Ahold DelhaizeとHanshow Technologyがデジタル顧客体験向上のためのパートナーシップを発表

Hanshow Technology

Ahold DelhaizeとHanshow Technologyがデジタル顧客体験向上のためのパートナーシップを発表

AsiaNet 80523 (1729)

【ザーンダム(オランダ)2019年9月13日PR Newswire=共同通信JBN】Hanshow Technologyは13日、Ahold Delhaizeの欧州ブランド向けの店舗内デジタルアプリケーション導入のため、Ahold Delhaizeと戦略的パートナーシップを結んだと発表した。この提携の第一歩として、同ブランドは店舗網全体にHanshowの電子棚札を展開する。さらに、Ahold DelhaizeとHanshowは、共同イノベーションラボを立ち上げ、新しい店舗内の機能と能力を開発する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190912/2578422-1

Ahold Delhaize Groupのブランドロゴ

Ahold DelhaizeとHanshowは、2018年初頭にDelhaize BelgiumとオランダのAlbert Heijnの店舗内の電子棚札(ESL)で提携を開始した。ESLにより、顧客は製品情報を容易に取得でき、携帯電話またはNFCカードで便利に支払いができる。また、有効期限が近いアイテムの自動値下げなど、より迅速かつ動的な価格設定方法も可能になる。パートナーシップが拡大、強化されたことで、両社はAhold Delhaizeの全欧州ブランド向けに新たなデジタルソリューションを共同開発していく。

拡大されたパートナーシップの第一歩として、Hanshowはオランダ、ベルギー、ルクセンブルク、ギリシャ、チェコ共和国、セルビア、ルーマニアのAhold Delhaizeの全欧州ブランドにESLを提供する。共同イノベーションラボでは、HanshowとAhold Delhaizeが煩雑でない支払い、店舗内ナビゲーション、店舗内広告など、他のデジタルイノベーションを開発する。

提携の一環として、Hanshowは欧州本社をAhold Delhaize Global Support Officeに近いアムステルダム地域に移す。この移転により、両チームは緊密に連携し、新しいソリューションを同時に開発、テストできるようになる。

Ahold Delhaize Europe & Indonesiaのウーター・コルク最高経営責任者(CEO)は「このパートナーシップを通じて開発するデジタルアプリケーションにより、店舗での顧客体験が向上し、より効率的な運営ができるようになる。Hanshowはクラス最高の店舗内アプリケーションとノウハウを提供しており、われわれはDelhaizeでの携帯電話スキャンや支払いサービス「YesWeScan」への貢献と、Albert HeijnへのESL導入の第一波に非常に満足している。これは、Ahold Delhaizeと当社のローカルブランドが、顧客に簡単で魅力的なショッピング体験を提供するための重要な一歩だ」と語った。

Hanshow Technologyのシグオ・ホウ経営執行役会長兼CEOは「Ahold Delhaizeが信頼を置いてくれていることに感謝しており、変化を促す同社のビジョンと一貫したコミットメントはよく理解している。デジタルとモバイルがカスタマージャーニーを一変させ、顧客、店舗販売員、製品、店舗自体の一体化が進む中、小売店舗は抜本的な変革期に入っている」と語った。

▽詳細については、以下まで。

メディア問い合わせ先

chenggang.wang@hanshow.com

ソーシャルメディア

Twitter: @Hanshow Technology

YouTube: @Hanshow Technology

LinkedIn: @Hanshow Technology

Facebook: @Hanshow Technology

Ahold Delhaizeは世界最大の食品小売グループの1つであり、スーパーマーケットとeコマース両方のリーダーである。素晴らしいローカルブランド群が、欧州、米国、インドネシアで毎週5000万人以上の顧客の役に立っている。これらブランドは、6769以上の食料品店と専門店で37万2000人以上の従業員を雇用しており、傘下にはベネルクスのトップオンライン小売業者やベネルクスと米国の主要なオンライン食料品店もある。Ahold Delhaizeブランドは、持続可能な小売業、責任ある調達、地域コミュニティのサポート、顧客のより健康的な選択の支援の最前線に立っている。オランダのザーンダムに本社を置くAhold Delhaizeは、ユーロネクスト・アムステルダムとブリュッセル証券取引所(ティッカー:AD)に上場、その米国預託証券は米国の店頭市場で取引され、OTCQX国際市場で値付けされている(ティッカー:ADRNY)。詳細については、www.aholddelhaize.com を参照。

▽Hanshow Technologyについて

Hanshow Technology Co., Ltdは、ESLとオムニチャンネル・スマートストアソリューションを専門に開発、製造しているグローバルリーダーである。長年にわたり絶えずイノベーションを続けてきたHanshowは、世界中の顧客に一連のワールドクラスの高品質でプレミアムなスマートデバイスとスマートストアソリューションを提供することに全力を尽くしている。Hanshowのインテリジェンス対応のプラットフォームとシステムは、顧客中心のインサイトを提供し、小売業者が経営上の問題に取り組むのを支援し、最適な価格設定戦略をサポートするさまざまなツールを提供し、最終的には消費者によりパーソナライズされた体験を提供する。Hanshowはこれまでに、40以上の国・地域の8000を超える店舗にESLとスマートストアソリューションのサービスを提供している。詳細については、当社のウェブサイトen.hanshow.com を参照。

