connect Suning's financial payment

methods and provide Suning Logistics free three-kilometer delivery service. It

will also invest in the domestic and overseas supply chain capabilities to bring

in cutting-edge brands and collaborate with popular fashion buyers, to

present trend-setting experiences to consumers.

In March 2019, Suning signed a strategic agreement with Italy Trade Agency to

strengthen cooperation between the two parties in introducing quality Italian

brands into the Chinese market towards Suning's powerful online and offline

platforms. It is an important step for Suning to further enhance its overseas

supply chain capability in fashion and general merchandise.

Meanwhile, the advantages of Suning's online and offline channels will be

further enhanced in Suning.com Plaza, where consumers will enjoy a

comprehensive and diversified convenient service supported by Suning Big Data.

A seamless, effortless, and efficient shopping experience is achieved by smart

retail solutions and precise marketing personalized for everyone.

With its own smart retail system as the core, Suning will bring an informational

and digital comprehensive innovation to the new Suning.com Plaza,

utilize its powerful technology capabilities such as data learning, artificial

intelligence, and IoT to accelerate the digitization of management of operation

for traditional department stores to increase the overall service experience

and profitability of the industry, to re-construct a scene experience model

that is more in line with current consumption concepts and habits.

In February 2019, Suning announced the acquisition of all Wanda Department

Stores nationwide, belonging to Wanda Group, the Chinese commercial real estate

developer, to expand its bricks-and-mortar retail portfolios and facilitate the

all-categories merchandise supply chain to satisfy more local consumers and

boost profits of the Chinese retail market.

About Suning

Founded in 1990, Suning Holdings Group is one of the leading commercial

enterprises in China, with two public companies in China and Japan. In 2018,

the company was ranked second among China's top 500 non-state owned enterprises

for the third consecutive years, with annual revenues of RMB 557.875 billion

(approximately EUR 69 billion). With its mission of "Leading the Ecosystem

Across Industries by Creating Elite Quality of Life for All", Suning has gone

from strength to strength, expanding its core business through diversified

vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com was

listed on the Fortune Global 500 in 2017 and 2018.

www.suningholdings.com

SOURCE  Suning Holdings Group

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