パンダ・アジア美食祭が成都で開幕

Panda Asian Food Festival kicks off in Chengdu

パンダ・アジア美食祭が成都で開幕

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【成都(中国)2019年5月17日PR Newswire=共同通信JBN】Chengdu Panda Asian Food Festival(成都パンダ・アジア美食祭)が中国南西部、四川省の省都・成都で5月15日に開幕し、アジアの他の場所の伝統的な四川料理とご馳走を味わうことに積極的な食通とグルメを世界中から引き付けている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190517/2470459-1

このイベントは5月22日まで開催され、その目的はアジア諸国間の文化交流を発展させることであり、北京で行われたConference on Dialogue of Asian Civilization(アジア文明対話大会)の一環として開催された。

運営側によると、美食祭では開会式、料理フォーラム、シェフの交流、異なる国と地域に特化したテーマの日など、45の活動が行なわれる。

美食祭はアジア全域から有名なレストランの代表、シェフ、フードライター、調査員を引き付けている。

現地の料理に加え、100以上の日本料理、韓国料理、タイ料理ならびに他のアジア料理の専門レストランが美食祭でそれぞれの看板料理を提供する。

また、美食祭は中国料理文化の展示会、中国の料理文学の展示会、国際写真コンテスト、文化体験ツアーといった、文化交流促進のためのさまざまなイベントを特徴としている。

四川省の外の人は、四川料理というと香辛料の効いたスパイシーな味わいを連想しがちだ。しかし専門家によると、四川料理は24種類の味わいを誇っており、スパイシーな料理は四川料理の3分の1にすぎない。

四川料理の源泉として、成都は麻婆豆腐や宮保鶏丁といった世界に名高い多くの料理の本場である。成都はユネスコ(UNESCO)の「美食都市」に選ばれたアジアで最初の都市でもある。

近年における開放で、成都はその自由で開放的な環境によって世界中からレストランを引き付けた。現在、10万軒以上のレストランが成都を本拠にして、中国西部では最大の数の食のブランドがある。

成都政府は、同市を美食の国際都市として構築する目標を設定した。短期的な目標としては国内外の15の有名な食品ブランドを誘致し、年間の売上収益で1億元(1450万ドル)以上の食品企業10社を育成することである。

当局者によると、成都の飲食からの収益は、2020年までに1100億元に達すると予想されている。

ソース:Panda Asian Food Festival kicks off in Chengdu

Panda Asian Food Festival kicks off in Chengdu

PR78799

CHENGDU, China, May 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Chengdu Panda Asian Food Festival kicked off on May 15 in Chengdu, capital

of southwest China's Sichuan province, attracting foodies and gourmands from

across the world eager to taste traditional Sichuan cuisine and delicacies from

other parts of Asia.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190517/2470459-1

The event, which will last until May 22, aims to foster cultural exchanges

between Asian nations and is part of the Conference on Dialogue of Asian

Civilizations held in Beijing.

The festival features 45 activities on its plate, including an opening ceremony,

a culinary forum, exchanges among chefs, as well as theme days dedicated to

different countries and regions, according to the organizers.

It has drawn representatives of famous restaurants, chefs, food writers, and

researchers from all around Asia.

In addition to local food, more than 100 restaurants that specialize in

Japanese, Korean, and Thai cuisine, as well as other Asian delicacies, will

offer their signature dishes at the festival.

The festival will also feature a range of events designed to foster cultural

exchanges, including an exhibition on Chinese cooking culture, an exhibition on

Chinese food literature, an international photography contest, and cultural

experience tours.

People from outside the province tend to link Sichuan cuisine with a spicy

flavor. However, Sichuan cuisine actually boasts 24 kinds of flavor and only

one third of Sichuan dishes are spicy, according to experts.

As the origin of Sichuan cuisine, Chengdu is home to many world-renowned dishes

such as Mapo Tofu and Kung Pao Chicken. It is also the first Asian city named

as "City of Gastronomy" by UNESCO.

With its opening up in recent years, Chengdu has attracted food restaurants

from all over the world due to its open and inclusive environment. The city is

now home to more than 100,000 restaurants, and possesses the largest number of

international food brands in western China.

The Chengdu government has set up a goal of building the city into an

international city of gastronomy. A recent target is to bring in 15 famous food

brands from home and abroad, and nurture 10 food companies with annual sales

revenue of 100 million yuan ($14.5 million).

The city's food and beverage revenue is projected to reach 110 billion yuan by

2020, officials said.

Source: Panda Asian Food Festival kicks off in Chengdu

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