MPLがユーザーエンゲージメント推進とIPL 2019シーズンの地位強化でCleverTapと提携

CleverTap

MPLがユーザーエンゲージメント推進とIPL 2019シーズンの地位強化でCleverTapと提携

AsiaNet 78958 (0958)

【ムンバイ(インド)2019年5月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*MPLは2500万超のユーザー基盤に向けて没入体験を構築し、モバイルゲームを家庭のスポーツにするために障壁を打ち砕く

フルスタックの顧客ライフサイクル管理プラットフォームであるCleverTapは、インドで最も速く成長するeスポーツプラットフォームのMobile Premier League(MPL)が同社の包括的なデータドリブン体験最適化の機能を広く使用して、競争が激しいゲームとファンタジースポーツ市場における地位を強化していると発表した。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

2018年9月に創立のMPLは、事業開始から1年に満たない間にユーザー数が2500万人以上に成長した。同社プラットフォームには30以上のゲームがある。その中にはユーザーが夢のチームを結成して現金、トークン、あるいはプラクティスコンテストによって参加するクリケット試合を選択することが可能な、スキルが重要なSuperTeamがある。Indian Premier League(IPL)の2019年シーズンにおけるインド最大のモバイルeスポーツプラットフォームとしてのブランドアウェアネス構築ならびに地位強化のため、MPLはインド・クリケットチームのキャプテンであるビラト・コーリをブランドアンバサダーに起用し、初のテレビコマーシャルを開始した。

CleverTapのAI-ML駆動顧客データプラットフォームは各ユーザーの360度ビューを提供してMPLを支援する。これによりMPLはゲーム完了率、障壁、ゲームプレーの課題といったデータ内の目に見えないパターンを特定することが可能になる上、高度にパーソナライズされたキャンペーンを通してユーザーエンゲージメントやリテンションを促進する、高度なユーザーセグメントを作ることができる。

MPLの製品担当副社長、シシール・コリ氏は「競争力のあるモバイルゲームプラットフォームは、ソーシャルエンゲージメントの次の波の先駆けであり、成功する強力なゲームプラットフォームのすべてにとって、パーソナライズされた体験の構築こそが決め手であると信じる」とし、さらに同氏は「CleverTapを使えば、われわれはユーザーの旅路を理解し、エンゲージメント促進の方法を見出し、クロスセルとアップセルの機会を特定することが可能だ。これはわれわれのユーザーの増加やリテンションに貢献している」と詳述した。

MPLはCleverTap Journeysを使って効率的に新規ユーザーをオンボードし、オムニチャンネルのキャンペーンを調和させてコンバージョンとリテンションを促進することができる。CleverTapによってエンゲージメントが改善された結果、MLPは2019年IPLシーズンで既にユーザーリテンションが400%と大きく向上した。

CleverTapの共同創立者兼最高戦略責任者、アナンド・ジェイン氏は「インドのファンタジースポーツはファンとのエンゲージメントで素晴らしい機会がある。規模とユーザーの増加の点で、MPLの興隆はまさに人を発奮させるものだ」とし、さらにジェイン氏は「当社のアナリティクスと顧客ライフサイクル管理の機能はMLPがユーザー行動を理解することに役立ち、チャンネル全体のパーソナライズされたコミュニケーションを通したデバイス全体と紐付ける必要がある関連ユーザーセグメントの特定にも寄与するものだ。われわれはインドで最も速く成長している強力なゲームプラットフォームと提携できることを大いに喜んでいる。そして彼らが東南アジアの新しい国々に拡大する中で、われわれが彼らの成長ストーリーの中で果たす役割についても興奮している」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapはブランドが楽しい顧客体験を大規模に伝えるのを助ける顧客ライフサイクル管理プラットフォームである。Vodafone、Hotstar、ソニー、スクート、Carousell、GO-JEK、Cleartrip、BookMyShowなど、世界の8000社以上の企業(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=1741194604&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dmplipl2019&a=companies )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。CleverTapはSequoia IndiaやTiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳しい情報はclevertap.com(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=815548920&u=http%3A%2F%2Fwww.clevertap.com%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dmplipl2019&a=clevertap.com )を参照するか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=2343745550&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )とTwitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=3438302182&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォロ-を。

▽Mobile Premier Leagueについて

MPL(Mobile Premier League)は2018年9月に開始された総合モバイルゲーム・アプリケーションである。ライブになってからの短期間で、そのプラットフォームは2500万人超のユーザーを獲得し、インドで最も速く成長するeスポーツのプラットフォームになった。

