DeepGreenとAllseasが電気自動車需要の急増に対応するため深海金属の回収で提携

DeepGreen Metals Inc.

DeepGreenとAllseasが電気自動車需要の急増に対応するため深海金属の回収で提携

AsiaNet 79146 (1050)

【バンクーバー(ブリティッシュコロンビア州)2019年6月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*海底パイプライン敷設、重量物運搬、海中建設のグローバルリーダーであるAllseasは、今回の提携にワールドクラスの海底エンジニアリングリソースと現金投資を提供

*提携により、ニッケル、マンガン、銅、コバルトを含む広大でハイグレードな海底多金属団塊鉱床から得られる卑金属と戦略的金属の取得におけるDeepGreenの主導的地位が向上する見込み

*契約はMacquarie CapitalとFearnley Securitiesが共同主幹事を務める1億5000万ドルのプライベートエクイティ投資ラウンドの一環

DeepGreen Metals(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=4082136015&u=https%3A%2F%2Fdeep.green%2F&a=DeepGreen+Metals )とAllseas(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3056791322&u=https%3A%2F%2Fallseas.com%2F&a=Allseas )Groupは11日、DeepGreenの海底多金属団塊鉱床から得られるハイグレード金属探査業界での指導的地位とAllseasのワールドクラスの海底エンジニアリング能力を結集する、戦略的パートナーシップの締結でこのほど合意したと発表した。

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DeepGreenは先ごろ、2023年完了を目指す予備調査期間中の資金調達手段として、1億5000万ドルの投資ラウンドの共同主幹事をMacquarie Capital(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3531338484&u=https%3A%2F%2Fwww.macquarie.com%2Fus%2Fcorporate%2F&a=Macquarie+Capital )とFearnley Securities(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=394074679&u=http%3A%2F%2Fwww.fearnleysecurities.no%2F&a=Fearnley+Securities )に任せた。Allseasは有力な戦略的投資家としてこれに参加、最終的にはDeepGreenが最新鋭の多金属団塊回収・引き揚げシステムを開発し、太平洋のクラリオン・クリッパートン海域(CCZ)の海底から団塊を集め、それらを約4-6.5km上の水上艦まで運べるようにする。

DeepGreenのジェラルド・バロン会長兼最高経営責任者(CEO)は、次のように語った。

「Allseasとのパートナーシップは、最終的には、グリーン革命のための新しく画期的な電池用金属の供給源を開拓し、現在の採掘業界を変革するのに役立つだろう。この新しい業界には、他業界の専門知識を持ち込み、われわれが物事を前に進めていく手助けをしてくれるワールドクラスの革新的企業が必要だ。Allseasは、世界で最も高く評価されている海底エンジニアリング企業の1つであり、当社のパイロット採掘システム、そして最終的にはオフショア生産システムの開発で協力してもらえることを誇りに思う。Allseasはクリエーティブエンジニアによって設立、所有されている企業で、現在、600人以上のフルタイムエンジニアを雇用、200人以上のエンジニアがイノベーションや研究・開発部門で働いている。彼らが、数多くの世界初の称号を持っていることに驚きはない。当社にとって重要だったのは、優れた海底エンジニアリングの専門知識だけでなく、深海環境での年中無休生産という確固たる考えを持つパートナーを見つけることであり、それはAllseasが、パイプライン敷設事業で長年にわたり実行し、最近ではオフショア重量物運搬業界で絶大な効果を発揮していることだ」

「地上の鉱床からニッケルやコバルトなどの電池用金属を抽出するには多くの課題があり、環境コスト、CO2コスト、社会的コストが高すぎる。海底多金属団塊には、クリーンエネルギー経済の実現に必要な卑金属が十分すぎるほど含まれており、しかも爆破、掘削あるいは採掘の必要がない。実際、われわれのライフサイクル持続可能性分析によると、電気自動車用の銅コネクタ付きNMC電池では、地上鉱石からこれらの金属を製造するのと比べ、海底団塊はCO2の排出を少なくとも75%削減できることが示されている」

「当社はAllseasと共同で、深海環境への影響を最小限に抑えた深海団塊回収システムを設計し、いわゆるクリーンメタルを市場に投入、今後30年間に生産されると予測されている10億台の電気自動車に電力を供給できるようになるだろう」

Allseasのエドワード・ヒーレマ創業者兼社長は次のように語った。

「DeepGreenと提携し、海底から電池用金属を責任を持って集めるという彼らのビジョンをサポートできることを非常にうれしく思う。当社は30年以上にわたってオフショア石油ガス業界のイノベーターだったが、当社の経験、専門知識、そして恐らくは事業用資産を生かせる新たな業界と出会うことができ、大変喜んでいる。この業界への参入ポイントをいくつか検討し、DeepGreenチームとその戦略が当社にとって満足できるものであり、そして当社の見立てでは最も成功の可能性が高いと判断した」

