ロシア鉄道がPRO//Motion.EXPOで無人のラストチャカ列車を披露

JSC Russian Railways (RZD)

ロシア鉄道がPRO//Motion.EXPOで無人のラストチャカ列車を披露

AsiaNet 80260 (1600)

【シェルビンカ(ロシア)2019年8月29日PR Newswire=共同通信JBN】ロシアのマキシム・アキモフ副首相とロシア鉄道(RZD)のオレグ・ベロジオロフ会長は8月28日、国際鉄道サロン、PRO//Motion.EXPOの期間中にシェルビンカの試験鉄道リング上でロシア初の無人電動列車ラストチャカに試乗した。

アキモフ氏は「われわれが見たものは重要な技術的進展である。それは、われわれの技術センターでわれわれの技術者がさまざまなパートナーと一緒になって、ロシア鉄道とともに取り組んで作りだしたものだからだ」と述べた。

ベロジオロフ氏は「これはロシア鉄道にとって歴史的な日である。われわれは無人技術の完成に大きく近づいた。私は開発者全員に感謝したい。われわれはロシアのシステムだけを使用した。さらに、われわれは外国同業者に1年先んじたと言うことができる。ロシア鉄道は無人運転技術にコミットしたが、それは第1に運輸、特に乗客の安全と信頼を増大するからだ」と述べた。

ベロジオロフ氏は、列車の運転士が余剰人員にされる心配はしなくていいと言及した。

「彼らの責務は変わるだろうが、依然として人々がシステムを監視する。われわれすべてがともに変わるだろう」と述べた。

列車が自動モードで運転できるように、特殊装置がラストチャカに追加され、インフラ上に配され、配送センターと交信し、障害物を探知することが可能になった。列車は無人モードでスケジュールに従い、障害を探知したら自動的にブレーキをかける。

ES2Gラストチャカは運転士によって運転席から、オペレーターによって中央管理室から自動制御できる無人電動列車である。中央管理室は無人列車を運行し、緊急時に決定を下すよう設計されている。例えば、必要なら、オペレーターは自動制御を解除して、列車の動きを遠隔制御できる。

ロシア鉄道はさまざまなインフラ施設で無人列車システムを開発している。そのため、全車両、駅のインフラや技術施設には、徐々に遠隔監視と交通制御用の特殊装置が装備されている。今後、運転士の管理下で、一連の自動モード試運転が行われる。

将来、適切な法律が可決されれば、無人技術は大規模な交通量や旅客列車間の短い乗り継ぎ時間を抱える鉄道路線(例えば、モスクワ中央環状線)に加え、貨物駅(入れ替え用機関車)に導入される。

ソース:JSC Russian Railways(RZD)

Russian Railways Demonstrated Driverless Lastochka Train at the PRO//Motion.EXPO

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SHCHERBINKA, Russia, Aug. 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Deputy Prime Minister of Russia Maxim Akimov and the Chairman of Russian

Railways (RZD) Oleg Belozyorov took a test trip on Russia's first unmanned

electric train Lastochka on the experimental railway ring in Shcherbinka during

the International Railway Salon PRO//Motion.EXPO on August 28th.

"What we saw is a major technological breakthrough, because it was made by our

engineers, in our technical centers together with different partners who worked

on it with Russian Railways." Akimov said.

"It is a historic day for Russian Railways. We are very close to perfecting

unmanned technology. I want to say thanks to all of our developers: we use only

Russian systems. Moreover, I can say that we are one year ahead of our foreign

colleagues. Russian Railways is committed to unmanned driving technology,

primarily because it will increase safety and reliability in transportation,

especially for passengers," said Belozyorov.

Belozyorov noted that train drivers should not worry about being made redundant:

"Their responsibilities will change, but people will still monitor the systems.

We will all change together."

So that it could travel in the automatic mode, special equipment was added to

the Lastochka that made it possible to position it on the infrastructure,

communicate with the dispatch center, and detect obstacles. The train is able to follow

its schedule in unmanned mode and, when it detects an obstacle, it automatically brakes.

The ES2G Lastochka is an unmanned electric train that can be controlled automatically,

from the cockpit by a driver, or from the transportation control center by an operator.

The control center is designed to operate unmanned trains and make decisions during

emergencies. For example, if necessary, the operator can take the train out of automatic

control and remotely control its movement.

Russian Railways is developing unmanned train systems at various infrastructure

facilities. For this, the rolling stock, infrastructure of stations, and technological

facilities are gradually being equipped with special equipment for remote monitoring

and traffic control. In the coming year, a series of tests in automatic mode under

the control of drivers will be carried out.

In the future, unmanned technologies, if the appropriate laws will be passed,

may be introduced on railway lines with a large volume of traffic and a small

transit interval between passenger trains (for example, the Moscow Central

Circle), as well as at freight stations (shunting locomotives).

Source: JSC Russian Railways (RZD)

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