MPLは多数の人気のある、スキルが重要なゲームが選べるワンストッププラットフォームをモバイルゲームファンに提供する。MPLは参加するハードルが低く、多数の思いがけないゲームを選べることから、未経験の新規ユーザーでも対戦して勝利の報奨を得られ、このプラットフォームが主催する多くのトーナメントに参加する機会があると保証している。ユーザーはアプリをmpl.live(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=124589754&u=https%3A%2F%2Fwww.mpl.live%2F&a=mpl.live )またはApp Storeでダウンロードできる。

▽問い合わせ先

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

MPL Partners with CleverTap to Drive User Engagement & Consolidate its Position During the IPL 2019 Season

PR78958

MUMBAI, India, May 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Building an immersive experience for its 25 Mn(+) user base, MPL breaks

barriers to make mobile gaming a household sport

CleverTap, the full stack customer lifecycle management platform, announced

that Mobile Premier League (MPL), India's fastest-growing e-sports platform is

extensively using its comprehensive data-driven experience optimization

features to consolidate its position in the competitive gaming and fantasy

sports market.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Founded in September 2018, MPL has seen its users growing to over 25 Million in

less than a year since launch. It has over 30 games on its platform including

SuperTeam, a skill-based game that allows users to select upcoming cricket

matches to create a fantasy team and participate in cash, token, or practice

contests. In order to build brand awareness and to reinforce its position as

India's biggest mobile eSports platform during the 2019 season of the Indian

Premier League (IPL), MPL roped in the Indian cricket team's captain Virat

Kohli as its brand ambassador and launched its maiden TVC.

CleverTap's AI-ML powered customer data platform is helping MPL with a

360-degree view of each user, enabling them to identify hidden patterns in

their data such as game completion rates as well as bottlenecks and issues

within gameplay. This will further allow them to create advanced user segments

that drive user engagement and retention through highly personalized campaigns.

Sishir Kolli, VP of Product at MPL said, "Competitive mobile gaming platforms

are ushering in the next wave of social engagement, and we believe that

building personalized experiences is the secret sauce for any successful

competitive gaming platform." He further elaborated, "With CleverTap, we are

able to understand the user journey, find ways to drive engagement, and

identify opportunities to cross-sell and upsell. This has been instrumental in

our user growth and retention."

Using CleverTap Journeys, MPL can effectively onboard new users and orchestrate

omnichannel campaigns to drive conversions and retention. With engagement

driven through CleverTap, MPL has already seen a 400% boost in user retention

during the 2019 IPL season.

Anand Jain, Co-founder and Chief Strategy Officer at CleverTap said, "Fantasy

sports in India have shown a remarkable opportunity for fan engagement. MPL's

rise in terms of scale and user growth has been nothing short of inspiring."

Jain further added, "Our analytics and customer lifecycle management features

help MPL understand user behavior, and identify relevant user segments that

need to be engaged with across devices through personalized communication

across channels. We are thrilled to partner with India's fastest growing

competitive gaming platform and are excited to play a role in their growth

story as they expand to newer countries within South East Asia."

About CleverTap

CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver

delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=1741194604&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dmplipl2019&a=companies

) around the world, including Vodafone, Hotstar, Sony, Scoot, Carousell,

GO-JEK, Cleartrip and BookMyShow trust CleverTap to deliver personalized

experiences and improve the impact of omnichannel marketing across the entire

customer lifecycle. CleverTap is backed by leading venture capital firms

including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings,

and operates out of San Francisco, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru.

For more information, visit clevertap.com (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=815548920&u=http%3A%2F%2Fwww.clevertap.com%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dmplipl2019&a=clevertap.com

) or follow on LinkedIn (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=2343745550&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn

) and Twitter (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=3438302182&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter

) .

About Mobile Premier League

MPL (Mobile Premier League) is a holistic mobile gaming application, launched

in September 2018. In the short span of time since it went live, the platform

has garnered over 25 Million users, making it India's fastest growing eSports

Platform.

MPL offers mobile gaming lovers, a one-stop-platform with multiple, popular,

skill-based games to choose from. With its low entry-barrier and selection of

multiple casual games, MPL ensures that even inexperienced and new users have

the opportunity to compete and win rewards and participate in the many

tournaments that the platform hosts. Users can download the app at mpl.live (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2479374-1&h=124589754&u=https%3A%2F%2Fwww.mpl.live%2F&a=mpl.live

) and the App store.

Contact:

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

SOURCE: CleverTap

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中