▽問い合わせ先

Chenggang Wang

+86-185-1933-2542

ソース:Hanshow Technology

画像添付リンク

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=345042

Ahold Delhaize and Hanshow Technology announce partnership to enhance digital customer experience

PR80523

ZAANDAM, the Netherlands, Sept. 13, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Hanshow Technology announced today that it has formed a strategic partnership

with Ahold Delhaize to introduce digital in-store applications for Ahold

Delhaize's European brands. As a first step in this collaboration, the brands

will deploy Hanshow's electronic shelf labels across their store networks. In

addition, Ahold Delhaize and Hanshow will set up a Joint Innovation Lab to

develop new in-store functions and capabilities.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190912/2578422-1

Ahold Delhaize Group Brand Logos

Ahold Delhaize and Hanshow started collaborating in early 2018 with electronic

shelf labels (ESL) in stores at Delhaize Belgium and Albert Heijn in the

Netherlands. ESL allows customers to easily obtain product information and pay

conveniently with mobile phones or NFC cards. It also allows for quicker and

more dynamic pricing methods such as automated price reductions for items close

to expiration date. This partnership has been extended and intensified so that

the two companies will now collectively develop new digital solutions for all

Ahold Delhaize's European brands.

The first step in the extended partnership is for Hanshow to supply ESL to all

Ahold Delhaize's European brands in the Netherlands, Belgium, Luxemburg,

Greece, Czech Republic, Serbia and Romania. In the Joint Innovation Lab,

Hanshow and Ahold Delhaize will develop other digital innovations such as

frictionless payment, in-store navigation and in-store advertising.

As part of the collaboration, Hanshow will move its European head office to the

Amsterdam region, close to the Ahold Delhaize Global Support Office. This move

will allow both teams to work closely together and simultaneously develop and

test new solutions.

"The digital applications we will develop through this partnership will enhance

the customer experience in our stores and allow us to operate more

efficiently," said Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia. "Hanshow

offers best in class in-store applications and know-how, and we have been very

pleased with their contribution to the mobile phone scan and pay service

'YesWeScan' at Delhaize and with the first wave of installed ESL at Albert

Heijn. This is an important step for Ahold Delhaize and our local brands to

offer an easy and attractive shopping experience to our customers."

"We are grateful for the trust Ahold Delhaize has placed in us and appreciate

its vision and consistent commitment to driving change. Retail stores are

undergoing a fundamental transformation as digital and mobile reshape the

customer journey, bringing together customers, store associates, products and

the store itself," said Shiguo Hou, Executive Chairman and CEO of Hanshow

Technology.

Cautionary notice

This communication includes forward-looking statements. All statements other

than statements of historical facts may be forward-looking statements. Words or

expressions such as introduce, will, develop, allows, enhance or other similar

words or expressions are typically used to identify forward-looking statements.

Forward-looking statements are subject to risks, uncertainties and other

factors that are difficult to predict and that may cause actual results of

Koninklijke Ahold Delhaize N.V. (the "Company") to differ materially from

future results expressed or implied by such forward-looking statements. Such

factors include, but are not limited to, the risk factors set forth in the

Company's public filings and other disclosures. Forward-looking statements

reflect the current views of the Company's management and assumptions based on

information currently available to the Company's management. Forward-looking

statements speak only as of the date they are made and the Company does not

assume any obligation to update such statements, except as required by law.

For more information:

Media Contact: chenggang.wang@hanshow.com

Social media:    

Twitter: @Hanshow Technology

YouTube: @Hanshow Technology

LinkedIn: @Hanshow Technology

Facebook: @Hanshow Technology

Ahold Delhaize is one of the world's largest food retail groups and a leader in

both supermarkets and e-Commerce. Its family of great, local brands serves more

than 50 million customers each week in Europe, the United States, and

Indonesia. Together, these brands employ more than 372,000 associates in more

than 6,769 grocery and specialty stores and include the top online retailer in

the Benelux and the leading online grocers in the Benelux and the United

States. Ahold Delhaize brands are at the forefront of sustainable retailing,

sourcing responsibly, supporting local communities and helping customers make

healthier choices. Headquartered in Zaandam, the Netherlands, Ahold Delhaize is

listed on the Euronext Amsterdam and Brussels stock exchanges (ticker: AD) and

its American Depositary Receipts are traded on the over-the-counter market in

the U.S. and quoted on the OTCQX International marketplace (ticker: ADRNY). For

more information, please visit www.aholddelhaize.com.

About Hanshow Technology

Hanshow Technology Co., Ltd is a global leader in developing and manufacturing

specializing in ESL and Omni-channel Smart Store Solutions. With continuous

innovations for years, Hanshow is dedicated to offering global customers a

series of world-class high quality and premium Smart Devices and Smart Store

Solutions. Hanshow's Intelligence-enabled platforms and systems deliver

customer-centric insights, helping retailers tackle operation woes and

providing various tools to support optimal pricing strategies, eventually, to

offer consumers more personalized experience. So far, Hanshow serves over 8000

stores in more than 40 countries and regions with its ESL and Smart Store

Solutions. For more, please visit our website: en.hanshow.com

Contact: Chenggang Wang, +86-185-1933-2542

SOURCE:  Hanshow Technology

Image Attachments Links:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=345042

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中