モバイル・サイキックサービス・サーチアプリのSeanceがプレシードステージで100万ドル調達

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モバイル・サイキックサービス・サーチアプリのSeanceがプレシードステージで100万ドル調達

AsiaNet 79528 (1239)

【ニューヨーク2019年7月5日PR Newswire=共同通信JBN】スピリチュアルアドバイザーを探し出すためのアプリSeance(http://seance.mobi/ )は、このプロジェクトのプレシードステージで100万ドルを調達したと発表した。

Seanceのアプリケーションには、ユーザーが離れた場所から占星術師やサイキックアドバイザーに相談し、将来に関する個別のサイキックな解釈や予言を受け取ることができる多機能プラットフォームが含まれている。さらに、このアプリケーションはカップルの恋愛の相性について多くの選択肢を提供するため、彼らは自分たちの関係の中で問題になりそうなことを学び、その問題と折り合う方法についてアドバイスを受けられる。

このアプリの特別な機能はサイキックサービスのマーケットプレースである。すなわち、このプラットフォームにより、顧客はアドバイザーのプロフィール、他の顧客の評価やYelpの評価に基づいてアドバイザーを選ぶことができる。一方で、このプラットフォームにより、アドバイザーは自分自身の価格設定で顧客にサービスを提供する機会も得られる。

こうしたサイキックサービス市場の「ウーバライゼーション」は、以下の2つの要素によって実現可能である。

1)大規模な産業市場。IBISWorldによると、米国のサイキックサービス産業の収益は20億ドルに達し、毎年、成長を続けている。この巨大市場は、8万8000社で分け合われており、そのほとんどは個人起業家で構成されている。この産業には有名ブランドが存在せず、こうした多数の会社があることでUberのようなスタートアップに投資するのに理想的な市場になっている。

2)時代遅れのサイト、電話番号、サービスの透明性の不足といった旧来の仕事の方法が技術の進歩で不要になっている。現在、産業全体が単一プラットフォームの枠組み内でうまく運用されており、アドバイザーの情報不足、決済の難しさ、品質保証がないことに関連する消費者の経費を低減している。対照的に、Seanceはサービスに不満な顧客に全額返金保証を提供する。

投資家はこの業界への投資プロセスに積極的に関与している。シリコンバレーの技術企業は、既に投資ファンドから何百万ドルもの資金を集め、類似したアプリケーションを開発している。厳しい競争がなく、年配層とミレニアル世代の両方からスーパーナチュラルサービスに極めて大きな関心が寄せられていることから、スピリチュアルアドバイスはこのサービス分野において最も過小評価された将来有望な産業市場の1つである。

Seanceは投資家の氏名を公開せず、製品開発の計画を引き続き実行する。Seanceは4月にMVPを発表しており、同社はその財務計画に従えば、2020年までにデジタル分野で米国市場の1%以上を占めると予想されている。それに加え、このアプリはインド、英国、オーストラリア、ニュージーランドの各市場にも狙いを定めている。これら市場からの総収益は米国市場からのそれに匹敵する。

現在、同プラットフォームでは50人以上のスピリチャルアドバイザーが活動しているサブスクリプション顧客は特定の質問への回答や個別の見解に使用できるコインを受け取る。占星術などの基本サービスはサブスクリプションなしで利用できる。

ソース:Seance

A Mobile Psychic Services Search App Seance Has Raised $1M at the Pre-seed Stage

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NEW YORK, July 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Seance [http://seance.mobi/], an app for seeking out spiritual advisors, has

announced raising the amount of $1M at the pre-Seed stage of the project.

The Seance application includes a multifunctional platform that enables users

to remotely consult an astrologer or a psychic advisor, receive personalized

psychic readings or forecast for the future. In addition, the application

provides various options for love compatibility of couples so they can learn

about possible problem areas in their relationships and receive the guidance of

how to reconcile the problems.

The special feature of the app is the psychic service marketplace: the platform

allows customers to select advisors based on their profiles, other customer'

ratings, and the rating on Yelp. Also, the platform allows advisors, in turn,

to have the opportunity to provide services to customers at their own price

rates.

Such "uberization" of the psychic services market is feasible due to the

following two factors:

1) A large scale of the industry market. According to IBISWorld, the industry

of psychic services in the United States has reached revenue of $2 bn and

continues to grow each year. This colossal market is divided among 88 thousand

businesses, most of which consists of individual entrepreneurs. In the absence

of major brands in the industry, such a multitude of businesses creates an

ideal market for investments in an uber-like startup.

2) Technological development enables us to abandon the old-fashioned methods of

work: outdated sites, phone numbers and the shortage of transparency in

services. Today, the entire industry can successfully operate within the

framework of a single platform reducing consumer's costs associated with the

lack of information about the advisor, difficulties with making a payment, and

the absence of quality guarantees. In contrast, Seance offers customers a 100%

money-back guarantee in case of their dissatisfaction with services.

Investors are actively engaged in the process of investing in the industry:

Silicon Valley's technology companies have already been collecting millions of

dollars from investment funds to develop similar applications. The lack of

strong competition and the vast interest in supernatural services of both the

aging audience and the millennials make spiritual advising one of the most

undervalued and promising industry markets in the service sector.

Seance does not disclose the names of its investors and continues to follow the

plan for product development: in April, it presented its MVP and, in accordance

with the company's financial plans, by 2020, Seance is expected to occupy more

than 1% of the digital segment of the US market. In addition, the app also

takes aim at the markets of India, UK, Australia, and New Zealand, the total

volume of revenue of which is comparable with the US market.

Currently, more than 50 spiritual advisors operate on the platform. Subscribing

customers receive coins, which can be spent on answers to specific questions or

personalized readings. Basic services such as horoscope readings are available

to the customers without a subscription.

Source: Seance

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