Haier Thailand、製品差別化戦略で今年1─4月は29%増収

ハイアール(Haier)

Haier Thailand、製品差別化戦略で今年1─4月は29%増収

AsiaNet 79017 (0986)

【バンコク2019年5月31日PR Newswire=共同通信JBN】中国の家電最大手ハイアール・グループ(Haier Group)系列のHaier Thailandは、製品差別化戦略のおかげで今年1─4月の売上高が前年同期比29%増加したと分かった。

特にこの期間はエアコン製品の売上高が38%増加し、タイの中国製家電ブランドとしては最高の伸びだった。

Haier Thailand Salesのチャン・チェンホイ社長は、タイでのハイアールの成功を地元中心のマーケティング、ユーザーとの積極的な対話、製品差別化戦略によるものとみている。

同社長は自動クリーン機能のエアコンが、地元の実情に合わせたハイアールの差別化製品のモデルだと指摘した。この製品の販売台数は2018年に3万台に上り、今年は10万台を見込んでいると述べた。

現在、ハイアールのタイでの白物家電年間生産能力は150万台。その40%を地元で売り、残る60%を欧州、マカオ、南米、中東へ輸出している。

ハイアールは2002年からタイ市場へ進出しており、2007年には旧三洋電機の工場を譲り受け、東南アジアで生産と研究開発(R&D)、販売を統合した最大規模の白物家電基地に転換した。2016年以降にハイアールはタイでの事業を急速に伸ばし、持続可能な発展を遂げている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190531/2483274-1

(Haier Thailandは最近、バンコクでマラソン大会を主催した)

事業を急速に伸ばす一方、Haier Thailandは公共福祉事業に高い関心を払っている。

最近Haier Thailandはバンコクでマラソン大会を開催し、登録料の20万バーツ強(約6200米ドル)を、子どもの心臓手術を援助する財団に寄付した。

ソース:Haier

写真添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=337532

Haier Thailand sees sales up 29 percent between January and April on product differentiation strategy

PR79017

BANGKOK, May 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Haier Thailand, an arm of Chinese home appliance giant Haier Group, saw its

sales in the first fourth months of this year increase 29 percent year on year,

thanks to its product differentiation strategy.

To be specific, sales of its air-conditioning products during the period

increased by 38 percent, the highest growth rate among all Chinese appliance

brands in Thailand.

Zhang Zhenghui, president of Haier Thailand Sales, attributed Haier's success

in Thailand to its localized marketing, active communication with users, and

product differentiation strategy.

He said that the self-purifying air conditioner is a model for Haier to create

differentiated products based on local conditions. The sales volume of the

product in 2018 amounted to 30,000 units, and the company is expected to sell

100,000 units this year.

At present, the annual production capacity of Haier's white goods in Thailand

has been 1.5 million units and 40 percent of its products are sold locally,

while the remaining 60 percent are exported to Europe, Macao, South America and

the Middle East.

Haier has been in the Thai market since 2002 and it took over a plant from

Sanyo Electric in 2007, turning it into the largest white goods base,

integrating manufacturing, R&D and sales in Southeast Asia. Since 2016, Haier

has achieved rapid growth and sustainable development of its business in Thailand.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190531/2483274-1

(Haier Thailand recently organized a marathon in Bangkok)

While making rapid progress in business, Haier Thailand has paid much attention

to public welfare undertakings.

Recently, Haier Thailand organized a marathon in Bangkok and donated the

registration fees worth more than 200,000 baht (about 6,200 U.S. dollars) to a

foundation focusing children's heart surgery.

SOURCE  Haier

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