若者と世界への架け橋としてUPandaを発表

Global Recruitment Competition for the International Image Design of China Giant

若者と世界への架け橋としてUPandaを発表

AsiaNet 79179(1056)

【北京2019年6月12日PR Newswire=共同通信JBN】China Giant Panda Global Image Design Competition(中国ジャイアントパンダ国際イメージデザインコンペ)の後、多文化のジャイアントパンダ、A Pu Pandaが登場した。このコンペは、中国国務院新聞弁公室およびChina National Forestry and Grassland Administration(中国国家林業草原局)の指導下にあり、China Intercontinental Communication Center(CICC)とChina Conservation and Research Center for Giant Panda(中国ジャイアントパンダ保護研究センター)によって共催された。同コンペはGlobal Recruitment Competition for the International Image Design of China Giant Panda Organizing Committee(中国ジャイアントパンダ国際イメージデザインコンペ・グローバル公募組織委員会)の後援で2019年2月に開始され、世界22カ所の異なる地域から合計2023作品が集まった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190612/2493113-1

4カ月にわたるコンペの後、ワン・ティエンシー氏のデザインしたA Pu Pandaが「中国のジャイアントパンダと世界の新世代」を完璧に体現しているとして優勝作品に選ばれた。このテーマは、原動力、活力、楽観主義、自信、分け合いの精神という今日の中国の若者が共有する性質を表現している。

China Giant Panda Global Image Design Competition Winner Announcement Ceremony(受賞者発表式)とBrand Promotion Campaign Launch Conference(ブランド販促キャンペーン立ち上げに関するカンファレンス)は、中国・北京で6月12日に開催された。発表式とは別に、UPandaブランドがその場で一般に公開された。イベントの間に、UPandaはアニメーション、音楽、Eスポーツ、ファッション、環境保全を含む将来的な計画を発表した。A Pu Pandaは一連のアニメーション作品のプロトタイプとして使用される。UPandaのキャラクターがさらに登場してくることは注目に値する。People E-sportとUPandaはInternational Masters Tournamentsで提携し、世界中の若者に強い影響を与えていく。さらに「パンダ-自然-教育」行動計画におけるChina Green Foundationとのコラボレーションで、中国国内外の十代の若者が、環境保全教育とジャイアントパンダ保護を中心としたアクションに参加するよう招待される。

以前ジャイアントパンダは中国の豊かな古代文化の「特使」だったが、今では中国と世界の若者を探究する目的でグローバルコミュニティーに橋渡しをする中国を象徴する。

ソース:Global Recruitment Competition for the International Image Design of China Giant Panda Organizing Committee

画像添付リンク:http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=338213

UPanda unveiled as a bridge to youngsters and the world

PR79179

BEIJING, June 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

A Pu Panda, a multi-cultural giant panda has arrived after the China Giant

Panda Global Image Design Competition, which is under the guidance of the State

Council Information Office of China and China National Forestry and Grassland

Administration, and jointly held by China Intercontinental Communication Center

(CICC) and China Conservation and Research Center for Giant Panda. The

competition was sponsored by Global Recruitment Competition for the

International Image Design of China Giant Panda Organizing Committee and

launched in February 2019 with a total of 2,023 works from 22 different regions

around the world.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190612/2493113-1

After the 4-month competition, A Pu Panda, designed by Mr. Wang Tian Shi, has

been selected as the winner as the perfect incarnation of "Chinese Giant Panda

and world's new generation," which represents the common qualities shared by

today's Chinese young people: dynamics, vitality, optimism, self-confidence,

spirit of sharing.

The China Giant Panda Global Image Design Competition Winner Announcement

Ceremony and Brand Promotion Campaign Launch Conference was held on June 12th

in Beijing, China. Apart from the announcement ceremony, UPanda brand was

unveiled to the public on site. During the event, UPanda announced its upcoming

plans including animation, music, E-sports, fashion and environmental

protection. A Pu Panda will be used as the prototype of a series of animation

works. It is worth noting that more characters of UPanda will be coming. People

E-sport and UPanda will be cooperating at International Masters Tournaments,

providing strong influences for young people around the world. Furthermore, the

collaboration with China Green Foundation on "Panda - Nature - Education"

Action Plan - teenagers from both China and overseas will be invited to

participate in an environmental protection education and action centered on

protecting the giant pandas.

Giant pandas, used to be "special envoy" of China's rich and ancient culture

but now they represent China bridging the global community with the aim to

explore the new youth of China and the world.

SOURCE: Global Recruitment Competition for the International Image Design of

China Giant Panda Organizing Committee

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http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=338213

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