2020年のスポーツイベントに向け 訪日中国人観光客が予期せぬ100億元をもたらす見込み

Westwin

2020年のスポーツイベントに向け 訪日中国人観光客が予期せぬ100億元をもたらす見込み

Westwinは間もなくやって来るスポーツシーズン中に、いかに中国人海外旅行者に関与するかについて知見を共有

AsiaNet 80662

【上海2019年9月23日PR Newswire】

越境ビジネスを中心に事業を展開している中国大手デジタルマーケティング・テクノロジー企業のWestwin(以下、「同社」)は、上海で行われたCMO Summit 2019で、間もなくやって来る東京オリンピック期間中にインバウンドマーケティング施策について知見を共有した。Westwinの最高売上責任者(CRO)レスリー・チューは、訪日中国人観光客の消費動向を分析し、中国インバウンド向けのマーケティング施策についてアドバイスした。

WestwinがAC Nielsenと合同でリリースした越境ビジネス消費報告書によると、日本は中国人が行きたい海外旅行先ランキングの1位に占め、1人当たりの旅行支出は2万元に上回る。2018年だけで、中国大陸からの観光客が訪日外国人の32%を占めていた。それに加え、スポーツに大きな情熱を持つ50万中国観光客もやってくることから、訪日中国人の割合が益々伸びる傾向にあり、100億元を上回る潜在的なビジネス機会を生むと見られる。

チュー氏はCMO Summitで、25-44歳の若世代が訪日中国人増加の主役である、訪日中国人観光客の85%は個人旅行や体験型旅行を好むと述べた。しかし、日本や他の国々のブランドは中国人観光客の消費動向に対する深い理解を欠いているため、どういうメディアを通じて中国インバウンドにどのようなメッセージを発信するのが難しく、広告主にとってマーケティング施策を打ちにくいということがよく見られる。

報告書によると、訪日中国人観光客の購買決定に影響を与える点として、キーオピニオンリーダー(KOL)/インフルエンサー、商品価格値引き、ブランドストーリー・文化、特別広告・イベントなどが挙げられる。高収入の買い物客(月収3万元以上)は、約78%がKOLに影響を受けやすい傾向にある。

Facebook、Twitter、Instagramの代わりに中国独自のインターネット・エコシステムがあり、WeChat、Weibo、Tiktok、Little Red Book(ビューティー、ファッション、グルメ、その他ライフスタイルトピックにフォーカスする口コミソーシャルEコマースアプリ)を始め、中国生まれのSNSアプリが世界的にもユニークな存在となり、他の地域の広告主にとっては従来のマーケティング施策が中国インバウンドマーケットに向いていないことがよく見られる。

「訪日中国人観光客の購買決定行為は中国本土のソーシャルメディア・プラットフォームを頼りやすい傾向にある、WeiboとWeChatは主な情報源と見られる。デバイス別では、買い物客の86%がスマホで情報を閲覧した」とチュー氏はと言った。「広告主やブランドは間もなくやって来るイベントを活用し、早期にソーシャルネットワークや携帯電話をベースとした戦略に投資すべきだ。我々Westwinは顧客のビジネスに合わせてワンストップ・マーケティングソリューションをご提供する。長年にわたる実務経験と中国インターネット界の大手企業との公認パートナーシップで、われわれは海外顧客がマーケティングキャンペーンで勝利を収めることができるようにすることを誇りとしている」と述べた。

Westwinについて

かつてはMicrosoft Online(MSN China)として知られたWestwinは、越境ビジネスに中心に事業を展開している大手デジタルマーケティング・テクノロジー企業である。ブランディング戦略やデジタルマーケティング・ソリューションを提供し、顧客が中国国内外で成功させることをサポートする。WestwinはBaidu、Tencent WeChat、Sina Weiboなど中国の大手ネットメディアの広告公認パートナーである。越境ビジネスにおいて長年の実績を持ち、専門技術と人材を備え、Westwinは海外市場へ進出する一歩を踏み出した。

(日本語リリース:クライアント提供)

Chinese Tourists Will Bring 10 Billion Chinese Yuan Windfall for 2020 Sporting Events

PR80662

SHANGHAI, Sept. 20, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-Westwin Shared Insights on How to Engage Chinese Outbound Tourists During the

Upcoming Sporting Season

Westwin ("the Company"), a leading digital marketing and technology company

focused on cross-border business, shared insights on cross-border marketing

opportunities presented by the upcoming world sporting events at the CMO Summit

2019 in Shanghai. Leslie Chu, chief revenue officer of Westwin, analyzed

Chinese outbound tourists' consumption behaviors and provided advice for

businesses to engage this lucrative market.

Japan currently ranks No.1 as the most popular overseas destination for Chinese

tourists, and their per capita consumption is up to 20,000 Chinese Yuan,

according to the cross-border consumption report released by Westwin in

conjunction with AC Nielsen. In 2018 alone, mainland Chinese represented 32% of

Japan's foreign tourists and this number is only set to rise, as additional

500,000 Chinese tourists who have great passion for sports will provide

potential business opportunities upwards of 10 billion Chinese yuan.

During the CMO Summit, Chu said tourists aged 25-44 are the main driving forces

behind the increase in Chinese tourists to Japan, and 85% of Chinese outbound

tourists prefer self-guided tour and immersive travel experiences. However,

brands from Japan and other countries often lack a deep understanding of

Chinese tourists' consumption behavior, making it difficult for them to

capitalize on marketing opportunities by developing appropriate content and

selecting accurate channels to target this specific group.

Citing the report, Key Opinion Leaders (KOL)/Influencers, product discounts,

brand story and culture, advertising and event creativity are the main driving

forces that influence Chinese outbound tourism consumption. In high-income

shoppers (those with a monthly income over 30,000 Chinese Yuan), approximately

78% are more inclined to be influenced by KOLs.

Instead of Facebook, Twitter or Instagram, China's unique internet ecosystem

has shaped social networks to such an extent that native apps such as WeChat,

Weibo, Tiktok and Little Red Book - a word-of-mouth social e-commerce app

focused on beauty, fashion, gourmet and other lifestyle subjects - have become

globally unique; making it difficult for advertisers in other regions to apply

time-honored models to the Chinese market.

"Chinese outbound tourists rely heavily on social media platforms to guide

their purchasing decisions, with Weibo and WeChat serving as the main pathway

to greater information and ads. In terms of devices, 86% of cross-border

shoppers view information on mobile phones," said Chu. "Leveraging the upcoming

events, advertisers and brands should invest early in social networks and

mobile phone based strategies. At Westwin, our one-stop marketing solution is

tailored to our clients' business. With years of hands-on experience and

certified partnerships with Chinese internet giants, we are proud to enable

foreign clients to win with their marketing campaigns."

About Westwin

Westwin, formerly known as Microsoft Online (MSN China), is a leading digital

marketing and technology company that focuses on cross-border business.

It provides branding strategies and digital marketing solutions to help clients

achieve success in China and around the world. Westwin is a certified marketing

& advertising partner of Baidu, Tencent WeChat, Sina Weibo and more major

digital platforms in China. With years of experience in cross-border business and

partnership growth, Westwin is equipped with the knowledge and expertise to

take businesses to the next level in overseas markets.

SOURCE: Westwin

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