Retail & Brand Experience World Congressでブランドとリテールの課題がデジタルアウトブレイクに直面へ

フィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)

Retail & Brand Experience World Congressでブランドとリテールの課題がデジタルアウトブレイクに直面へ

AsiaNet 78791 (0882)

【バルセロナ(スペイン)2019年5月21日PR Newswire=共同通信JBN】最初にオンラインでセットアップされ、次にオフラインで確立されたショップ。デジタル宇宙に参入する一生のエスタブリッシュメント。電子商取引と一線を画す独自のショッピング体験を提供するブランド。日常品を高級品に変える提案。リテールとブランドの世界が本物の革命を経験しつつあり、Fira de Barcelona(フィラ・デ・バルセロナ)はその一翼を担うことを願っている。この理由からFira de Barcelonaは5月27-29日にバルセロナで、メインプレイヤー間の活発な対話を生み出すことを目的として開かれる第1回Retail & Brand Experience World Congress(RBEWC)(https://retailandbrandexperience.com/congress/speakers/ )を主催する。

国際的ブランドを代表する100人の専門家が参加し、デジタル爆発が経済の主要産業をどのように変貌させつつあるかを議論する。RBEWCプログラム(http://program.retailandbrandexperience.com/en/home )はスタートアップ・エリア(https://retailandbrandexperience.com/start-up-village/ )と展示エリア(https://retailandbrandexperience.com/trade-show/ )を備え、それらは合計100社の企業、およびリテールの新興トレンドを提示するバルセロナの革新的な施設を通じたさまざまなルート(https://retailandbrandexperience.com/ )である。

RBEWCプログラムは6つのテーマ(顧客体験、オムニチャネルアプローチ・デジタル、不動産セクター、リテール技術、カスタマイズ、新しいリテールモデルとトレンド)と8つのセクター(ファッション、消費財、デパート・ショッピングセンター、美容、エレクトロニクス、オンライン、家具、銀行)に焦点を当てる。

RBEWCの50のカンファレンスに参加する100人の講演者(https://retailandbrandexperience.com/congress/speakers/ )の中には、Google、イケア、ブリティッシュ・エアウェイズ、カルフール、アリババ、カール・ラガーフェルド、リーバイス、Renova、Nestle Purina Petcare、Value Retail、無印良品、Puigの代表が含まれる。

RBEWCは新興企業エリアと100社が参加する展示エリアにより補完される。Start-up Villageには64以上の新興企業があり、伝統的店舗をスマートアウトレットに変貌させるアプリケーション、常に商品在庫がどれだけあるかを知るためのシステム、店舗に入る顧客をモニターするためのカメラなどの革新的ソリューションを展示する。展示エリアには、SAP、シスコ、デロイト、Beabloo、アクセンチュア、エプソン、Open Bravo、Asts Solum、サムスン、Tiendeoなどが参加する。さらに、CamperやTousなどのバルセロナの最もディスラプティブなショップ周辺の2つのルートはイベント開催の間、開設される。

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ソース:Fira de Barcelona

The Challenges of Brands and Retail to Face the Digital Outbreak at the Retail & Brand Experience World Congress

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BARCELONA, Spain, May, 21, 2019, /PRNewswire=KYODO JBN/--

Shops that are first set up online and then established offline; lifelong

establishments that enter the digital universe; brands that offer unique

shopping experiences to set themselves apart from e-commerce; proposals that

turn everyday products into premium products. The world of retail and branding

is undergoing a real revolution and Fira de Barcelona wants to be part of it.

For this reason, it organises the first edition of [ https://retailandbrandexperience.com/congress/speakers]

Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), held from 27 to 29 May

at Barcelona, with the aim of generating an enriching dialogue between the main players.

100 experts representing international brands will participate and will debate

how the digital explosion is transforming a key industry in the economy. The

RBEWC [http://program.retailandbrandexperience.com/en/home] programme will be

completed with a [https://retailandbrandexperience.com/start-up-village/]

start-up area and an [https://retailandbrandexperience.com/trade-show/]

exhibition area, which together will total 100 companies, as well as  

[https://retailandbrandexperience.com/] different routes through innovative

establishments in Barcelona that present the new emerging trends in retail.   

  

The programme of the Congress will focus on six themes (customer experience,

omni-channel approaches and digital, the real estate sector, retail technologies,

customisation and new retail models and trends) and eight sectors

(fashion, consumer goods, department stores and shopping centres, beauty,

electronics, online, furniture and banking).

Among the 100 [https://retailandbrandexperience.com/congress/speakers/]

speakers that will participate in the 50 conferences of the RBEWC, include

representatives of Google, Ikea, British Airways, Carrefour, Alibaba, Karl

Lagerfeld, Levi's, Renova, Nestle Purina Petcare, Value Retail, Muji or Puig.

The congress will be complemented with a start-up area and an exhibition area

with the participation of 100 companies. The Start-up Village will have more

than 64 emerging companies that will show innovative solutions such as

applications to transform traditional stores into smart outlets; systems to

know how much stock of a product there is at all times and cameras to monitor

customers entering the outlets. Among the companies that will participate in

the exhibition area will be SAP, Cisco, Deloitte, Beabloo, Accenture, Epson,

Open Bravo, Asts Solum - Samsung, and Tiendeo. In addition, two routes around

the most disruptive shops of Barcelona, such as Camper or Tous among others,

will be organized during the celebration of the event.

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SOURCE: Fira de Barcelona

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