MINISO名創優品のブラジル店舗設立2周年はMINISOの総合的発展の新段階を画す

MINISO Japan

MINISO名創優品のブラジル店舗設立2周年はMINISOの総合的発展の新段階を画す

AsiaNet 80256 (1603)

【サンパウロ2019年8月29日PR Newswire=共同通信JBN】2017年8月23日、MINISO名創優品はサンパウロのShopping Ibirapueraにブラジルで最初の店舗をオープンした。この店舗開設は、MINISO名創優品のブラジル市場への参入、拡大を公式に開始するものであった。

以後2年間に、MINISO名創優品はブラジル市場で実り多い結果を達成した。MINISO名創優品の高品質で、創造的で、とても手頃な価格の商品は、地元の消費者の信頼を得ている。MINISO名創優品は、地元消費者が日用品を購入するのに最も重要な選択肢の1つとなっている。現在、MINISO名創優品は、サンパウロとリオデジャネイロを中心にブラジルに50以上の店舗を開設している。また南部のサンタカタリーナ(SC)州とパラナ(PR)州で徐々に店舗をオープンしており、中部と北部でも店舗開設を準備中である。

MINISO名創優品は8月1日、そのERP-SAPシステムがブラジル市場で正式に開始され、同時に自社の物流倉庫が使用できるようになったと発表した。財務、物流、サプライチェーンなどのMINISO名創優品の内部プロセス管理は、新システムの下で包括的に改善された。同時にこのシステムは、新ラウンドの新製品戦略(Marvelやその他のIP製品を含む)と連携しており、MINISO名創優品の地元市場における新たな急発展先導を可能にする。

2019年2月、MINISO名創優品本社は、ブラジルに独自のERP-SAPシステムと物流倉庫を構築すると決定した。ブラジル市場について楽観的だったためだ。6カ月にわたる建設の後、SAPシステムと自社物流倉庫はブラジル市場参入2周年に成功裏に開始された。

MINISO名創優品ブラジル市場担当ディレクターによると、MINISOは製品カテゴリーを拡大し、将来ブラジル市場における新製品のリリースをスピードアップする方針である。投資家と協力して、MINISO名創優品はブラジル全土のすべての主要都市の店舗をカバーする予定だ。ブラジルにおけるMINISO店舗の総数は将来300店舗に達するだろう。このアジアブランドはブラジル市場で急速な発展段階に突入した。

ブラジル以外でも、MINISO名創優品の国際的な拡大はブームとなっている。この家庭用品ブランドは、日用品、家庭用品、美容・スキンケア製品、およびデジタルアクセサリーを専門とするコスト効率の高い製品を備えており、世界中で3500店舗以上を保有、80以上の国と地域に展開している。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190829/2565137-2

ソース:MINISO Japan

The Second Anniversary of MINISO's Establishment in Brazil Marks a New Stage of MINISO's Comprehensive Development

PR80256

SAO PAULO, Aug. 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On August 23, 2017, MINISO opened its first store in Brazil at Shopping Ibirapuera

in Sao Paulo. The opening officially kicked off MINISO's expansion in the Brazilian market.

Two years on, MINISO has achieved fruitful results in the Brazilian market.

The high quality, creative and highly affordable products of MINISO gained the

trust of local consumers. MINISO has become one of the most important choices

for local consumers to buy daily necessities. At present, MINISO has opened

more than 50 stores in Brazil, mainly in Sao Paulo and Rio De Janeiro. It gradually

opened stores in SC and PR states in the south, and stores in central and northern

parts are also under preparation.

On August 1, MINISO announced that the ERP-SAP system was officially launched

in the Brazilian market, and the self-built logistics warehouse was put into use

simultaneously. MINISO's internal process control, such as finance, logistics and

supply chain, will be comprehensively improved under the new system.

At the same time, the system will also coordinate with a new round of new product

strategy (including Marvel and other IP products), allowing MINISO to usher in

a new round of rapid development in the local market.

In February 2019, MINISO headquarters decided to build its own ERP-SAP system

and logistics warehouse in Brazil for it was optimistic about the Brazilian market.

After six months of construction, the SAP system and self-built logistics warehouse

were successfully launched on the second anniversary of MINISO entering the Brazilian market.

According to the director of MINISO Brazilian market, MINISO will enlarge the product

category and speed up the release of new products in the Brazilian market in the future.

Together with investors, MINISO will cover stores in all major cities throughout Brazil.

The total number of MINISO stores in Brazil will reach 300 in the future. The brand from

Asia has entered a rapid development stage in the Brazilian market.

Outside Brazil, MINISO's international expansion is also booming. Up to now,

this household brand, with cost-effective products specializing in daily necessities,

housewares, beauty and skin care products and digital accessories has more than 3,500

stores around the world, which are distributed in more than 80 countries and regions.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190829/2565137-2

SOURCE  MINISO Japan

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