1985年創業のスイスを本拠地とするAllseasは、全長472mと世界最大の建設船であるPioneering Spirit(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=4082744726&u=https%3A%2F%2Fallseas.com%2Fequipment%2Fpioneering-spirit%2F&a=Pioneering+Spirit )を建造したことで知られる世界的なオフショア業界の大手企業である。同社は、オフショア業界のコストとリスクを削減するプロジェクトに秀でており、今後のコア成長分野の1つとして、この専門知識を深海多金属団塊回収技術の開発に生かしていく。環境を尊重し、責任ある持続可能な方法で事業を遂行することがAllseasの基本原則である。

事業活動は国際水域で行われ、国連国際海底機構(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3622596238&u=https%3A%2F%2Fwww.isa.org.jm%2F&a=International+Seabed+Authority )(ISA)を通じて現在策定が進められている、この種のものでは初の規制枠組みが適用される。このように、CCZの鉱物は「人類共通の遺産」であり、ISAの使命は海洋環境の保護と発展途上国の参加を確実なものにしつつ、深海底での採掘活動を規制することである。

▽DeepGreen Metalsについて

DeepGreenは、新しく豊富で、環境や社会への影響がより小さい資源である、海底に手付かずで眠っている多金属団塊から得られるバッテリーグレードの金属をグリーントランジション(グリーンエネルギーへの移行)に供給することを使命としている。化石燃料から離れることは、10億台の自動車を電化し、何万もの再生可能エネルギー発電所を新設することを意味する。このグリーントランジションには1テラワット時以上の新たな電池生産能力が必要で、そのためにはニッケル、コバルト、マンガン、銅などの新たなバッテリーグレードの金属が何百万トンも必要になる。DeepGreenでは、海洋団塊を、環境的、社会的被害を最小限に抑えつつ、そこに到達できるトランジションリソースと見なしている。当社は、世界で最も尊敬されるクリーンメタル企業となることにコミットしており、当社の事業を通じて海洋の健全性を向上させ、廃棄物ゼロ処理を通じて地上ベースの影響を最小化していく。

▽Allseasについて

スイスを本拠地とするAllseas Group S.A.は、海底パイプライン敷設と海中建設のグローバルリーダーである。同社は世界中で4000人以上の従業員を擁し、自社で設計、開発した専用の重量物運搬船、パイプライン敷設船、支援船団を運用している。Allseasは、世界中のあらゆる種類のオフショアおよび海中建設プロジェクトで経験を重ねてきた。同社のアプローチは、すでに概念設計段階にあるクライアントをサポートし、設置や試運転を含むプロジェクト管理、エンジニアリング、調達のサービスを提供する。Allseasは利用可能な技術の提供に限定せず、必要に応じて新しい技術やアプリケーションの開発も行う。ダイナミズム、創意工夫、飛躍的進歩、そして現実的アプローチがAllseasの際立った特徴である。

詳細については、www.deep.greenを参照、電子メールは investor@deep.green へ

ソース:DeepGreen Metals Inc.

DeepGreen and Allseas partner to harvest deep sea metals to meet skyrocketing growth in electric vehicle demand

PR79146

VANCOUVER, British Columbia, June 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Allseas, a global leader in offshore pipeline installation, heavy lift and subsea

construction, will contribute world-class offshore engineering resources and cash

investment to the partnership

-- The alliance is expected to propel DeepGreen's leadership position in the

acquisition of base and strategic metals obtained from vast high-grade seafloor

polymetallic nodule deposits containing nickel, manganese, copper and cobalt

-- Deal is part of USD $150m private equity investment round co-led by

Macquarie Capital and Fearnley Securities

DeepGreen Metals (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=4082136015&u=https%3A%2F%2Fdeep.green%2F&a=DeepGreen+Metals )

and Allseas (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3056791322&u=https%3A%2F%2Fallseas.com%2F&a=Allseas )

Group today announced that they have agreed to form a strategic partnership,

bringing DeepGreen's industry leadership in exploring for high-grade metals

obtained from seafloor polymetallic nodule deposits together with Allseas'

world-class offshore engineering capabilities.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/900332/DeepGreen_Metals_Logo.jpg

DeepGreen recently engaged Macquarie Capital (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3531338484&u=https%3A%2F%2Fwww.macquarie.com%2Fus%2Fcorporate%2F&a=Macquarie+Capital )

and Fearnley Securities (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=394074679&u=http%3A%2F%2Fwww.fearnleysecurities.no%2F&a=Fearnley+Securities )

to co-lead a USD $150m investment round in order to finance the company

through feasibility studies, targeted for completion in 2023. Allseas comes in

as a lead strategic investor, which will ultimately enable DeepGreen to develop

a state-of-the-art polymetallic nodule harvester and riser system to gather

nodules from the seafloor of the Clarion Clipperton Zone (CCZ) in the Pacific,

and transport them up to a surface vessel some 4 to 6.5 kilometers above.

