デオレオはベルトーリなど受賞ブランドの消費者需要が高くアジアで急成長

デオレオ(Deoleo)

デオレオはベルトーリなど受賞ブランドの消費者需要が高くアジアで急成長

AsiaNet 78609

【マドリード2019年5月22日PR Newswire】

*ベルトーリはタイで売れ行きトップのオリーブオイル。2018年に占拠率57%で市場をリード

*デオレオは中国で大手小売り業者と新取引協定に調印

*加藤産業と新たに総代理店契約を締結し、日本においてJapan Olive Oil Prizeの金賞を受賞したベルトーリ・ブラックレーベルが販売された。

世界をリードするオリーブオイルメーカー、デオレオ(Deoleo)は、最高の価値、品質の商品提供に集中する事業・販売戦略がアジアで実を結び、Bertolli Thailandは2018年に圧倒的な57%の市場占拠率で、誰もが認めるメーカーとなった。

アジアではオリーブオイルといえばこれまで冷菜向けだったが、近年はレストランのシェフや家庭で多くのオリーブオイルやエキストラ・ヴァージン・オリーブオイルを加熱料理に使うようになった。さらに、アジアでは中流世帯や可処分所得の高い層の消費力が増えている。

デオレオのチーフ・コマーシャル・オフィサー、ミゲル・デハイメ氏は「アジアは事業の主要エリアであり、当社にとって重大な投資先になっている。消費者ニーズについて言えば、前向き且つ長期的に増えていくと考える。たとえば、われわれはタイでは消費者とのコミュニケーションや認知度を重視している。その結果、購入の主要動機として品質が重要なことがわかった。われわれは消費者の求めるものと市場ニーズに基づき販促活動を展開した。」と語った。

一方、デオレオは中国で最近、受賞歴あるブランド、Carbonell、ベルトーリ(Bertolli)、Carapelliで、国内最大級のリテーラー、Rt Mart、Carrefour(カルフール)、ウォルマート、Metro、そして5月からHema Freshとの提携合意に成功した。Hema Freshは店頭、オンライン双方で30分以内の提供を保証している。豊かな風味のベルトーリ・オリーブオイルは、すでにJD.comからオンライン販売されており、5月にはCarbonellがT-mall内の新店にて販売開始、スペインのナンバーワン・オリーブオイルブランド(注)が中国の消費者5億人以上の手に入るようになる。デオレオはまた、中国認証センター(CQC)認証のCarapelli Organic 販売を開始。現在はMetroストアで販売され、近くHemaでも入手可能になる。

デオレオはさらにシンガポールで、国内の大手小売業者2社、Dairy FarmとNTUC-FairPriceと直接提携をした。1人当たりのオリーブオイル消費量が最大の市場の顧客は、ベルトーリの天然オリーブオイルを楽しむことができる。

この間、デオレオは日本において、全国の流通を扱う加藤産業と契約に調印した。Japan Olive Oil Prizeの金賞を受賞したベルトーリ・ブラックレーベル(Bertolli Black Label)やその他のベルトーリ・オリーブオイルは、日本全国で購入可能となった。

デオレオは引き続き、顧客と消費者に高品質商品を提供することにコミットしており、オリーブ油生産農家から原料調達にはじまり、最終商品が消費者に届くまでの全過程を厳重に管理している。

(注)source: ACNielsen. Spain Food Retail Value Sales 2018, excluding private label

ソース:Deoleo

(日本語リリース:クライアント提供)

DEOLEO celebrates soaring growth in Asia amid high consumer demand for award-winning brands Bertolli, Carbonell and Carapelli

PR78609

MADRID, May 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Bertolli is Thailand's top choice in olive oils, leading the market with a

dominant 57% share of sales in 2018

- Deoleo signs new commercial agreements with top retailers in China

- New distribution deal inked in Japan with Kato Sangyo will allow Japanese

consumers to enjoy Bertolli Black Label, Gold Medal winner at the Japan Olive

Oil Prize.

Deoleo, the world's leading producer of olive oil, is seeing its business and

commercial strategy - which focuses on delivering top value and quality - bear

fruit in Asia, with Bertolli Thailand becoming the undisputed sales leader

thanks to a commanding 57% market share in 2018.

While olive oil use and consumption in Asia has traditionally been reserved for

cold dishes, the region in recent years has seen restaurant chefs and home

cooks alike using more olive oil and extra virgin olive oil in hot cooking. In

addition, the region has seen increased growth of middle-class households,

higher disposable incomes and increased spending power in the region.

"Asia is a key region for our business and therefore a crucial investment for

the company. It is important to remain forward thinking when it comes to

consumer needs," said Miguel De Jaime - Chief Commercial Officer at Deoleo. "In

Thailand, for example we've focused strongly on consumer communications and

awareness. The results alone demonstrate how well this has worked and how

important it is to have quality as a key motivator for purchases. We developed

our promotional activities based on consumer insights and a deep understanding

of market needs."

In China, meanwhile, Deoleo has recently reached a successful collaboration

with its award winning brands, Carbonell, Bertolli and Carapelli in the biggest

retailers in the country: Rt Mart, Carrefour, Walmart, Metro, and starting in

May, in Hema Fresh, both in the stores and online with a guarantee of delivery

within 30 minutes. Bertolli olive oil, with a flavorful beyond compare, is

already available on-line at JD.com while in May, Carbonell will open its

flagship store in T-mall classic giving access to Spain's No.1 Olive Oil Brand*

to more than 500 million Chinese consumers. In addition, Deoleo has launched

Carapelli Organic range (certified by China Quality Certification Center) which

is now available in Metro stores and soon will also be in Hema.

Moreover, in Singapore, Deoleo has reached a direct and strong alliance with

Dairy Farm and NTUC-FairPrice, the two main retailers in the country. Costumers

in the highest olive oil consumption per capita market will now be delighted

with Bertolli all-natural olive oils.

All the while, in Japan, the company has signed a milestone deal with Kato

Sangyo to handle distribution across the nation. Bertolli Black Label, Gold

Medal at the Japan Olive Oil Prize, as well as other Bertolli olive oils

manufactured with utmost care will be widely available.

The company remains committed to delivering customers and consumers high

quality products and the organization keeps a close watch on all processes from

procurement of raw material from farmers to the end produce reaching consumers.

*source: ACNielsen. Spain Food Retail Value Sales 2018, excluding private label.

SOURCE  Deoleo

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