Luxstayが韓国の2つの投資家GS ShopとBon Angelsから資金を調達

Luxstay

Luxstayが韓国の2つの投資家GS ShopとBon Angelsから資金を調達

AsiaNet 78874(0920)

【ハノイ(ベトナム)2019年5月22日PR Newswire=共同通信JBN】Luxstayは、韓国から2つの新たな投資家、GS Home Shopping(GS Shop)とBon Angelsの参加を得て、ブリッジラウンドの資金調達を完了した。この450万米ドルの契約は、ベトナムのテクノロジースタートアップにとって相当額の初期投資を意味する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190522/2474841-1-a

(写真説明:意味のある旅行体験はLuxstayから始まる)

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190522/2474841-1-b

(写真説明:Luxstayアプリの画面)

2017年初頭、スティーブン・グエン氏が、現在ベトナムで営業している東南アジア市場をターゲットにしたホームシェアリングプラットフォームであるLuxstayを設立した。GS ShopやBon Angelsだけでなく、サイバーエージェント・ベンチャーズ(日本)、ジェネシア・ベンチャーズ(日本)、ESP Capital(シンガポール)、Founders Capital(シンガポール)、Nextrans(韓国)など、他のトップクラスのベンチャーキャピタル投資家もLuxstayに投資している 。

ベトナム観光総局(Vietnam National Administration of Tourism)の統計によると、ベトナムには2018年、国内から約8000万人、海外から1560万人の観光客が訪れた。とりわけ、韓国人観光客は2017年比44%増の350万人と過去最高の伸びを示した。一方、外国人訪問者数全体の伸び率は年間20%だった。2018年の観光の総支出は250億米ドルに達し、そのうち宿泊施設部門は約70億米ドル相当で28%を占め、2025年までには130億米ドルに増加すると予測されている。ベトナムは旅行産業が最も急速に成長している国の1つであり、ベトナム政府は、政府の支援と促進策により、今後5年間で観光部門が主要な経済部門になるよう強力に後押ししている。

不動産市場からの豊富な供給を受け、ベトナムではアパートや別荘のプロジェクトが次々に開始され、急速に成長している。ベトナムにおけるホームシェアリング市場はまだかなり新しいが、こうした短期レンタル活動の2018年の収益は1億米ドル超を記録(Statistaのレポートによる)、これは大幅な成長ではあるが、70億米ドルの宿泊施設市場全体からみればかなり控え目だ。先進国では、ホームシェアリングはホームレンタル市場の10-20%を占めている。これは、ベトナムのホームシェアリング産業にとって大きなチャンスであり、2025年には20-40億米ドルに達すると予測されている。

Luxstayは、プレミアム商品や国内の観光客に焦点を当て、さらに韓国や日本など多数のインバウンド観光客を抱える他国の現地パートナーと連携することで、他の旅行代理店プラットフォームとの差別化を図っている。これは、ローカル戦略ではなくグローバル戦略を採用しているAirbnbとLuxstayの差別化要因でもある。ビジネスパートナーや住宅オーナーが時間と労力を節約できるよう、Luxstayには不動産資産の運用、管理で彼らをサポートする専門チームのメンバーがいる。

GSグループの一員であるGS Home Shopping(「GS Shop」、KOSDAQ:028150)は、韓国で最も優れたマルチメディア小売業者で、TVホームショッピングのグローバルリーダーでもある。同社のコーポレートベンチャーキャピタル部門は、直接投資だけでなくファンドを通じた投資も行うグローバルな戦略的投資家である。

BonAngelsは、Woowa Brothers、Daily Hotels、My Real Tripといった韓国の初期段階のスタートアップ企業への投資に焦点を当てた、影響力のあるベンチャーキャピタルファンドである。これらの投資家は、Luxstayが同社の野心を実行し、その規模を拡大していけるよう、韓国の他の戦略的パートナーや投資家につないでくれる重要なコネクションになるだろう。

2年以上の開発期を経てLuxstayは急速に成長、2023年には年間売上高3億米ドル超、市場シェア約30%達成を目指している。Luxstayは、次のラウンドの資金展開のため金融投資家や戦略的パートナーと協力を進めつつあり、2019年にはシリーズAの資金調達を行う予定。

▽LUXSTAY CORPORATIONについて

最高経営責任者(CEO):スティーブン・グエン

ウェブサイト:www.luxstay.com

ファンページ:https://www.facebook.com/luxstay/

モバイルアプリ:Luxstay (IOS/Android)

