スペイン産オリーブの「オリーブオイル・ワールドツアー」キャンペーン、2年目を発表

スペイン産オリーブオイル(Olive Oils from Spain)

スペイン産オリーブの「オリーブオイル・ワールドツアー」キャンペーン、2年目を発表

AsiaNet 79055

東京(日本)、2019年6月4日/PRニュースワイヤー/ --

スペイン産オリーブオイル(Olive Oils from Spain)が、スペイン産オリーブオイルの販売促進のため、2年連続で「オリーブオイル・ワールドツアー(Olive Oil World Tour)」キャンペーンを行います。この世界的キャンペーンは、欧州連合(EU)の支援を受けて2018年にスタートしました。

2年目の今年、日本でのツアーには以下のイベントが用意されており、主に10月に行われます。これらのアクティビティーを通じて、スペイン産オリーブオイルの新たな消費者数を拡大することが目的です:

・東京渋谷の交差点に巨大ディスプレー5台を設置し、オリーブオイルの宣伝ビデオを表示

・羽田空港に、オリーブオイルや子供向けアクティビティーなどの発表の場となるオリーブオイル・ワールドツアーのブースを設置

・日本のマスコミ向けイベントでは、オリーブオイルと日本食を組み合わせる方法を紹介

・キャンペーンのウェブサイトでコミュニティー作り

ワールドツアーが始まった2018年、成田空港、ショッピングモールなどに看板、ブースその他を設置して、キャンペーンは日本の5500万人の消費者に届きました。広報大使に女性セレブを迎えて記者会見を行い、「より美味しい世界を作ろう(Let's Make a Tastier World)」のスローガンの下、ライフスタイル、食、旅行などの分野でソーシャルメディアに影響力のある人々とコラボしました。

日本へのオリーブオイル輸入量は伸び続けています。2018年には前年より5.44%増の58,000トンのオリーブオイルが輸入されました。ヨーロッパのオリーブオイルは、2019年第1四半期に95.5%と、日本のオリーブオイル市場で高い割合を占めています。このうちスペイン産のオリーブオイルは日本で消費されるオリーブオイルの約60%に当たり、日本の消費者に好まれています。

写真 - https://mma.prnewswire.com/media/896838/Olive_Oils_from_Spain_in_Japan.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Announcing the Second Year of the "Olive Oil World Tour" Campaign for Spanish Olive Oil

PR79055

TOKYO, June 4, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Olives Oil from Spain will be holding their "Olive Oil World Tour" campaign for

the second consecutive year to promote the sale of olive oils produced in

Spain. This global campaign started in 2018 with support from the European

Union (EU).

Now in its second year, the following events and more are planned for the

Japanese leg of the Tour, which will happen mainly in October. The aim is to

expand the number of new users of Spanish olive oil through these activities:

- displaying videos promoting olive oil on five oversized displays located at

the crossing in Shibuya, Tokyo

- setting up an Olive Oil World Tour booth at Haneda Airport to provide

presentations on olive oil, activities for children, etc.

- events for members of the Japanese press, introducing ways to pair olive oil

with Japanese cuisine

- building communities through the campaign's own website

In 2018, the inaugural year of the World Tour, the campaign reached, in Japan,

to 55 million consumers using billboards, booths, and more set up at Narita

Airport, shopping malls, and other locations. We held press conferences with

female celebrities acting as PR ambassadors, and collaborated with social media

influencers in the areas of lifestyle, food, and travel, all under the campaign

slogan of "Let's Make a Tastier World."

Olive oil imports to Japan continue to grow. 58,000 tons of olive oil were

imported in 2018, for an increase of 5.44% from the previous year. European

olive oil boasts a high percentage of the market for olive oil in Japan,

standing at 95.5% in the first quarter of 2019. Of this, Spanish olive oil

accounts for around 60% of the olive oil consumed in Japan,  and is well-liked

by Japanese consumers.

Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/896838/Olive_Oils_from_Spain_in_Japan.jpg

Source: Olive Oils from Spain

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