YOTELが野心的な豪州成長計画とメルボルンの旗艦ホテル第1号を発表

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YOTELが野心的な豪州成長計画とメルボルンの旗艦ホテル第1号を発表

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【メルボルン(オーストラリア)2019年7月18日PR Newswire=共同通信JBN】YOTELは18日、オーストラリア初のホテルであるYOTELメルボルンを2022年に開業する予定だと発表した。ホテルは、マレーシア、台湾、オーストラリアにオフィスを置く総合ホスピタリティー資産のオーナー兼デベロッパー、Cornerstone Partners Groupとの管理契約に基づいて調印された。

244室の施設は、メルボルン中心部(CBD)、アート区、フェデレーションスクエア、メルボルン・クリケットグラウンドなどから徒歩圏の63-69 City Road in Southbankに立地する。

YOTELメルボルンはオーストラリアにおけるYOTELの旗艦資産で、ブランド最新世代の「キャビン」(YOTELの客室名称)は全室が「SmartBed(TM)」やYOTELシグニチャーの「KOMYUNITI」スペースが備えられている。ゲストが仕事と遊びをシームレスに切り替えられ、共同作業、非公式会合、リラックス、社交向けエリアがあり、ロンドンWorkshop Coffeeの特別焙煎(ばいせん)フラットホワイト(エスプレッソコーヒー)から屋外テラスのシグニチャーカクテルまで、あらゆるものを提供する場である。ホテルには年中無休24時間営業のジム、レストランとバーがある展望デッキもできる。

YOTELのヒューバート・ビリオト最高経営責任者(CEO)は「われわれは過去2年余り、当社グローバル展開の基幹市場で、米国、シンガポール、英国の当社ホテルへの主要供給市場であるオーストラリアに、ブランドを導入する適切な場所とパートナーを積極的に探してきた。堅固な市場基盤と国際的な魅力があるメルボルンは、オーストラリア初の施設を開業する最適のゲートウェイである。加えて、ホスピタリティーと不動産投資の国際的リーダー、Cornerstone Partners Groupとともに市場参入ができて喜んでいる」と語った。

YOTELは、品質、技術、快適性、コミュニティー意識を評価するが、従来型高級ホテルの空騒ぎや価格を必要としない出張客と行楽客の双方に人気のある巧妙な設計のキャビンのおかげで、欧州、米国、シンガポールのホテル業界を嵐に巻き込んだ。YOTELは今、オーストラリアのホテル部門を見直し、この地で成功を再現しようとしている。

ビリオトCEOは「オーストラリアは強力な利害関係者がいて、極めて高度なホテル市場である。しかし、手ごろな高級セグメントは十分なサービスを受けておらず、YOTELはそれを解決するつもりである。YOTELメルボルンは、オーストラリア全土で当社ブランドの跳躍台の役目を果たす。2011年にニューヨークに第1号を開業し、現在、広範な運用シナジーと強力な流通チャンネルによって10棟を管理する米国と同様の戦略に従うものである。われわれはすでに、シドニー、ブリスベン、パースで開発チャンスを調査しており、国際顧客ベースと国内市場の双方を標的に、近く頑強なホテルパイプラインを配置できると確信している」と続けた。

グループは3つのブランド-都心コンセプトの「YOTEL」、空港や繁華な交通ハブに立地する「YOTELAIR」、長期滞在ゲスト向けの「YOTELPAD」-全体をこの地区にもたらす計画である。

YOTELメルボルンはCornerstone Partners Groupが所有、開発し、CHT Architectsが設計を担当する。

Cornerstone Partners Groupのジェイソン・チョンCEOは「わがグループは、アジア太平洋ホスピタリティー市場のギャップ発見に集中している。オーストラリアには、市場に全く新しいものを提供するYOTELのような破壊的ブランドのための道があるとみている。われわれは、主要ゲートウェイ市場に的を絞るYOTELのグローバル開発パイプラインにも印象付けられている。それはわれわれの戦略にぴったり合うもので、国内有数の国際的で都市化された都市、メルボルンのオーストラリア初プロジェクトで彼らに協力するのは自然の成り行きだった」と語った。

ソース:YOTEL

Yotel Announces Ambitious Growth Plans for Australia and First Flagship Hotel in Melbourne

PR79698

MELBOURNE, Australia, July 18, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

YOTEL today announced its first hotel in Australia: YOTEL Melbourne, slated to

open in 2022. The hotel has been signed under a management agreement with

Cornerstone Partners Group, an integrated hospitality asset owner and developer

with offices in Malaysia, Taiwan and Australia.

The 244-room property will be located on 63-69 City Road in Southbank – within

walking distance of Melbourne's CBD, the Arts Precinct, Federation Square and

the Melbourne Cricket Ground – to name a few.

YOTEL Melbourne will be a flagship property for YOTEL in Australia, featuring

the brand's latest generation of cabins (YOTEL speak for rooms) all equipped

with a SmartBed[TM] as well as YOTEL's signature KOMYUNITI spaces designed to

allow guests to seamlessly switch between work and play, with areas for

co-working, informal meetings, relaxing and socialising, serving up everything

from flat whites by UK specialty roaster Workshop Coffee to signature cocktails

on the outdoor terrace. The property will also feature a 24/7 gym and viewing

deck with restaurant and bar.

"Over the past two years, we have been actively searching for the right

locations and partners to roll out our brands in Australia, a key market for

our global expansion and a key feeder market for our hotels in the US,

Singapore and the UK. With solid market fundamentals and global appeal,

Melbourne is the perfect gateway to launch our first property in the country.

Moreover, we are delighted to enter the market with Cornerstone Partners Group,

an international leader in hospitality and real estate investments," said Hubert Viriot,

CEO of YOTEL.

YOTEL took the hotel industry by storm in Europe, the U.S. and Singapore thanks

to its cleverly designed cabins popular with both corporate and leisure

travellers who appreciate quality, technology, comfort and a sense of

community, but don't need the fuss or price of a traditional luxury hotel. The

Company now intends to replicate its success in Australia with a fresh take on

the national hotel sector.

"Australia is a very sophisticated hotel market with strong stakeholders;

however, we believe the affordable luxury segment has been underserved and

that's what YOTEL intends to solve. YOTEL Melbourne will serve as a launching

pad for our brand across the country, following a similar strategy as what we

did in the USA, where we first opened a property in New York in 2011 and now

have 10 hotels under management with extensive operational synergies and strong

distribution channels. We are already exploring development opportunities in

Sydney, Brisbane and Perth and we are confident we will soon have a robust

hotel pipeline in place, targeting both our international customer base as well

as the domestic market," continued Viriot.

The group is planning to bring all three of its brands to the region - YOTEL

(the city centre concept), YOTELAIR (located at airports and busy transport

hubs) and YOTELPAD (designed around the long stay guest).  

YOTEL Melbourne will be owned and developed by Cornerstone Partners Group and

architecturally designed by CHT Architects.

"Our group is focused on finding gaps in the hospitality markets across Asia

Pacific. In Australia, we believe there is an avenue for disruptive brands such

as YOTEL, which offer something completely new to the market. We were also

impressed by YOTEL's global development pipeline, focused on key gateway

markets, which fits perfectly with our strategy, therefore it was only natural

to join forces on our first project in Australia in Melbourne, one of the

country's most cosmopolitan and urbanised cities," said Jason Chong, CEO,

Cornerstone Partners Group.

Source: YOTEL

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