SoDAの最新調査で、企業におけるパーソナライズ予算の大幅増が明らかに

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SoDAの最新調査で、企業におけるパーソナライズ予算の大幅増が明らかに

AsiaNet 78549

【サンフランシスコ2019年5月23日PR Newswire】

*世界的な予算の大幅増にもかかわらず、企業のマーケティング担当者によるパーソナライズとAIの活用は依然として限定的

デジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアで世界をリードするSitecore(R)社(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2454084-1&h=3696564295&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2F&a=Sitecore%C2%AE )と提携し、SoDAは、デジタルエクスペリエンス・パーソナライズにおけるビジネスリーダーの課題とチャンスを明らかにした「SoDA Report On… Global Trends in Personalization」を発表した。「SoDA Report On」は、マーケティングの将来に影響を与えるダイナミクスを理解するため、現代の大手代理店やブランドに利用されている、より大きな年次動向出版物「The SoDA Report」から派生したホワイトペーパーシリーズである。

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この最新レポートでSoDAとSitecore社は、デジタルパーソナライズの進化を探求、最も効果的な消費者体験を生み出すのに必要な戦略とツールを検討している。判明したのは、マーケティング責任者や経営幹部クラスの83%が2019年のパーソナライズへの投資を増やし、32%が今年の「大幅な予算の増加」を指摘していることである。

効果的に導入されれば、パーソナライズは顧客の暮らしを向上させ、顧客が本当に望んでいるものに最適化されたり、事前にそれを予測するメッセージを届けることで、エンゲージメントとロイヤルティーを高められる。しかし、マーケティング責任者や経営幹部クラスはパーソナライズの重要性を明確に認識してはいるものの、大多数は現在の能力を過大評価しているように見受けられる。デジタルエクスペリエンスのパーソナライズに関して、グローバルリーダーの67%は、自らの組織を、高いレベルのパーソナライズ機能を持つプロフェッショナル、またはエキスパートだと評価している。しかし、組織の成熟度で自社に高評価を付ける一方で、パーソナライズの最も基本的なターゲティング基準をクリアして活用できているのはわずか40%未満である。

SoDAのエグゼクティブディレクターであるトム・ベック氏は、次のように語った。

「デジタルエクスペリエンスのパーソナライズが、世界中のマーケティング責任者や経営幹部クラスにとって優先順位の高いものになっていくことは間違いない」

「当社のデータは機能向上に向けた支出の増加を示してはいるが、組織の大部分は、その進展を妨げる最大の障壁として依然、予算の制約、テクノロジープラットフォーム上の制約、データにまつわる課題を挙げている。全組織の約半数以上が、パーソナライズ機能化に向けた適切な戦略的ロードマップや投資計画を欠いていることにも注目すべきだろう」

Sitecore社の最高マーケティング責任者であるペイジ・オニール氏は、次のように語った。

「一人のマーケティングを担当する責任者として、パーソナライズ予算が増えているにもかかわらず、マーケティングに携わる我々自身が現在の機能を過大評価しつつ、パーソナライズを本当に実現するプロとして身につけておくべき本質的なものを過小評価することは、非常に怖いことである」

「マーケティング担当者の3分の1以上は、デジタルエクスペリエンスは大きな競争上の優位性をもたらしてくれると考えているにもかかわらず、ほとんどが基本的なターゲティングからAI機能まで、重要なパーソナライズ技術を活用するのに四苦八苦している。堅固な内部アーキテクチャーを構築し、Sitecore社の優れたプラットフォームのような外部リソースを活用しなければ、チャンスも、最終的には投資に対するリターンも失われてしまうだろう」

今回の調査結果は、デジタルパーソナライズの現状と今後の動向について貴重な洞察を提供しつつ、代理店の責任者とブランドのマーケティング担当者の双方が直面している様々な重要な問題を浮き彫りにしている。深い調査内容と要約に加え、レポートにはマイクロソフト、Perficient Digital、Dept、Deepend、Sitecore社、その他業界リーダーによる、パーソナライズの壁を乗り越えるための重要なガイダンスを提供するオリジナル記事が掲載されている。また、本レポートでは、投資の優先順位、コンテンツ制作、データ慣行、および予算配分について深く掘り下げている。

特に今回の調査では、パーソナライズ重視は普遍的なものであることも明らかになった。デジタルエクスペリエンス・パーソナライズの重要性と投資拡大計画は、地域やリーダーの役割、デジタル予算の規模によってほとんど変わらない。つまり、パーソナライズは一貫したグローバルな優先課題なのだ。

パーソナライズの世界的な動向についての詳細については、Sitecore社.comでレポート全文をダウンロード可能となっている(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2454084-1&h=2822617343&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Flanding%2Fcorp%2F2019-sitecore-soda-trends-in-personalization-research-report&a=Sitecore.com )。

▽SoDAについて

SoDAは、デジタル代理店のリーダー、クリエーティブなビジョンの持ち主、そしてテクノロジーイノベーターのためだけの会員制ネットワークである。われわれのプログラムは、仲間とのコラボレーション、思考リーダーシップ、知識資本、リーダーシップ育成および業界の成功事例の強力かつグローバルなネットワークへのアクセスを代理店幹部に提供する。詳細については、www.sodaspeaks.com を参照。

