コムスコアがVideo Metrix Multi-Platformをマレーシアで開始
コムスコアがVideo Metrix Multi-Platformをマレーシアで開始
AsiaNet 79576 (1259)
【レストン(米バージニア州)2019年7月9日 PR Newswire=共同通信JBN】
*スマートフォン、タブレット、デスクトップのビデオオーディエンスを測定
*分散型コンテンツの測定強化のため、YouTubeやパートナーチャンネル向けのモバイル・ビデオリポーティングも提供
コムスコア(Comscore, Inc.)は9日、マレーシアにおけるVideo Metrix(R)Multi-Platform(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2518994-1&h=535647633&u=https%3A%2F%2Fwww.comscore.com%2F&a=Video+Metrix%C2%AE+Multi-Platform )の開始を発表した。これにより、スマートフォン、タブレット、デスクトップの各デバイスにわたるデジタルビデオ消費の単一で非重複の測定を提供し、顧客はビデオコンテンツが消費された方法、時期、場所についてのより深い理解を得る。
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コムスコアはこの開始により、YouTubeと同社のパートナーチャンネルに向上したモバイル・ビデオリポーティングを提供し、特定のオーディエンスに接触したい広告主と忠実な支持者を育成したコンテンツプロデューサーの両方に利益をもたらす。
コムスコアのアジア太平洋担当上級副社長、ケダー・ガヴァン氏は「当社は正確なデータを提供し、マレーシアで成長する多数のマルチプラットフォームに適用することに尽力している。その一環としてVideo Metrix Multi-Platformの開始を発表することに興奮している。当社は広告主、パブリッシャー、代理店がよりスマートなビジネス決定を推進する上で必要な包括的データを提供することを楽しみにしている。Video Metrix Multi-Platformの発表は、クロスプラットフォーム測定における新しくて重要なマイルストーンである」と述べた。
コムスコアのデジタルビデオ測定製品であるVideo Metrix Multi-Platformを導入する顧客は以下が可能になる:
*スマートフォン、タブレット、デスクトップの合計、増加分、非重複ビューの各数
*オウンドならびに競合的ビデオコンテンツ視聴層の全体像把握
*より効率的なマネタイズとプランニングのため、プラットフォームにより異なるエンゲージメント状況の理解
Malaysian Digital Association(MDA)のセルム・テク・チューン会長は「もはやコンテンツは1つのスクリーンのみで視聴されていない。消費者は多くのデバイスとプラットフォームで、自分の好きなビデオを視聴している。消費者はますます多くの数のスクリーンで見るようになっている中、広告主はオーディエンスがどこから、どのようにしてオプトインしているかを理解することが重要である。Comscore Video Metrix Multi-Platformはマレーシアの消費者の全体的な理解を提供し、それによって現地の広告主はこうした問題への回答以上のことが可能になる」と述べた。
Video Metrix Multi-Platformは、タグ付けによるビデオパブリッシャーの直接測定とともにパネルを利用する、ハイブリッド測定のアプローチのComscore Unified Digital Measurement(UDM)フレームワークを使用している。マルチプラットフォームのデジタルビデオ測定に参加することに関心のあるビデオコンテンツ・パブリッシャーはコムスコアのタグを実装し、コムスコアのモバイルSDKを展開することにより視聴行動を包括的にカバーすることが可能になる。タグに関してさらに知るにはコムスコアの営業担当者に連絡を。Comscore Video Metrix Multi-Platformについてのより詳しい情報はwww.comscore.com/VideoMetrixMP を参照するか、当社に連絡を(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2518994-1&h=2302986839&u=https%3A%2F%2Fwww.comscore.com%2FRequest%2FContact%2FContact-Us&a=contact+us )。
▽コムスコア(Comscore)について
コムスコア(NASDAQ: SCOR)は、さまざまなプラットフォームにおけるメディアのプランニング、取引、評価を行う信頼できるパートナーである。デジタル、リニアTV、OTT、映画館の視聴インテリジェンスと最新のオーディエンス・インサイトを組み合わせたデータフットプリントに基づき、コムスコアはメディアバイヤーおよびセラーがマルチスクリーンでの行動を測定し、自信を持ってビジネス決定を下すことを可能にする。デジタルおよびTVのオーディエンスと広告の大規模な測定で実績あるリーダーのコムスコアは、信頼できる総合クロスプラットフォーム測定の業界の新興サードパーティーソースである。
ソース:Comscore
▽問い合わせ先
Sophia Economou
Comscore, Inc.