▽GS HOME SHOPPING INC.について

本社:韓国ソウル市永登浦区

CEO:ホ・テス

設立:1994年12月23日

ウェブサイト:https://www.gsshop.com

▽BON ANGELS VENTURE PARTNERSについて

本社:韓国ソウル市

ゼネラルパートナー/ CEO:サイモン・カン

設立:2006年

ウェブサイト:http://bonangels.net/

クランチベース:BonAngels

ソース:Luxstay

添付画像ファイルリンク

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=336728

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=336730

Luxstay raised capital from two Korean investors GS Shop & Bon Angels

PR78874

HANOI, Vietnam, May 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Luxstay has just completed their bridge round of funding with the participation

of two new investors from Korea: GS Home Shopping (GS Shop) and Bon Angels.

This US$4.5 million deal marks a substantial early stage investment for a

Vietnamese tech startup.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190522/2474841-1-a

caption: Meaningful travel experiences begin with Luxstay

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190522/2474841-1-b

caption:Luxstay app screen

In early 2017, Steven Nguyen founded Luxstay - a home-sharing platform

targeting the Southeast Asia market, currently operating in Vietnam. As well as

GS Shop and Bon Angels, other top tier venture capital investors such as

CyberAgent Venture (Japan), Genesia Ventures (Japan), ESP Capital (Singapore),

Founders Capital (Singapore) and Nextrans (Korea) have also invested in Luxstay.

According to statistics from the Vietnam National Administration of Tourism,

Vietnam served about 80 million domestic and 15.6 million foreign tourists in

2018. In particular, there were 3.5 million Korean tourists, with a growth rate

of 44% since 2017 - the fastest ever, while the overall growth rate of foreign

visitors is 20% yearly. Total spending for tourism in 2018 amounted to US$25

billion, of which the accommodation sector accounted for 28%, equivalent to

about 7 billion USD and expected to increase to US$13 billion by 2025. Vietnam

is among the fastest-growing countries in the travel industry and the Vietnamese

government strongly encourages the tourism sector to become a key economic

sector in the next 5 years with government support and promotion policies.

With an abundant supply from the real estate market, apartments and villa

projects have been launching and thriving rapidly in Vietnam. While the market

of home-sharing is still fairly new in Vietnam, the revenue from these short-term

rental activities in 2018 amounts to over US$100 million (according to Statista

reports), which signifies substantial growth yet is quite moderate compared to

the total accommodation market of US$7 billion. In developed countries,

home-sharing accounts for 10-20% of the home-rental market. This shows

a huge opportunity for this industry in Vietnam, which is expected to reach

US$2-4 billion in 2025.

Luxstay differentiates itself from other travel agency platforms by focusing on

premium products and domestic tourists as well as by collaborating with local

partners in other countries with a large number of inbound tourists, such as

Korea and Japan. This is also a differentiator between Luxstay and Airbnb,

which applies a global strategy rather than a local one. In order to help business

partners and homeowners save time and effort, Luxstay has professional

team members to support them in operating and managing real estate assets.

GS Home Shopping, ("GS Shop", KOSDAQ:028150), part of the GS Group, is Korea's

foremost multimedia retailer as well as a global leader in TV home shopping.

Its Corporate Venture Capital arm is a global strategic investor, investing

through fund as well as direct investments.

BonAngels is an influential venture capital fund that focuses on investing in

early-stage companies startups in Korea such as Woowa Brothers, Daily Hotels,

My Real Trip. These investors will be important connections for Luxstay to

other strategic partners and investors in Korea to implement the company's

ambition and expand its scale.

After more than 2 years of development, Luxstay is growing quickly, aiming at

an annual turnover of over US$300 million in 2023, accounting for about 30

percent of the market share. Luxstay is in the process of working with

financial investors and strategic partners to deploy the next round of capital,

looking raise their Series A in 2019.

ABOUT LUXSTAY CORPORATION

CEO: Steven Nguyen

Website: www.luxstay.com

Fanpage: https://www.facebook.com/luxstay/

Mobile app: Luxstay (IOS/Android)

ABOUT GS HOME SHOPPING INC.

Headquarters: Yeongdeungpo-gu, Seoul, Korea

CEO: Huh Tae-soo

Established: December 23, 1994.

Website: https://www.gsshop.com

ABOUT BON ANGELS VENTURE PARTNERS

Headquarters: Seoul, Korea

General Partner / CEO: Simon Kang

Established: 2006.

Website: http://bonangels.net/

Crunchbase: BonAngels

Source:Luxstay

Image Attachments Links:

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