CleverTapとPhitureが顧客エンゲージメントと保持を向上させるフレームワークを発表

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CleverTapとPhitureが顧客エンゲージメントと保持を向上させるフレームワークを発表

AsiaNet 80255 (1608)

【マウンテンビュー(米カリフォルニア州)2019年8月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*Acknowledgement(認知)、Interest(関心)、Conversion(コンバージョン)(AIC)Frameworkは、消費者ブランドに幅広いオーディエンスの洞察を提供し、顧客のライフタイム価値を高める。

フルスタックの顧客リテンション(保持)プラットフォームであるCleverTapは、ベルリンを拠点とするモバイルコンサルタント会社であるPhitureと共同で作成した顧客エンゲージメントのためのAICフレームワークの販売を発表した。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTapとPhitureが共同でAICフレームワークを設計し、急成長している消費者アプリ企業がユーザーインタラクションの深さと強さをより正しく理解できるようにした。このフレームワークは、ユーザーアクティビティーを認知、関心、コンバージョンの3つのタイプのエンゲージメントレイヤーのいずれかに分類する。コンバージョンがあれば、ユーザーがアプリ内で実行できる最も価値の高い行動になる。これにより、ブランドマーケターは、アプリ内のどのアクティビティーが収益成長に貢献しているかを認識できるため、全体的なユーザー保持戦略を改善することができる。

AICフレームワークは、市街でのライドシェア、メディア、エンターテインメントから旅行や発券まで、さまざまな業界に適用できる。A-I-Cのそれぞれのレイヤーのサイズを定期的に監視し、レイヤーが時間とともにどのように変動するかを分析することで、アプリの状態とパフォーマンスに関する洞察を提供する。このフレームワークは有用なダッシュボードメトリクスであり、将来発生する可能性のある潜在的なリスクを浮き彫りにする。

CleverTapのスニル・トーマス最高経営責任者(CEO)兼共同創設者は「1日あたりのアクティブユーザー(DAU)や1月あたりのアクティブユーザー(MAU)などのメトリクスは、非常に高いユーザーエンゲージメントの所見を提供する。これらの広範なメトリックは実用的ではない。AICフレームワークは、消費者ブランドがユーザーを実用的なコホートにセグメント化するサポートと、これらのユーザーをライフサイクルの先頭へ移動させる関連性の高いアクティビティーを推進する。ユーザーを認知レイヤーから興味レイヤーに、興味レイヤーからコンバージョンレイヤーに前進させると、ライフタイム価値は大幅に向上する。コンバージョンレイヤーから興味レイヤーに後退したユーザーに注目すると、有効な再活性化キャンペーンやそれ以上につながる」と述べた。

Sony Pictures Network Indiaのデジタルビジネスのヘッドであるウダイ・ソディ氏は「顧客保持とアプリ内のエンゲージメントの理解は、OTTビジネスの成長に不可欠だ。既存のメトリクスはユーザーエンゲージメントに関連するもののマクロな視野を提供する一方で、より集中的でソリューション指向のAICのようなフレームワークにより、OTTプレーヤーは強化されたユーザー戦略をキュレートし、強力な収益モデルを構築できる。既存ユーザーの保持を高めることで、顧客のライフタイム価値の向上にもつながるだろう」と語った。

Phitureの共同経営者であるアンディ・カーベル氏は  「AICフレームワークは、ユーザーが行う可能性のある行動の相対的な価値を取り入れ、エンゲージメントが増加した3つの層にアクティブユーザーを階層化することによってダッシュボードKPIに新たな非常に関連性のある解釈を加える。当社の調査では、このモデルを適用することで、ユーザーにエンゲージメント戦略を有意に知らせ、成長の促進が保証されているより影響力のあるイニシアチブの優先順位付けにつなげることができるとわかった。高成長の消費者ブランドと協力することでAICフレームワークを継続的に進化させ、フレームワークをさらに価値あるものにするようさらなる学習を続けていく」と述べた。

AIC Frameworkについての詳細は、CleverTapのブログ(https://clevertap.com/blog/acknowledgement-interest-conversion-a-new-way-to-measure-engagement/ )を参照。

▽CleverTapについて

CleverTapは消費者ブランドがユーザーの生涯価値の最大化をサポートする顧客保持プラットフォームである。Vodafone、Star、ソニー、Discovery、Fandango LATAM、Carousell、Gojekなど、世界の8000社以上の消費者ブランド(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework )は、CleverTapが自社のユーザーエンゲージメントと保持を向上させ、それによって長期的な収益を増やすサポートをすると信頼している。CleverTapは、Sequoia India、Tiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、シアトル、ロンドン、シンガポール、ムンバイで営業している。詳しい情報は、CleverTap.com(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework )を参照するか、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/clevertap/ )、Twitter(https://twitter.com/clevertap )をフォロー。

