バリーカレボーは、次世代の飲食ジャンルにおけるカカオフルーツの魅力を最大限に引き出します

Barry Callebaut AG

バリーカレボーは、次世代の飲食ジャンルにおけるカカオフルーツの魅力を最大限に引き出します

・「カカオフルーツ・エクスペリエンス」とは、カカオフルーツの新鮮でフルーティーな味わいと天然のコクを賞賛し、次世代の飲食ジャンルを創造する革新的な食品の総称です

・「カカオフルーツ・エクスペリエンス」は、食べ物や飲み物をおいしく栄養価が高いものにするだけではなく、地球と人にとってやさしいものにしたいというミレニアル世代とセンタニアル世代のニーズに応えます

・カカオフルーツから作ったお菓子が現在カリフォルニアで試験的に販売されています

・バリーカレボーは、シェフとアルチザンに向けて純粋なカカオフルーツ100%で作られた新鮮でフルーティーなWholeFruit チョコレートを発売します。

AsiaNet 80795

2019年9月28日 サンフランシスコ(アメリカ) および チューリッヒ(スイス) にて - 世界をリードする高品質なチョコレートやココア製品メーカーであるバリーカレボーは、類い希なイノベーション力を基に、本日サンフランシスコで開催された限定イベントで「カカオフルーツ・エクスペリエンス」を発表しました。「カカオフルーツ・エクスペリエンス」とは、カカオフルーツの新鮮でフルーティーな味わいと天然のコクを賞賛し、次世代の飲食ジャンルを創造する革新的な食品の総称です。また、「カカオフルーツ・エクスペリエンス」の一環として、バリーカレボーは、アルチザンの世界に純粋なカカオフルーツ100%で作られた新鮮でフルーティーなWholeFruit チョコレート(https://www.wholefruitchocolate.com/ )を発表しました。  

次世代の飲食物

通常、カカオの果実の70%は廃棄されますが、「カカオフルーツ・エクスペリエンス」では、種子や栄養価の高い皮、新鮮でフルーティーな果肉や果汁をすべて利用するため、文字通りカカオ果実全ての魅力を引き出します。これによって、ジュース、スムージー、シャーベット、ベーカリーおよびペストリー製品、お菓子からチョコレートまで、さまざまな場面で利用できる高品質な材料となります。

ミレニアル世代とセンタニアル世代は、周りの人々と共存しながら幸せで健康的な生活を望む傾向にあります。彼らは、自分たちにとっておいしく栄養価が高く、地球と人間にとってやさしい食品を望んでいます。「カカオフルーツ・エクスペリエンス」は、このニーズに応えます。「カカオフルーツ・エクスペリエンス」は新鮮でフルーティーな味わいで、食物繊維やタンパク質、マグネシウムなどの栄養素が豊富に含まれています。同時に、カカオの果実全体を利用するため、地球と人にやさしいチョコレートです。

バリーカレボーのCEOである Antoine de Saint-Affrique (アントワーヌ・ド・サンタフリーク) は次のように語っています。「イノベーションは、当社の成長戦略の柱の1つです。類い希な知識により、マヤ民族が「神の食べ物」として大事にしてきたカカオフルーツの魅力を最大限に引き出し、新たな境地を開拓することができました。本日、当社は再び世界初の「カカオフルーツ・エクスペリエンス」を発表しました。皆様と新しい旅に出かけ、「カカオフルーツ・エクスペリエンス」と WholeFruit チョコレートによって実現されるまったく新しい食品を発見できることを楽しみにしています。」  

Mondelez(モンデリーズ)がお菓子のジャンルで開始した「カカオフルーツ・エクスペリエンス」のグローバル展開

SnackFutures(https://snackfutures.com/ )は、世界最大のお菓子製造会社であるMondelez International (モンデリーズ・インターナショナル)のイノベーションおよびベンチャー・ハブであり、新規の CaPao(https://capaofruit.com/ )ブランドの消費者向け食品に「カカオフルーツ・エクスペリエンス」を使用した商品を発売する最初の会社です。CaPaoは、カリフォルニア州ロサンゼルスの高級小売店で、2種類のカカオフルーツから作ったお菓子(カカオフルーツスムージーボウルとカカオフルーツジャーキー)を試験的に販売しています。