212-277-6571
worldpress@comscore.com
Comscore Announces Malaysian Launch of Video Metrix Multi-Platform to Measure Video Audiences Across Smartphones, Tablets and Desktops
PR79576
RESTON, Virginia, July 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Launch Includes Mobile Video Reporting for YouTube and Its Partner Channels
to Bolster Measurement of Distributed Content
Comscore, Inc. today announced the launch of Video Metrix(R) Multi-Platform
( https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2518994-1&h=535647633&u=https%3A%2F%2Fwww.comscore.com%2F&a=Video+Metrix%C2%AE+Multi-Platform ) in Malaysia.
This launch will provide a single, unduplicated measure of digital video consumption
across smartphone, tablet and desktop devices to give clients a deeper understanding of how,
when and where video content is consumed.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/327730/comScore_Logo.jpg
With this launch, Comscore offers enhanced mobile video reporting for YouTube
and its Partner Channels, which is beneficial for both advertisers who want to
reach specific audiences and for content producers who have cultivated a loyal following.
"As part of our continued commitment to provide accurate data and adapt to the
growing multi-platform majority in Malaysia, we are thrilled to announce the
launch of Video Metrix Multi-Platform. We look forward to providing comprehensive data
that advertisers, publishers and agencies need to drive smarter business decisions,"
said Kedar Gavane, senior vice president, Asia Pacific at Comscore.
"The introduction of Video Metrix Multi-Platform marks another important milestone
in cross-platform measurement."
The introduction of Video Metrix Multi-Platform, Comscore's digital video
measurement product now enables clients to:
-- Quantify total, incremental and unduplicated viewership across
smartphone, tablet and desktop
-- Get a holistic view of audience viewership for owned and competitive video content
-- Understand how engagement differs across platforms to more efficiently monetize and plan
"Content is not viewed on just one screen anymore; consumers are watching their
favourite videos across multiple devices and platforms. With consumers tuning
in across an increasing number of screens, it is critical that advertisers
understand how and where their audience are opting in from," said Serm Teck
Choon, president of the Malaysian Digital Association (MDA). "Comscore Video
Metrix Multi-Platform will enable local advertisers to answer these questions
and more by providing a comprehensive understanding of the Malaysian consumers."
Video Metrix Multi-Platform relies on the Comscore Unified Digital Measurement
(UDM) framework, a hybrid measurement approach that utilises panels alongside
direct measurement from video publishers via tagging. Video content publishers
interested in participating in multi-platform digital video measurement can
ensure comprehensive coverage of their viewing behaviour by implementing
Comscore's tags and deploying Comscore's mobile SDK. To learn more about
tagging, please contact your Comscore account representative. For more
information on Comscore Video Metrix Multi-Platform, please visit:
www.comscore.com/VideoMetrixMP
or contact us (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2518994-1&h=2302986839&u=https%3A%2F%2Fwww.comscore.com%2FRequest%2FContact%2FContact-Us&a=contact+us ).
About Comscore
Comscore (NASDAQ: SCOR) is a trusted partner for planning, transacting and
evaluating media across platforms. With a data footprint that combines digital,
linear TV, over-the-top and theatrical viewership intelligence with advanced
audience insights, Comscore allows media buyers and sellers to quantify their
multiscreen behavior and make business decisions with confidence. A proven
leader in measuring digital and TV audiences and advertising at scale, Comscore
is the industry's emerging, third-party source for reliable and comprehensive
cross-platform measurement. Learn more about Comscore here.
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Internet advertising and e-Commerce markets; the growth of the Internet as a medium
for commerce, content, advertising and communications; and the acceptance of new products
and methodologies by the industry, including existing and prospective clients.
For a detailed discussion of these and other risk factors, please refer to
Comscore's most recent respective Quarterly Reports on Form 10-Q, Annual
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and Exchange Commission (the "SEC"), which are available on the SEC's Web site
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SOURCE Comscore
CONTACT: Sophia Economou, Comscore, Inc., 212-277-6571, worldpress@comscore.com
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