中国の重慶、文化と観光の統合に向けた37の「黄金のアイデア」に賞を授与

重慶市文化観光発展委員会

中国の重慶、文化と観光の統合に向けた37の「黄金のアイデア」に賞を授与

AsiaNet 79356 (1151)

【重慶(中国)2019年6月24日新華社=共同通信JBN】中国西部の重慶市政府は6月22日、文化と観光の統合発展を促進する37の「黄金のアイデア」に賞を授与し、同地方政府は世界中を募集の対象としたコンテストの入賞者を発表した。上位2位の入賞者にはそれぞれ10万元が賞金として授与された。このイベントはChongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development(重慶市文化観光発展委員会)が主催した。

重慶は1月16日、同市の文化と観光の高品質な統合開発に向けた新たなインスピレーションを提供するためのアイデア、計画、提案を集めるため、この世界的なコンペティションを開始した。このコンペティションは、重慶の都市イメージ、観光、文化資源を宣伝しながら一層多くの旅行者と市場関係組織を引き付ける機会としての役割も果たした。

「黄金のアイデア」コンテストは中国語と英語の両言語による投稿を特色とし、コンペティションの国際的かつ専門的な特性を強調した。コンペティションの開始以降、合計693の有効な作品が集まった。応募者には、一般市民、世界中からの旅行者、大学や機関に所属する学者や専門家らが含まれた。米国、オーストラリア、シンガポール、ポーランドなどの国・地域からの参加者もいる。入賞者の中には、文化観光研究機関、文化観光計画団体、上級専門家、業界の主要なオピニオンリーダー(KOL)ならびに、オーストラリア、台湾などの国・地域からの文化観光の専門家が含まれる。

受賞した「黄金のアイデア」は文化と観光の統合開発と複数産業の連携に重点を置いている。それらは重慶の5つの観光ブランドである「三峡」、「山岳都市」、「地方文化」、「温泉」、「田園地帯」を中心とするもので、同市の文化的、歴史的、地域的な特徴を余すところなく紹介している。これらの意見と提案は上質、新鮮かつ実行可能なもので、重慶の文化観光産業の新たな一連の向上を促進する公算が大きい。これらの黄金のアイデアの革新的な光は、重慶の文化観光産業の未来を明るく照らすだろう。

重慶はこのイベントを文化的ソフトパワーと影響力を総合的に強化する機会と捉え、地元観光業の成長を強化するためにあらゆる努力を重ね、上質な開発を促進し、上質な生活を創出し、重慶を強い文化都市かつ世界的に有名な観光のデスティネーションに築き上げる。

詳細は公式ウェブサイト(英語)を参照:

http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/mobile_e.htm

または公式ウェブサイト(中国語)を参照:

http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/mobile.htm

ソース:Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development

China's Chongqing awards 37 golden ideas for culture and tourism integration

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CHONGQING, China, June 24, 2019 /Xinhua=KYODO JBN/--

West China's Chongqing Municipality awarded 37 "golden ideas" for boosting

integrated development of its culture and tourism on June 22 as the local

government unveiled winners for a contest seeking contributions from around the

global. Two top prize winners were each offered 100,000 yuan as a reward.

The event was organized byChongqing Municipal Commission of Culture and Tourism

Development.

Chongqing launched the global competition on January 16 to collect ideas,

plans, and suggestions to provide new inspiration for the high-quality

integrated development of the city's culture and tourism. The competition also

served as an opportunity to promote Chongqing's urban image, tourism, and

cultural resources while attracting more tourists and market entities.

The golden idea contest featured both Chinese and English submissions,

highlighting the global and professional nature of the competition. A total of

693 valid works have been collected since the competition started. Among the

contributors, they came from ordinary citizens and tourists from all over the

world, as well as scholars and experts from universities and institutions.

There are some participants from the United States, Australia, Singapore,

Poland and other countries and regions. Among the winners, there are cultural

tourism research institutes, cultural tourism planning organizations, senior

experts and industrial KOLs, as well as cultural tourism experts from

Australia, Taiwan and other countries and regions.

The award-winning "golden ideas" focus on the integrated development of culture

and tourism and the linkage of industries. They center on Chongqing's five

tourism brands of the Three Gorges, the Mountainous City, the Local Culture,

the Hot Springs and the Countryside, fully showcasing the city's cultural,

historical and regional characteristics. These opinions and suggestions are of

high quality, fresh and feasible, which are very likely to facilitate a new round of

upgrading of Chongqing's cultural tourism industry. The innovative beam of these

golden ideas will light up the future of Chongqing's cultural tourism industry.

Chongqing will take this event as an opportunity to comprehensively beef up its

cultural soft power and influence, make every effort to upgrade local tourism

growth, promote high-quality development, create high-quality life, and build

Chongqing into a strong cultural city and a world-renowned tourist destination.

For more details, please visit the official website (English):

http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/mobile_e.htm

or the official website (Chinese):

http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/mobile.htm

Source: Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development

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