ポリスはF1(TM)のルイス・ハミルトンとメルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツとの契約およびルイス・ハミルトンが手掛けたコレクションを発表

ポリス

ポリスはF1(TM)のルイス・ハミルトンとメルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツとの契約およびルイス・ハミルトンが手掛けたコレクションを発表

AsiaNet 79082

2019年6月5日、イタリア・ロンガローネ - デリーゴグループが展開するライフスタイルブランド「ポリス」は、F1(TM)で5度も世界チャンピオンに輝いたルイス・ハミルトンが所属するメルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツとのスポンサーシップ契約を締結しました。また近々、F1(TM)とファッションアイコンがコラボレーションしたアイウェアコレクションも発表されます。

ポリスは、メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツのオフィシャルチームサプライヤーとして、レーシングチームのドライバーやチームスタッフのサングラスおよび眼鏡フレームを提供することとなりました。

ポリスブランドのロゴはルイス・ハミルトンとバルテリ・ボッタスのヘルメットのサイドやピットガレージに表示されるだけでなく、チームのマーケティング活動でも使用されます。

今回のパートナーシップでは、アクセサリーのひとつとしてサングラスを愛するルイス・ハミルトンとのコラボレーションでデザインされたアイウェアコレクションも展開されます。

デリーゴグループのエグゼクティブバイスプレジデントを務めるマッシモ・デ・リーゴは以下のように述べています。「私たちはハウスブランドであるポリスとF1(TM)のチームとして偉大なメルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツと提携できたことを誇りに思います。ブランドのアンバサダーとして、またデザイナーとしてのルイスと一緒に仕事をするという我々の決意が、ポリスとスポーツ界との関係を再び引き寄せました。そして世界で最も人気のあるスポーツの一つで、その中でも最も強いチームのパートナーになれたことを嬉しく思います。」

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツのチーム代表兼CEO、トト・ヴォルフは次のように述べています。「私たちは、モータースポーツでも最も重要な2つの特徴である“高品質”と“細部へのこだわり”を大事にするブランドと提携できることを嬉しく思います。このパートナーシップはチームのライフスタイルブランドへの関心の高まりを示しており、マーケティング面においてもフォーミュラワンの魅力が協調されるでしょう。」

1980年代にデリーゴグループのアイウェアブランドとして発売されたポリスは、高品質な素材とアーバンな雰囲気で様々なカテゴリーの製品を提案しています。

※日本での展開は限定店舗での発売を予定しています。

ポリスについて

ポリスは、アイウェアのデザイン、生産、ディストリビューションを提供するリーディングカンパニー、デリーゴのハウスブランド。1983年に誕生してすぐに、洗練されたデザインと力強いイメージでブランドを確立。その確固たるアイデンティと市場の認知によりポリスは、フレグランス、ウォッチ、ジュエリーそして革小物などライフスタイルをカバーする幅広いカテゴリーを展開。現在ポリスはヨーロッパ、アジア、アメリカを含む世界80カ国以上で販売されています。

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メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツについて

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツは、年間を通して世界中で開催されるスポーツシリーズの頂点であるFIAフォーミュラワン(TM)チャンピオンシップで活躍するメルセデス・ベンツのF1チーム。

イギリスにある2つのワールドクラスのテクノロジーキャンパスに拠点を置き、デザイン、設計、製造を行っています。またハイブリッドパワーユニットを操作し5度の世界チャンピオンに輝いたルイス・ハミルトンやチームの勝利に貢献するバルテリ・ボッタスも所属します。

世界各国で3月から12月まで年間21もの大会が開催されるフォーミュラワンは、最先端技術、ハイパフォーマンスマネージメント、そして最大限のチームワークといった、技術面と人による挑戦が特に重要なスポーツです。

メルセデスAMG・ペトロナス・モータースポーツは2014年、2015年、2016年、2017年、2018年にF1(TM)のコンストラクターズ&ドライバーズチャンピオンシップで優勝するという新たなベンチマークを打ち立てました。これらの5つのチャンピオンシップでは、74回の勝利、147の表彰台、84のポールポジション、53の最速ラップ、そして39のワン・ツーフィニッシュを記録しました。