▽Sitecore社について

Sitecore社は、コンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケティング担当者が販売前、販売中、および販売後に、全チャンネルからパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配信できるようにする。アメリカン・エキスプレス、Carnival Cruise Lines(カーニバルクルーズライン)、Kimberly-Clark(キンバリークラーク)、ロレアルなど5200以上のブランドから信頼されているSitecore社は、オーディエンスを楽しませ、ロイヤルティーを育み、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。

▽問い合わせ先

Shannon Lyman

Sr. Director, Communications at Sitecore

shannon.lyman@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

(C)2019 Sitecore Corporation Sitecore(R)、Own the Experience(R)、および Sitecore  Experience Cloud(TM)はSitecore の登録商標または商標である。   

(日本語リリース:クライアント提供)

New SoDA study reveals significant increase in customer personalization budgets despite lag in capabilities

PR78549

SAN FRANCISCO, May 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Despite significant increase in budgets globally, marketers' utilization of

personalization and AI still limited

In partnership with Sitecore(R) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2454084-1&h=3696564295&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2F&a=Sitecore%C2%AE ),

the global leader in digital experience management software, SoDA has

released The SoDA Report On… Global Trends in Personalization, highlighting

challenges and opportunities for global business leaders in digital experience

personalization. The SoDA Report On is a white-paper series spun from the

larger annual trend publication, The SoDA Report, used by today's top agencies

and brands to understand the dynamics impacting the future of marketing.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg

In this latest Report, SoDA and Sitecore explore the evolution of digital

personalization and examine the strategies and tools required to produce the

most effective consumer experience. The findings revealed that 83% of marketing

leaders and C-level executives increased their investments in personalization

efforts for 2019 with 32% pointing to a "significant budget increase" this year.

When deployed effectively, personalization enhances customers' lives and

increases engagement and loyalty by delivering messages that are tuned to and

even anticipate what customers really want. However, while marketing leaders

and C-level executives clearly recognize the importance of personalization, the

majority appear to overestimate their current capabilities. When it comes to

digital experience personalization, 67% of global leaders rate their organizations

as "Masters" or "Experts" with robust and advanced levels of personalization

capabilities. However, while rating themselves highly in terms of organizational

maturity, less than 40% are currently utilizing even the most basic targeting criteria

for personalization.

"There's no doubt that digital experience personalization is a growing priority

for marketing leaders and C-level executives across the globe," says Tom Beck,

Executive Director at SoDA. "While our data shows increased spending to improve

capabilities, the majority of organizations still point to constrained budgets,

limitations with their technology platform, and challenges with their data as

some of the biggest barriers hindering their progress. It's also worth noting

that more than half of all organizations lack an adequate strategic roadmap and

investment plan for their personalization capabilities."

"There's nothing scarier for me as a marketer than the idea that

personalization budgets are increasing, but marketers are overestimating their

current capabilities and underestimating what it takes to truly master

personalization," said Paige O'Neill, chief marketing officer at Sitecore.

"Despite the fact that over a third of marketers see digital experience as a

major competitive advantage, most are struggling to leverage crucial

personalization techniques, from basic targeting to AI capabilities. Without

building a solid internal architecture and tapping external resources like

Sitecore's leading platform, opportunities, and, ultimately, return on the

investments will be lost."

The findings of the research highlight this and other key issues that both

agency leaders and brand marketers face, while delivering valuable insight into

the current state, as well as future trends, of digital personalization. In addition to

the in-depth research component and summation, the Report includes original

articles providing crucial guidance on overcoming personalization barriers by

industry leaders from Microsoft, Perficient Digital, Dept, Deepend, Sitecore, and more.

Finally, the report also provides readers a deep-dive into investment priorities,

content production, data practices, and budget allocation.

Notably, the research also found that the focus on personalization is

universal: the importance of digital experience personalization and plans for

increased investments varied little across geographic regions, leadership

roles, and size of digital budget, indicating that personalization is a

consistent, global priority.

To learn more about global trends in personalization, download the full report

on Sitecore.com (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2454084-1&h=2822617343&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Flanding%2Fcorp%2F2019-sitecore-soda-trends-in-personalization-research-report&a=Sitecore.com ).

About SoDA

SoDA is an exclusive, member-based network for digital agency leaders, creative

visionaries and technology innovators. Our programs provide agency executives

with access to a powerful, global network for peer collaboration, thought

leadership, knowledge capital, leadership cultivation and industry best

practices. For more information, visit www.sodaspeaks.com.

About Sitecore

Sitecore is the global leader in digital experience management software that

combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore

Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real

time and at scale across every channel--before, during, and after a sale. More

than 5,200 brands--including American Express, Carnival Cruise Lines,

Kimberly-Clark, and L'Oréal--have trusted Sitecore to deliver the personalized

interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.

Contact

Shannon Lyman

Sr. Director, Communications at Sitecore

shannon.lyman@sitecore.com

Sitecore Media Relations

WE Communications

TeamSitecore@we-worldwide.com

(C) 2019 Sitecore Corporation Sitecore(R), Own the Experience(R), and Sitecore

Experience Cloud(TM) are registered trademarks or trademarks of Sitecore.

SOURCE: Sitecore

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