"Our partnership with Allseas will ultimately help us open up a new, disruptive

source of battery metals for the green revolution and transform the mining

industry as we know it," said DeepGreen's Chairman and CEO, Gerard Barron.

"This new industry needs world-class, innovative companies that bring expertise

from other industries to help us get things moving. Allseas is one of the most

highly regarded offshore engineering companies on the planet, and we are proud

to have them alongside us to develop our pilot mining system, and ultimately

our offshore production system. Allseas is a company founded and owned by a

creative engineer, and today employs 600+ full time engineers with more than

200 engineers working in the innovation and R&D function. It's not surprising

that they have many world firsts to their name. It was important to us to find

a partner who can bring not just strong offshore engineering expertise but also

a strong 24-7 production mindset in the deep-sea environment -- something

Allseas has done for decades in their pipelaying business and recently to great

effect in the offshore heavy lift industry."

"Extracting battery metals like nickel and cobalt from terrestrial mines is facing

many challenges, and the environmental, CO2 and social costs are simply too high.

Seafloor polymetallic nodules contain more than enough base metals that the world

needs to get to a clean energy economy, and they require no blasting, drilling or digging.

Indeed, our life cycle sustainability analysis shows that, with regards to NMC batteries

with copper connectors for electric vehicles, ocean nodules generate at least 75% less

CO2 when compared to producing these metals from land ores."

"Together with Allseas, we'll engineer a deep ocean nodule harvesting system

that will have minimal impact to the deep sea environment, enabling us to bring

what we call clean metals to market in order to power some of the one billion

electric vehicles that are forecast to be produced over the coming three decades."

Edward Heerema, Founder and President of Allseas, said:

"We are very pleased to be partnering with DeepGreen and supporting their

vision to responsibly collect battery metals from the ocean floor. For more

than 30 years our company has been an innovator in the offshore oil and gas

industry, and we are now excited to find a new industry to leverage our experience,

expertise and maybe some of our operational assets. We looked at several entry points

to this industry and decided that the DeepGreen team and their strategy was one we

were comfortable with, and in our opinion had the best chances of succeeding."

Allseas, a Swiss-based company founded in 1985, is a leading player in the

global offshore industry well known for having built the largest construction

ship in the world, the Pioneering Spirit (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=4082744726&u=https%3A%2F%2Fallseas.com%2Fequipment%2Fpioneering-spirit%2F&a=Pioneering+Spirit ),

at 472M long. The company excels at projects that reduce cost and risk in

the offshore industry and they will apply this expertise to develop deep sea

polymetallic nodule collection technologies as one of their core future growth

areas. Respect for the environment and conducting their operations in a

responsible and sustainable manner, are core principles of Allseas.

Operational activities will occur in international waters and are to be governed

by the first-of-its-kind regulatory framework currently being developed through

the UN International Seabed Authority (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2488278-1&h=3622596238&u=https%3A%2F%2Fwww.isa.org.jm%2F&a=International+Seabed+Authority ) (ISA).

As such, the minerals in the CCZ are the 'common heritage of mankind', and the

mandate of the ISA is to regulate mining activities on the deep sea bed while ensuring

the protection of the ocean environment and the participation of developing nations.

About DeepGreen Metals:

DeepGreen is on a mission to supply the green transition with battery grade

metals from a new, abundant, lower environmental and social impact resource --

polymetallic nodules sitting unattached on the ocean floor. Moving away from

fossil fuels means electrifying a billion cars and building tens of thousands

of new renewable power plants. This green transition requires more than a

terawatt-hour in new battery production capacity, which in turn requires

millions of tons of new battery grade metals like nickel, cobalt and manganese

as well as copper. At DeepGreen, we see ocean nodules as the transitional

resource that can get us there with the least environmental and social damage.

We are committed to becoming the world's most respected Clean Metals company,

improving oceans' health through our operations and minimizing our land-based

impact through zero waste processing.

About Allseas:

Swiss-based Allseas Group S.A. is a global leader in offshore pipeline

installation and subsea construction. The company employs over 4000 people

worldwide and operates a fleet of specialised heavy-lift, pipelay and support

vessels, designed and developed in-house. Allseas have gained worldwide

experience in all types of offshore and subsea construction projects. Their

approach is to support clients already in the conceptual design stage, and

offer services for project management, engineering and procurement up to and

including installation and commissioning. Allseas do not restrict themselves to

available technologies; they develop new techniques and applications wherever

necessary. Dynamism, inventiveness, rapid progress and a no-nonsense approach

are Allseas' distinguishing qualities.

For further information: www.deep.green, email: investor@deep.green

SOURCE DeepGreen Metals Inc.

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