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/897964/Police_F1_Helmets.jpg

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/897956/Police_Logo.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Police Races Into F1(TM) With Lewis Hamilton & Mercedes-AMG Petronas Motorsport and Announces a Collection Designed With the Five-time World Champion

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LONGARONE, Italy, June 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Police, the lifestyle brand of the Group De Rigo, has signed an important sponsorship

agreement with Mercedes-AMG Petronas Motorsport, the team that is home to five-time

Formula 1(TM) World Champion, Lewis Hamilton. Police has also announced an upcoming

eyewear collection designed in collaboration with the F1(TM) and fashion icon.

Police has become an official team supplier of Mercedes-AMG Petronas

Motorsport. As a result of this partnership, the brand's sunglasses and optical

frames will be worn by the drivers and the rest of the race team.

The Police logo will be visible on both sides of the helmets of drivers Lewis Hamilton

and Valtteri Bottas and in the pit garage, as well as appearing on the team's marketing activities.

The partnership will be complemented by the upcoming launch of an eyewear

collection designed in collaboration with Lewis Hamilton, who uses eyeglasses

as one of his distinguishing style accessories.

Massimo De Rigo, Executive Vice President of the De Rigo Group, commented:

"We are extremely proud of this prestigious collaboration between Police, our house

brand which we value particularly, and Mercedes-AMG Petronas Motorsport, the

historic Formula 1(TM)team. Our determination to work with Lewis as both a

brand ambassador and designer presented a unique opportunity to join Police to

the sports world once again, and we are proud to be partnering with the

strongest team in one of the most popular sports in the world."  

"It's great to welcome Police to Mercedes-AMG Petronas Motorsport," said Toto

Wolff, Team Principal & CEO. "We're delighted to partner with a brand that

embodies high quality and attention to detail – two characteristics which are

incredibly important in our sport. This partnership demonstrates the growing

interest of lifestyle brands in the team, which underlines the great appeal of

Formula 1(TM) as a marketing platform."

Launched in the 1980s as a De Rigo Group eyewear brand, Police now boasts a

wide range of products, all marked by high quality materials and a distinctly

urban spirit.

Information on Police

Police is a brand belonging to De Rigo, world leader in the design, manufacture

and distribution of eyewear of indisputable quality. Founded in 1983, Police

very soon established itself as a byword for refined design and a strong image.

Through its identity and market position, which has been consolidated over the

years, Police has steadily created a very broad lifestyle concept that includes

fragrances, watches, jewellery and small leather goods. Police collections are

distributed in over 80 countries, particularly in Europe, Asia and America.

Website - www.policelifestyle.com

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Instagram - http://instagram.com/policelifestyle

About Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes-AMG Petronas Motorsport is the works Formula One Team of Mercedes-Benz,

competing in the FIA Formula One(TM) World Championship – the pinnacle of world

motorsport and the largest annual sporting series in the world.

Based at two world-class technology campuses in the UK, the team designs,

develops, manufactures and races the race cars and Hybrid Power Units driven by

five-time World Champion Lewis Hamilton and race-winning team-mate Valtteri Bottas.

Formula One is a uniquely demanding technical and human challenge, requiring

the right alchemy of cutting-edge technologies, high-performance management and

elite teamwork to deliver results at 21 Grands Prix around the globe in a race

season running from March to December.

Mercedes-AMG Petronas Motorsport set new benchmarks for F1(TM) success on its

way to winning the Constructors' and Drivers' World Championships in 2014,

2015, 2016, 2017 and 2018. During those five Championship-winning seasons, the

team scored 74 wins, 147 podiums, 84 pole positions, 53 fastest laps and 39

one-two finishes from 100 race starts.

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/897964/Police_F1_Helmets.jpg  

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/897956/Police_Logo.jpg

Source: Police

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