▽Phitureについて

Phitureは、ベルリンを拠点とするモバイル成長コンサルタントで、主要なアプリを手掛けるチームと協力している。Phitureは、業界で高く評価されている自社のMobile Growth Stackを戦略的フレームワークとして使用して、App Store最適化(App Store Optimization)、Apple Search Ads、ユーザー保持(User Retention)サービス、成長コンサルティング(Growth Consulting)の主要な4つのサービスを提供している。詳細、https://phiture.com/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap and Phiture Launch Framework for Improving Customer Engagement & Retention

PR80255

MOUNTAIN VIEW, California , August 29 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- The Acknowledgment, Interest, and Conversion (AIC) Framework provides

consumer brands with extensive audience insights to increase customer lifetime value.

    CleverTap, the full-stack customer retention platform, announced the launch

of their AIC Framework for customer engagement, co-created with Phiture,

a Berlin-based mobile consultancy.

    (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg )

    Together, CleverTap and Phiture designed the AIC framework to enable

fast-growing consumer app companies to better understand the depth and

intensity of user interaction. The framework categorizes user activity into one

of the three types of engagement layers: Acknowledgment, Interest, and

Conversion — with Conversion being the highest-value action a user can take

within an app. This allows brand marketers to recognize which in-app activities

contribute to revenue growth, thereby improving overall user retention strategies.

    The AIC framework can be applied across a range of industries — from urban

ride-hailing, media, and entertainment, to travel and ticketing. Regularly

monitoring the size of each of the A-I-C layers, and analyzing how the layers

fluctuate over time, provides insight into the health and performance of the

app. The framework is a useful dashboard metric, highlighting potential risks

that could crop up in the future.

    “Metrics like daily active users (DAU) and monthly active users (MAU) provide

a very high view of user engagement. These broad metrics are not actionable.

The AIC framework helps consumer brands segment their users into actionable

cohorts and drives more relevant activity to move these users ahead in their lifecycle.

Moving users forward from the Acknowledgment layer to the Interest layer, and from

the Interest layer to the Conversion layer significantly improves their lifetime value.

Looking at users dropping down from Conversion to the Interest layer will lead to effective

reactivation campaigns and more,” says Sunil Thomas, CEO and Co-founder of CleverTap.

    "Customer retention and an understanding of their in-app engagement are

integral to growth in the OTT business. While the existing metrics offer a relevant

but macro view of user engagement, a more focused and solution-oriented

framework like AIC will enable OTT players to curate enhanced user strategies

and frame powerful revenue models.  Better retention of existing users will also lead

to improved customer lifetime value," says Uday Sodhi, Business Head – Digital,

Sony Pictures Networks India.

    "The AIC framework puts a new and highly relevant spin on dashboard KPIs by

incorporating the relative value of actions a user might take and stratifying active

users into 3 layers of increased engagement. In our research, we've found that

applying this model can significantly inform the user engagement strategy and

lead to the prioritization of more impactful initiatives that are guaranteed to drive

growth. We will continue to evolve the AIC framework by working with high-growth

consumer brands and generate additional learnings that will make the framework

even more valuable,” says Andy Carvell, Partner at Phiture.

    To learn more about the AIC Framework, visit the CleverTap blog

[https://clevertap.com/blog/acknowledgement-interest-conversion-a-new-way-to-measure-engagement/ ].

    About CleverTap

    CleverTap is a customer retention platform that helps consumer brands

maximize user lifetime value. Over 8,000 consumer brands

[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework ]

around the world, including Vodafone, Star, Sony, Discovery, Fandango LATAM,

Carousell, and Gojek trust CleverTap to help them improve user engagement and

retention thereby growing long term revenue. CleverTap is backed by leading venture

capital firms including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel, and Recruit Holdings,

and operates out of San Francisco, Seattle, London, Singapore, and Mumbai.

For more information, visit CleverTap.com

[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=aicframework ]

or follow them on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ]

and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].

    About Phiture

    Phiture is a Berlin-based mobile growth consultancy working with the teams

behind leading apps. Using the company’s industry-acclaimed Mobile Growth Stack

as a strategic framework, Phiture offers 4 key services: App Store Optimization,

Apple Search Ads, User Retention services, and Growth Consulting.

For more information please visit https://phiture.com/

    Press Contact:

    Ketan Pandit

    PR for CleverTap

    ketan@clevertap.com

    Source: CleverTap  

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