BTSを最高のアーティストへと導くマネージャーゲーム 『BTS WORLD』 OST <A Brand New Day>を6月14日公開!
BTSを最高のアーティストへと導くマネージャーゲーム 『BTS WORLD』 OST <A Brand New Day>を6月14日公開!
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- BTS(防弾少年団)のJ-HOPEとVが2曲目となるOST <A Brand New Day>を公開!
-『BTS WORLD』のためだけに歌うOSTを収録したアルバムを6月28日(金)に発売!
- スターへと成長していくBTS(防弾少年団)のストーリーや、各メンバーのアナザーストーリーを公開!
ロサンゼルス, 2019年6月14日 /PRNewswire/ -- Netmarble Corp.(以下、ネットマーブル)は、6月26日(水)に全世界リリース(一部地域を除く)を予定している、BTS(防弾少年団)のマネージャーとなりグローバルアーティストへと育成するモバイルゲーム『BTS WORLD』(開発:TAKEONE COMPANY)の2曲目のオリジナル・サウンドトラック(以下、OST)となる<A Brand New Day>を6月14日(金)18:00にデジタルシングル(配信専用曲)として公開することを発表いたします。
写真 - https://mma.prnewswire.com/media/902235/BTS.jpg
<A Brand New Day>は、BTS(防弾少年団)のJ-HOPEとVが歌った曲で、次世代のポップスターとして人気を博しているスウェーデン出身のザラ・ラーソン(Zara Larsson)が参加し、イギリス出身のエレクトロヒップホップミュージックのプロデューサーでありビートメイカーのムラ・マサ(Mura Masa)がプロデュースした楽曲です。
ムラ・マサ特有の独特なビートに東洋楽器のサウンドがダイナミックに交る<A Brand New Day>では、東洋と西洋のボーカルが一体となった魅力的な歌声を聴くことができます。イントロから伝統楽器「大笒」の演奏がリードし、東洋的でありながら完成度の高い最先端のサウンドを感じられる1曲です。
『BTS WORLD』のために作られた1曲目のOST <Dream Glow>(6月7日公開)と今回公開する2曲目のOST <A Brand New Day>は、ゲームの背景となるパラレルワールド的なストーリーのように、BTS(防弾少年団)が新たな試みとして準備した楽曲です。6月21日(金)に公開される3曲目のOSTを含めて、6月28日(金)に正式アルバムとして発売する予定です。
『BTS WORLD』の公式サイトでは、各メンバーが主人公として登場する『BTS WORLD』の「アナザーストーリー」を公開しました。今回はRMとJinの2人の過去10日と12日のストーリーをそれぞれ公開し、今後は他のメンバーたちのストーリーも順次公開していく予定です。
また、ゲームの主なインタラクティブコンテンツとなる、テキストメッセージも公開しております。ユーザーが返信内容を選択し、その返信に対するBTS(防弾少年団)メンバーの反応から、それぞれの個性あふれる性格を垣間見ることができます。
BTS(防弾少年団)のマネージャーゲーム『BTS WORLD』は、2019年6月26日(水)に全世界へリリース(一部地域を除く)いたします。詳細は、公式サイトをご覧ください。
・『BTS WORLD』 公式サイト(事前登録受付)
・『BTS WORLD』 公式Twitter(英語)
https://twitter.com/btsw_official/
・『BTS WORLD』 公式Youtubeチャンネル
http://www.youtube.com/c/BTSW_official
・『BTS WORLD』 公式Instagram
https://www.instagram.com/bts.world.official/
▽Big Hit Entertainmentについて
Big Hit Entertainment(以下、Big Hit)は、2005年2月に韓国で最高経営責任者(CEO)兼プロデューサーのBang Si-Hyuk氏によって設立され、音楽制作、アーティスト管理、出版を主な事業としています。Big Hitのビジネス活動は、BTS(防弾少年団)やTXT(TOMORROW X TOGETHER)など、一流アーティストのIPから生まれたさまざまなコンテンツを取り込み展開しています。Big Hitは、音楽とアーティストを通してポジティブな影響を与えると同時に、世界中の音楽ファンに癒しと感動を提供することに努めています。
▽Netmarble Corp.について
ネットマーブルは、世界中の人々に楽しく良質なゲームを提供しております。現在、全世界で急成長しているモバイルゲーム会社の一つであり、全世界を代表する開発社兼パブリッシャーです。2000年に韓国で設立されて以来、6,000人を超える従業員と共にブレイドアンドソウル レボリューション(Blade & Soul Revolution)、リネージュ2 レボリューション (Lineage2 Revolution)、マーベル・フューチャーファイト(MARVEL Future Fight)、セブンナイツ(Seven Knights)などの良質なモバイルゲームをリリース、サービスしてきました。グローバルMMORPGゲームの開発社Kabamの親会社であり、グローバルカジュアルゲームの開発社Jam Cityの最大株主でもあるネットマーブルは、アジア最大のエンターテイメント企業CJ ENM、アジア最大のインターネット企業Tencent Holdings、MMOで有名な企業NCSOFTと戦略的パートナーシップを締結し、協力し合ってきました。ネットマーブルに関する詳しい情報は、 http://company.netmarble.com/en をご覧ください。
日本国内では、ネットマーブルの日本法人であるネットマーブルジャパン株式会社がスマートフォン向けモバイルゲームのサービス提供を行っています。詳しい情報は、 https://www.netmarble.co.jp/ をご覧ください。
※Twitterは、Twitter,Inc.の商標または登録商標です。AndroidはGoogle LLCの商標または登録商標です。記載されている会社名・製品名は、各社の商標または登録商標です。
▽本件に関するお問合わせ
ネットマーブルジャパン株式会社 広報担当
TEL:03-5405-4815(直通)
E-mail:press@netmarble.jp
Netmarble HQ Global PR (Korea)
Jinho Lee
globalpr-g@netmarble.com
+82-2-2271-7444
Big Hit Entertainment
Irene Choi
irenechoi@bighitcorp.com
(日本語リリース:クライアント提供)
"A Brand New Day," Second Song From BTS WORLD's Original Soundtrack, To Be Released On June 14
PR79188
LOS ANGELES, June 14, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- "A Brand New Day" from BTS WORLD's game soundtrack includes j-hope and V of BTS
-- Netmarble introduced "Another Story" and interactive content from BTS WORLD
Netmarble has announced "A Brand New Day," the second song available from the
BTS WORLD original soundtrack, will be released on June 14 at 2 am PDT/6 pm KST.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/901511/PR_BTSWORLD_02_EN.jpg
"A Brand New Day" is an electronic hip-hop song by j-hope and V, which features
Zara Larsson, a next generation pop star from Sweden. The song was produced by
British hip-hop electronic music producer and beat maker Mura Masa.