純粋なカカオフルーツ100%から作られたシェフとアルチザン向けのWholeFruit チョコレート

「カカオフルーツ・エクスペリエンス」も新しいタイプのチョコレートとしてアルチザン向けの市場に出回っています。WholeFruit チョコレートは、純粋なカカオフルーツ100%から作られた新鮮でフルーティーなチョコレートです。2020年5月には、WholeFruit チョコレート は、パンチの効いた WholeFruit Bold と、滑らかで甘い WholeFruit Velvety の2種類が販売される予定です。サンフランシスコのイベントにて、世界から30人もの一流ショコラティエとパティシエによる共同開発が始まったことで、彼らは風味と香りの限りない広がりを発見し、WholeFruit チョコレートの無限の可能性を堪能するチャンスを得たのです。

市場調査により、WholeFruit チョコレートの可能性が確認されました

アメリカやイギリス、中国の独立グローバル市場調査機関が実施した定量的な消費者調査では、WholeFruit は魅力的な価値ある提案であると予測しています。   

バリーカレボーのチーフ・イノベーション・オフィサー、持続可能性および品質管理責任者である Pablo Perversi (パブロ・ペルバーシ)は次のように語りました。「当社の研究開発の目標は、トレンドに合ったイノベーションを起こし、応えられていない消費者ニーズに応え、素晴らしい味を作り出すことです。WholeFruit チョコレートは、上記の3つすべてを実現しています。2017年に発売されたルビーチョコレートが「快楽主義的」というニーズを満たしているように、WholeFruit チョコレートは「健康的主義的」というミレニアル世代とセンタニアル世代のニーズに応えます。さらに、より多くのカカオフルーツを利用し、無駄を少なくすることで、当社は地球と人にとってもプラスの影響を与えています。」

この新しいタイプのチョコレートの詳細については、www.wholefruitchocolate.com にアクセスしてください。

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Barry Callebaut グループについて(www.barry-callebaut.com)(https://www.barry-callebaut.com/en/group ):

チューリッヒに本社を置く Barry Callebaut グループは、カカオ豆の調達や加工から、フィリング、デコレーションおよびチョコレートのブレンドを含む最高級チョコレートの生産までを一手に引き受ける、世界有数の高級チョコレート/ココア製品メーカーです。2017/2018会計年度の年間売上高は、69億スイスフラン(60億ユーロ/71億米ドル)に達します。同グループは、世界各地に約60箇所の生産施設があり、世界中に11,500人以上の従業員を有しています。

Barry Callebaut グループは、産業食品メーカーから、ショコラティエ、パティシエ、パン職人、ホテル、レストランやケータリングなどのチョコレート職人や専門業者まで、食品業界全体に貢献しています。これらグルメ業界の顧客の個別ニーズに対応する2つのグローバルブランドが、Callebaut(R) および Cacao Barry(R)です。

Barry Callebaut グループは、将来のココアの供給を支え、農家の生活改善をサポートするために、2025年までに持続可能なチョコレートの生産が標準となるよう取り組んでいます。その目標に向けてココア・ホライズン財団を支援し、ココアとチョコレートの持続可能な未来を形作っています。

Barry Callebaut グループについては以下を参照してください:

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(日本語リリース:クライアント提供)

Barry Callebaut Unleashes the Full Power of the Cacaofruit in Next-Gen Food & Drink Category

PR80795

SAN FRANCISCO and ZURICH, Sept. 28, 2019, /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- 'Cacaofruit Experiences' is an innovative range of products that celebrates

the fresh, fruity taste and natural richness of the cacaofruit and marks the

creation of a next-gen food & drink category

- 'Cacaofruit Experiences' satisfies the need of millennials and centennials for food

and drinks to be tasty and nutritious as well as good for the planet and its people

- Cacaofruit snacks are currently being piloted in select retail stores in California

- For chefs & artisans, Barry Callebaut launches WholeFruit chocolate: a fresh,

fruity delight made from 100% pure cacaofruit

Based on its unparalleled innovation power, Barry Callebaut AG, the world's

leading manufacturer of high-quality chocolate and cocoa products, unveiled

today at an exclusive event in San Francisco 'Cacaofruit Experiences': an innovative

range of products that celebrates the fresh, fruity taste and natural richness of

the cacaofruit and marks the creation of a next-gen food & drink category.

As part of 'Cacaofruit Experiences', the company also presented the artisan world

with the delicious WholeFruit chocolate [http://www.wholefruitchocolate.com/ ],

a fresh, fruity delight made from 100% pure cacaofruit.  

