アルバーン・クレレ氏がカンヌのイベントでソニー・インターナショナルと提携

ソニー・ピクチャーズ・エンタテインメント(Sony Pictures Entertainment)

アルバーン・クレレ氏がカンヌのイベントでソニー・インターナショナルと提携

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【カンヌ(フランス)2019年5月30日PR Newswire =共同通信JBN】

*伝説的パーティーホストのクレレ氏が「ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド」のイベントで

アルバーン・クレレ(Albane Cleret)氏は、カンヌ国際映画祭においてJWマリオットのルーフトップを最もエクスクルーシブな空間へと変貌させた優雅な影の立役者だ。Le ClubやLa Terrasse by Albaneなど3つの会場の組み合わせである。アルバーン氏は主にパリでグラマラス、エクスクルーシブでくつろげるイベントを指揮することでよく知られている。カンヌ祭の間、同氏は自分のパーティー哲学を、フェスティバルの公式アクティビティー終了後カンヌの映画製作者や俳優陣を毎晩プライベートなクラブに集め、リラックスした雰囲気を楽しんでもらう「意図的なフローのあるストーリーを作り出すこと」と表現した。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/894643/Sony_Pictures_Entertainment_Celebrities.jpg

ソニー・インターナショナルは、この伝説的なクラブ第一人者とそのチームと協力して「ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド(Once Upon A Time…in Hollywood)」のアフターパーティを企画した。パーティーは、映画製作者のクエンティン・タランティーノ、主演俳優のブラッド・ピット、レオナルド・ディカプリオ、マーゴット・ロビー各氏の出席した映画のワールドプレミアに続いて開かれた。Sony Pictures Releasing Franceのマネジングディレクター、ステファン・ユアール氏は「アルバーン氏はカンヌのパーティー伝説の一部として永遠に忘れられない伝説的なパーティーをワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッドのために作り上げた真のアーティストだ」と述べた。

アルバーン氏は極めてホットなセレブリティーの出席する小規模なプライベートパーティーで知られているが、今回カンヌのイベントにおける同氏の挑戦は、600名という招待者リストに対して同様に親密な雰囲気を作り出すことだった。

アルバーン氏は映画祭で初めて、プライベートなレストランとテラス、円形のバーとプライベートな特注カバナのある中央パーティースペース、カンヌ湾を眺められる星空の下の素晴らしいクラブラウンジを含む3つの独自の空間の間にフローを生み出すため1つのイベントのためにルーフトップ全体を開放した。ヘネシー、シャネル、モエ、ブライトリングなど主要スポンサーがこのイベントで提携し、ヘネシーはパーティー参加者のためにオリジナルのカクテルを振る舞った。映画祭会場で7分間のスタンディングオベーションの後、クエンティン・タランティーノ監督、キャスト、プロデューサー、ソニーの重役のためにプライベートな夕食が用意された。Arpegeのミシュラン3ツ星シェフであるアラン・パッサール氏やペーストリーシェフのピエール・エルメ氏と並んで働いた経験を持つフランスを主導するシェフの1人、「The French Chef」の愛称で呼ばれるシリル・リニャック氏が夕食を担当した。ソニーのインターナショナルマーケティング担当サル・ラデストロ執行副社長は「クエンティン作品のワールドプレミアのためのパーティーをいつまでもわれわれの記憶に残る夕べにしたアルバーン氏と提携できてうれしく思う。その創造的な直観と国際的な感性が同氏を世界トップレベルのイベント専門家とする所以であり、われわれは将来再び手を組む機会を楽しみにしている」と語った。

▽ソニー・ピクチャーズ・エンタテインメント(Sony Pictures Entertainment)について

ソニー・ピクチャーズ・エンタテインメント(SPE)は、東京にあるソニー株式会社傘下のソニー・エンタテインメントの子会社である。SPEの国際展開は、映画の製作・買い付け・配給やテレビの製作・買い付け・配給から、テレビネットワーク、デジタルコンテンツの製作・配給、スタジオ施設運営、新しいエンターテインメント作品・サービス・テクノロジーの開発に及んでいる。詳しい情報はhttp://www.sonypictures.com を参照。

ソース:Sony Pictures Entertainment

▽問い合わせ先

Emily Voogt

+1 323-936-8394

emily@prworksinternational.com

Legendary party host Albane Cleret partners with Sony International on the "ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD" Cannes event

PR78989

CANNES, France, May 30, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--

Albane Cleret is the elegant mastermind behind transforming the rooftop of the

JW Marriott into the most exclusive space at the Cannes Film Festival.

Although, it is a combination of three venues; Le Club and La Terrasse by

Albane. Albane is renowned for orchestrating events that are glamorous,

exclusive and intimate mostly in Paris. During Cannes she describes her party

philosophy as "creating a story with an intentional flow" that draws Cannes

filmmakers and actors nightly to the private club to enjoy its relaxed

atmosphere after their official festival activities have been completed.

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/894643/Sony_Pictures_Entertainment_Celebrities.jpg

Sony International teamed up with this legendary club doyenne and her team to

produce the "Once Upon A Time…in Hollywood" after party. The party followed the

film's world premiere attended by filmmaker Quentin Tarantino and his lead

actors Brad Pitt, Leonardo DiCaprio and Margot Robbie. Stephane Huard,

Managing Director of Sony Pictures Releasing France stated: "Albane is a true

artist who created a legendary party for Once Upon A Time… In Hollywood that

will forever be remembered as part of Cannes party lore."

Albane is known for her small private parties with high wattage celebrities,

but for this Cannes event her challenge was to create the same intimate

atmosphere for a 600 person guest list.

For the first time at the Festival, Albane opened the whole rooftop space for

one event to create a flow between three unique spaces including a private

restaurant and terrace, a central party space with a circular bar and bespoke

private cabanas and a stunning club lounge under the stars with a view of the

Cannes bay. Major sponsors such as Hennessey, Chanel, Moet, and Breitling

partnered on the event, with Hennessey creating original cocktails for partygoers.

Following a seven minute standing ovation at the Palais, a private dinner was

prepared for Quentin Tarantino, the cast, the producers and Sony executives.

The dinner was created one of France's leading chefs, lovingly referred to

as "The French Chef" Cyril Lignac, who has worked alongside three-star

Michelin chef Alain Passard at Arpege and pastry chef Pierre Herme.

Sal Ladestro, Executive Vice President of International Marketing for Sony

said: "We were delighted to partner with Albane who made the party for our

world premiere of Quentin's film an evening that we will always remember.

Her creative instincts and international sensibility make her one of the leading

event specialists in the world and we look forward to partnering up with her

again in the future."

About Sony Pictures Entertainment

Sony Pictures Entertainment (SPE) is a subsidiary of Sony Entertainment Inc., a

subsidiary of Tokyo-based Sony Corporation. SPE's global operations encompass

motion picture production, acquisition and distribution; television production,

acquisition and distribution; television networks; digital content creation and

distribution; operation of studio facilities; and development of new entertainment

products, services and technologies. For additional information,

go to http://www.sonypictures.com.

SOURCE: Sony Pictures Entertainment

CONTACT: Emily Voogt, +1 323-936-8394, emily@prworksinternational.com

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