Mura Masa's unique beat and sound of East Asian musical instrumentation offer a
bold and harmonious feeling in the song. The Korean traditional musical instrument
daegeum leads the song, highlighting the most Korean yet trendy sound,
and the combination of Eastern and Western vocals create perfect harmony.
"Dream Glow", released on June 7, and new song "A Brand New Day" are original
songs created for BTS WORLD as fresh, new music to coincide with the game's
story of a parallel universe. BTS WORLD's full, original soundtrack, including
the third to be revealed on June 21, will be released on June 28.
With the new song, Netmarble opened BTS WORLD's "Another Story," in which each
member of BTS appears as the main character, through its official website. Two stories
of RM and Jin were opened on June 10 and 12, and more stories of other members will
come sequentially.
Netmarble is also revealing a preview of text messaging with BTS members, which
is one of the main interactive content components of the game, through the BTS
WORLD website. The reactions of BTS members vary by responses selected by the
players, and their individual characteristics can be seen through how they react.
The game will be released worldwide (excluding some countries) for iOS and Android devices.
For more information on BTS WORLD, please visit https://btsw.netmarble.com.
The latest updates are also available by following
BTS WORLD on Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2494248-1&h=1566949517&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fbtsw_official%2F&a=Twitter )
and Instagram (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2494248-1&h=3362272507&u=https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fbts.world.official%2F&a=Instagram ).
About Netmarble Corporation
Netmarble Corporation strives to entertain audiences of all ages around the
world by providing great mobile gaming experiences. Established in Korea in
2000, Netmarble is one of the fastest-growing mobile game companies and
consistently ranks as a top mobile developer and publisher worldwide. With more
than 6,000 employees, Netmarble has been producing and servicing some of the
most successful mobile games including Lineage 2: Revolution, Blade & Soul
Revolution, MARVEL Future Fight, Everybody's Marble, and Seven Knights. As a
parent company to Kabam, a top mobile game developer in massively multiplayer
free-to-play games, and the largest shareholder to Jam City, a leading casual
social game developer, Netmarble has a strategic partnership with CJ ENM
Corporation, Asia's largest entertainment company, Tencent Holdings, Asia's
largest internet company, and NCsoft, a prominent MMORPG company.
More information can be found at http://company.netmarble.com
About Big Hit Entertainment
Founded in February 2005 in South Korea by CEO and Producer Bang Si-Hyuk,
Big Hit Entertainment's core business focuses on music production, artist
management and publishing. Big Hit's business ventures incorporate and develop
a range of content produced from top-notch artists' IP, including global boy band BTS
and its newest addition TOMORROW X TOGETHER. With its mission of
'Music & Artist for Healing', Big Hit strives to impart a positive influence
through content while providing comfort and inspiration to music fans worldwide.
About Takeone Company
Takeone Company Corp. is an innovative content company that utilizes
pop-culture within a gaming environment. Established in 2016, Takeone is
leading the new genre of mobile games called 'Cinematic Games' that combines
interactive game elements within a story concept based on both pop-culture and
original IP's. The games include full motion videos and various visual contents
that push the boundaries of next-generation storytelling. Years of experience and
knowledge in both storytelling and game development have led to the creation of
cinematic games such as Take Urban, BTS WORLD. Takeone is currently developing
a series of future cinematic games for their next up and coming titles.
For more information, please refer to www.takeonecompany.com.
Korea (Seoul)
HQ PR Team
Jinho Lee
globalpr-g@netmarble.com
82-2-2271-7444
North America
Netmarble US PR
Chastity Irizarry
chastity.irizarry@netmarble.com
Rogers & Cowan
Joe Schneider
jschneider@rogersandcowan.com
Big Hit Entertainment
Irene Choi
irenechoi@bighitcorp.com
SOURCE: Netmarble Corp.
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