Suning.comが中国のリテール産業で最も価値あるブランドの1位にランクされる

Suning Holdings Group

Suning.comが中国のリテール産業で最も価値あるブランドの1位にランクされる

AsiaNet 79408 (1173)

【南京(中国)2019年6月26日PR Newswire=共同通信JBN】World Brand Lab(ワールド・ブランド・ラボ)は6月26日、第16回目となる「China’s 500 Most Valuable Brands(中国で最も価値あるブランド500)」を発表した。Suning Holdings Group(「Suning」)のリテール子会社であるSuning.comは2年連続で13位にランクされ、そのブランド価値は昨年比で17%増の総額2691億9800万元(約390億9300万米ドル)に達し、リテール産業で1位になった。

写真説明:Suning.comが中国のリテール産業で最も価値あるブランドの1位にランクされる

1990年に創立されたSuningは中国有数の大手営利企業である。Suningは主要事業であるリテールから発展し、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通してコアビジネスを強化・拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年にFortune Global 500のリストに入った。

Suning.comは2009年にインターネット変革を開始した。この10年、Suningは「+インターネット」から「インターネット+」、「スマートリテール」に移行し、同社独自のインターネット変革を完了して業界の理論的な慣行を打ち破るリテール革新モデルを創出した。Suning.comのブランド価値は2009年に比べて6倍増加した。

昨年、Suning.comは前年比で30.35%の増加となる2449億6000万人民元(364億7900万米ドル)の営業利益を発表した。売上高は3360億人民元(501億6000万米ドル)で、38.39%の増加だった。

同社は2019年3月末の時点で中国本土、香港、マカオ、日本に1万2329のオフライン実店舗を所有しており、Suning Retail Cloud Franchise Stores、SuFresh(生鮮食品のスーパーマーケット)、Suning Xiaodian(近接地の製品とサービスを提供)、Redbaby(母子用品ストア)を含む多様な消費シナリオを網羅している。

Suning.comは近年、中国の大手オムニチャンネル・スマートリテーラーとして、オンラインとオフラインの両方ならびに都市から郊外住宅地までのフルシナリオのリテールエコシステムを構築することに尽力している。目に見える多様なショッピング体験を創出するのが目的で、いつでもどこでも消費者にサービスを提供する用意が整っている。同社は2019年2月、中国各地のWanda Department 37店舗の買収を発表した。同社は6月、Carrefour Chinaとの間で80%の株式を取得する取引を発表した。それはフルシナリオのエコシステムをさらに改善し、回転率の高い日用品(FMCG)の運用で市場競争力を強化して全ての分野における商品小売りを拡大するためである。

Suning.comは2018年から、世界的サプライチェーンの構築を加速している。同社は2018年に初開催の中国国際輸出入博覧会(China International Import Expo)で、世界中の高品質の商品とサービスを提供するために「100億ユーロ調達計画」を発表した。Suningは2019年にItaly Trade Agencyと戦略的な合意に調印した。その狙いはイタリア企業との商業的意思疎通を強化し、「メード・イン・イタリア」のブランドと製品が中国市場に参入して中国の消費者にサービスを提供することを支援することだ。

Suning Holding Groupのチァン・ジンドン会長は「Suningのスマートリテール戦略では、デジタル化とイノベーションが重要な役割を果たす。これからの数年、Suningはリテール技術の進歩を利用しながらサービス効率を高め、リテール産業の変革を促進するだろう。Suningは世界中の産業エコシステム構築・向上のために、積極的に世界のリテールブランドと協力する」と述べた。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2017年の年間売上高が657億米ドル(約4129億5000万人民元)に達し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年のFortune Global 500のリストに入った。

より詳しい情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=339495

Suning.com Ranked 1st Place Among China's Most Valuable Brand in Retail Industry

PR79408

NANJING, China, June 26, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On June 26, World Brand Lab released its 16th "China's 500 Most Valuable Brands".

Suning.com, the retail subsidiary of Suning Holdings Group ("Suning") was listed on

the 13th place for the second consecutive years, and ranked No.1 among retail industry,

with a total brand value of 269.198 billion yuan (approximately 39.093 billion USD),

increased by 17% compared to last year.  

photo caption : Suning.com Ranked 1st Place Among China's Most Valuable Brand

in Retail Industry

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China.

Evolving from its main business as retail, Suning has strengthened and expanded

its core business through eight vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services,

Technology, Real Estate, Media & Entertainment, Sports, and Investment, among which

Suning.com was listed on Global Fortune 500 in 2017 and 2018.

Suning.com started its internet transformation in 2009. In the past ten years,

Suning has gone from "+ Internet" to "Internet +" to "Smart Retail", and has

completed its own Internet transformation and created a set of retail

innovation models that break through theoretical practice for the industry.

Compared with 2009, the brand value of Suning.com increased by 6 times.

In the past year, Suning.com announced operation revenue of RMB 244.96 billion

(36.479 billion USD), up 30.35% year-on-year; sales volume of RMB 336 billion

(50.16 billion USD), increased by 38.39%.

By then end of March, 2019, the company owns 12,329 offline brick-and-mortar

stores in mainland China, Hong Kong, Macao and Japan, covering diversified

consumption scenarios including Suning Retail Cloud Franchise Stores, SuFresh

(fresh food supermarkets) and Suning Xiaodian (provides neighborhood products

and services) and Redbaby (maternal and child supplies stores).

In recent years, as the leading omni-channel smart retailer in China,

Suning.com has been committed to building a full-scenarios retail ecosystem

both online and offline and from cities to townships, to create diversified

shopping experiences visible and ready to serve consumers anytime and anywhere.

In February 2019, the company announced the acquisition of 37 Wanda department

stores nationwide and In June, the company announced transaction with Carrefour

China to acquire 80% of its equity stake, to further improve the full-scenarios

ecosystem, expand all-categories merchandise retailing with reinforcing its

market competitiveness of fast-moving consumer goods (FMCG) operations.

Since 2018, Suning.com has accelerated its global supply chain construction.

During the first China International Import Expo in 2018, the company announced

its "10 billion Euro procurement plan" to bring in quality goods and services

from worldwide. In 2019, Suning signed strategic agreement with Italy Trade Agency

to reinforce the commercial communication with Italian company to help "made in Italy"

brands and products to enter Chinese market and serve Chinese customers.

"Digitalization and innovation play vital roles in Suning's smart retail strategy.

In the next years, relying on retail technology evolution, Suning will increase its service

efficiency, promote the transformation of retail industry. Suning is willing to join hands

with global retail brands to build and improve industry ecosystem worldwide,"

Zhang Jindong, chairman of Suning Holding Group, said.

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan respectively. In 2017, Suning

Holding ranked second among the top 500 private-owned enterprises in China with

annual sales of 65.7 billion USD (412.95 billion RMB). With the mission of

"Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for

All", Suning has strengthened and expanded its core business through eight

vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Media &Entertainment, Sports, and Investment, among which

Suning.com was listed on the 2017 and 2018 list of Fortune Global 500.

For more information see www.suningholdings.com

source: Suning Holdings Group

Image Attachments Links:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=339495

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中