CleverTapが地域の顧客サービス向上にむけ、シンガポール新オフィスで東南アジアに進出

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CleverTapが地域の顧客サービス向上にむけ、シンガポール新オフィスで東南アジアに進出

AsiaNet 79112 (1029)

【シンガポール2019年6月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*モバイル・エンゲージメントプラットフォームが世界展開を支え、地域の事業を担う上級幹部を採用

フルスタックの顧客ライフサイクル管理プラットフォームであるCleverTapは、シンガポールにアジア太平洋本部を立ち上げ、同地域で増大するサービスとソリューションの需要をサポートすると発表した。CleverTapは新オフィスの開設によって、新規や既存の顧客はCleverTapの成功に貢献してきた高度で実践的なカスタマーサポートを確実に受けられるようになる。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTapは、GO-JEK、Carousell、Zilingo、スクート、Boostといったアジア太平洋におけるいくつかの大手顧客アプリにサービスを提供し、ソニー、Hotstar、Fandango、Discovery Kids!、Vodafoneといった企業に採用されている。

事業者団体GSMAの報告書(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=4182709971&u=https%3A%2F%2Fwww.gsmaintelligence.com%2Fresearch%2F%3Ffile%3D28401018963d766ca37d014fa9cbffb1%26download&a=report )によると、同地域での携帯電話加入者数は2025年までに4億2400万人増加し、回線数の総計は32億にのぼる。同地域の多くの人々にとって携帯電話はインターネットに接続する主要な手段となり、B2Cマーケターが顧客に訴求する際に不可欠なチャンネルになる。

CleverTapの最高戦略責任者であるアナンド・ジェイン氏は「東南アジアでのスマートフォン普及の拡大に伴い、都市部での自動車送迎サービス、ビデオストリーミング、フードテック、フィンテックなどのデマンドテック・アプリには、状況に関連しつつパーソナライズされた方法で消費者とコミュニケーションする必要性が高まっている。われわれは今や、急速に成長する消費者アプリのマーケターがユーザー保持を大幅に改善するための顧客エンゲージメント戦略最適化をサポートするためのより良い位置にいる」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapはブランドが楽しい顧客体験を大規模に伝えるのを助ける顧客ライフサイクル管理プラットフォームである。GO-JEK、Carousell、Vodafone、スター、ソニー、スクートなど、世界の8000社以上の企業(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=3569335002&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dsgpoffice&a=companies )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。CleverTapは、Sequoia IndiaやTiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、シンガポール、サンフランシスコ、ロンドン、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳しい情報は、clevertap.com(https://clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=sgpoffice )を参照するか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=3353861097&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=2158309377&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。

▽問い合わせ先

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap Expands into Southeast Asia With New Singapore Office To Better Serve Customers in the Region

PR79112

SINGAPORE, June 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--The mobile engagement platform bolsters its global footprint, hires senior

executive to oversee business in the region

CleverTap, the full stack customer lifecycle management platform, announced the

launch of its APAC headquarters in Singapore to support the growing demand for

its services and solutions in the region. The new office will enable CleverTap

to ensure new and existing customers get the high-level, hands-on customer

support that has contributed to CleverTap's success.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTap serves some of the biggest consumer apps in APAC including GO-JEK,

Carousell, Zilingo, Scoot and Boost, and is used by other companies including

Sony, Hotstar, Fandango, Discovery Kids! and Vodafone.

According to a report (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=4182709971&u=https%3A%2F%2Fwww.gsmaintelligence.com%2Fresearch%2F%3Ffile%3D28401018963d766ca37d014fa9cbffb1%26download&a=report )

by the trade association GSMA, the region will add 424 million new mobile

subscribers by 2025, bringing the total to 3.2 billion connections. For many in

the region, mobile will be the primary method of connecting to the internet,

making it an essential channel for B2C marketers to reach customers.

"With the increasing adoption of smartphones in Southeast Asia, demand tech

apps such as urban ride-hailing, video streaming, food tech, fintech, etc… are

seeing a growing need to communicate with consumers in a contextually relevant

and personalized manner.  We're now better positioned to help these rapidly

growing consumer app marketers optimize their customer engagement strategies to

significantly improve user retention," said Anand Jain, Chief Strategy Officer, CleverTap.

About CleverTap

CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver

delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=3569335002&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dsgpoffice&a=companies )

around the world, including GO-JEK, Carousell, Vodafone, Star, Sony, and

Scoot trust CleverTap to deliver personalized experiences and improve the

impact of omnichannel marketing across the entire customer lifecycle.

CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia India,

Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and operates out of Singapore,

San Francisco, London, Mumbai, and Bengaluru. For more information, visit

clevertap.com (https://clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=sgpoffice )

or follow on LinkedIn (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=3353861097&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )

and Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2487185-1&h=2158309377&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter ).

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

SOURCE: CleverTap

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