Food and drinks for the next generation

Whereas normally 70% of the fruit is discarded as waste, 'Cacaofruit

Experiences' literally unleashes the full power of the cacaofruit as these

products make use of the entire fruit: its beans, its nutrient-dense peel and

its fresh and fruity pulp and juice. This results in a range of high-quality

ingredients that can be used in applications such as juices, smoothies, frozen

desserts, bakery and pastry products, and snacks all the way to chocolate.

Millennials and centennials earnestly want to live a happy, healthy life, in symbiosis

with the world around them. They want food and drinks that are tasty and nutritious

for them and also good for the planet and its people. 'Cacaofruit Experiences' responds

to this need: They have a fresh and fruity taste and are rich in nutrients such as fibers,

protein and magnesium. At the same time, they are good for the planet and its people

because the entire cacaofruit is utilized.

Antoine de Saint-Affrique, CEO of Barry Callebaut, said: "Innovation is one of

the pillars of our growth strategy. Our unparalleled knowledge has enabled us

to break new ground, unleashing the full power of the cacaofruit, which the

Mayans cherished as 'food of the gods'. Today, we have again unveiled a world

first with 'Cacaofruit Experiences'. We are looking forward to starting a new

journey with our customers and discovering the completely new range of applications

that 'Cacaofruit Experiences' and WholeFruit chocolate will make possible."  

Global roll-out of 'Cacaofruit Experiences' kicked off by Mondelçz International

SnackFutures [https://snackfutures.com/ ], the innovation and venture hub of

Mondelçz International, the world's largest snacking company, is the first

company to introduce 'Cacaofruit Experiences' in a consumer product under its

new https://capaofruit.com/ brand. CaPao is piloting two cacaofruit snack products

– Smoothie Ball and cacaofruit Jerky Strips– with select retailers in Los Angeles, California.

WholeFruit chocolate for chefs & artisans: made from 100% pure cacaofruit

'Cacaofruit Experiences' is also hitting the chef and artisan market as a new type of chocolate:

WholeFruit chocolate, a fresh, fruity chocolate made from 100% pure cacaofruit. As of May 2020,

WholeFruit chocolate [http://www.wholefruitchocolate.com/ ] will be available in two variants:

the punchy WholeFruit Bold and the smooth, luscious WholeFruit Velvety. The event in

San Francisco marked the start of a co-development journey with 30 top chocolatiers and

pastry chefs, giving them the opportunity to discover the full palette of flavor and aroma

and to explore the limitless applications of WholeFruit chocolate.

Market research confirms potential of WholeFruit chocolate

A quantitative consumer study conducted by an independent global market research agency

in the US, the UK and China predicts that WholeFruit is a winning value proposition.   

Pablo Perversi, Barry Callebaut's Chief Innovation, Sustainability & Quality Officer, added:

"Our goal in R&D is to develop innovations that are on trend, satisfy unmet consumer needs

and also taste great. WholeFruit chocolate scores on all three points. It will respond to the

need of millennials and centennials for 'healthy indulgence' just like our Ruby chocolate,

launched in 2017, meets the need for 'hedonistic indulgence'. Moreover, by using more of

the cacaofruit and wasting less, we are also having a positive impact on the planet and its people."

To learn more about this new type of chocolate visit:

www.wholefruitchocolate.com

About Barry Callebaut Group

(www.barry-callebaut.com)[https://www.barry-callebaut.com/en/group ]:

With annual sales of about CHF 6.9 billion (EUR 6.0 billion / USD 7.1 billion)

in fiscal year 2017/18, the Zurich-based Barry Callebaut Group is the world's

leading manufacturer of high-quality chocolate and cocoa products – from

sourcing and processing cocoa beans to producing the finest chocolates,

including chocolate fillings, decorations and compounds. The Group runs about

60 production facilities worldwide and employs a diverse and dedicated global

workforce of more than 11,500 people.

The Barry Callebaut Group serves the entire food industry, from industrial food

manufacturers to artisanal and professional users of chocolate, such as chocolatiers,

pastry chefs, bakers, hotels, restaurants or caterers. The two global brands catering

to the specific needs of these Gourmet customers are Callebaut(R) and Cacao Barry(R).

The Barry Callebaut Group is committed to make sustainable chocolate the norm by 2025

to help ensure future supplies of cocoa and improve farmer livelihoods. It supports the Cocoa

Horizons Foundation in its goal to shape a sustainable cocoa and chocolate future.

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Source: Barry Callebaut AG

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