元ゼネラルモーターズ・シニアエグゼクティブがEVスタートアップ、Seresの共同CEOに就任

Seres

元ゼネラルモーターズ・シニアエグゼクティブがEVスタートアップ、Seresの共同CEOに就任

AsiaNet 79784 (1373)

【サンフランシスコ2019年7月23日PR Newswire=共同通信JBN】元ゼネラルモーターズ・シニアエグゼクティブのジェームズ・テーラー(James Taylor)氏が中国の電気自動車(EV)スタートアップであるSeresの共同最高経営責任者(CEO)にこのほど就任した。同氏は重慶両江新区からの訪問団に同社の新たな調整や計画を紹介した。

テーラー氏は、このシリコンバレー・チームは17のポジション削減にもかかわらず依然、同社の研究・開発をリードしており、同チームは現在、次世代電池技術と新車モデルに取り組んでいる、と語った。

テーラー氏は、Seresが米国にオフィスを設けた2016年頃にシリコンバレーのテクノロジー・ハイランドをベースとするEVの中核技術の開発を決めた、と述べた。

この米企業Seresは3年間にわたる構築の後、シリコンバレーを中核として4カ国でグローバル化開発レイアウトを形成し、モーター、電気制御、電池などの電気駆動コア技術の研究開発を独自に完了した、と同氏は語った。

同氏によると、同社の1000件以上の技術的実績が中国または米国で技術特許を申請中ないし、取得した。

テーラー氏はまた、他の米自動車メーカーと会って自動車電化分野における協力の実現可能性について議論することを明らかにした。

テーラー氏はゼネラルモーターズのシニアエグゼクティブとして在任中、「キャデラック」新型車の設計、技術面での革新的向上をリードし、「キャデラック」ブランドの復活に貢献した。

テーラー氏は、同社がシリコンバレー・オフィスで従業員90人をレイオフしたとの過去のメディア報道にコメントし、米国全体での人員削減は47人だけで、同社の新規事業計画と進化する市場状況に応じた必要な調整だったと説明した。

一方で同氏は「米自動車市場の不確実性が依然、続いているため、Seresは米国でのSF5クロスオーバーの製品版の発売を遅らせることを決定し、同社は中国での同製品の発売に注力する」と語った。市場条件が改善すれば、同製品は米国で発売される。

SF Motorsという旧社名だったSeresは中国のChongqing Sokon Industry Group (Sokon)のEV部門である。

ソース:Seres

Former General Motors senior executive takes co-CEO of EV startup Seres

PR79784

SAN FRANCISCO, July 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Former General Motors senior executive James Taylor has just taken the office

as co-CEO of China's electric vehicle (EV) startup Seres, and he introduced the

company's new adjustments and plans to a visiting group from China's Chongqing

Liangjiang New Area.

The Silicon Valley team still leads the company's research and development

(R&D) despite the elimination of 17 positions, and the team is currently

working on next-generation battery technology and new car model, said Taylor.

As early as 2016 when Seres set up office in the United States, it decided to

develop core technologies of EVs based on the technology highlands of Silicon

Valley, said Taylor.

After three years of cultivation, the American company of Seres has formed a

globalized development layout in four countries with Silicon Valley as the core

and independently completed R&D of electric-drive core technologies such as the

motor, electric control and batteries, noted Taylor.

More than 1,000 technological achievements of the company are applying for or

have received technical patents in China or in the U.S., according to him.

Taylor also disclosed he will meet with other U.S. automobile makers to discuss

feasibility of cooperation in the field of automobile electrification.

When serving as a senior executive of General Motors, Taylor led the innovative

design and technology upgrading of the new model of Cadillac, which contributed

to the revival of the brand.

Responding to the previous media reports that the company has laid off 90

employees at its Silicon Valley office, Taylor explained only 47 jobs were cut

across the U.S., and it was the necessary adjustment according to the company's

new business plan and evolving market conditions.

He meanwhile said: "Seres has decided to delay the launch of the production

version of the SF5 crossover in the U.S. as uncertainties of the U.S. auto market

remain, and the company will focus on the launch of the product in China.

" When the market condition turns favorable, the model will be launched in the U.S.

Formerly known as SF Motors, Seres is the EV unit of China's Chongqing Sokon

Industry Group (Sokon).

SOURCE:  Seres

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中