SuningがCarrefour Chinaの買収完了、フルシナリオのリテールレイアウトを加速

Suning Holdings Group

SuningがCarrefour Chinaの買収完了、フルシナリオのリテールレイアウトを加速

AsiaNet 80788 (1866)

【南京(中国)2019年9月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*Suning家電部門は今週末、200以上のCarrefour店舗に統合される

*Carrefourの中国ブランドと事業は独立を継続

*Carrefour Chinaの新CEOを任命

Suning.com(002024.SZ)は27日、Carrefour Chinaの買収を完了し、Carrefour ChinaのSuning時代のスタートを切ったと発表した。

Suning.comはCarrefour Chinaの80%の株式を6億2000万ユーロ(48億人民元)で買収する意向を今年(6月23日)発表したが、今回のニュースはそれに続くものである。本日完了した取引は、Dia ChinaおよびWanda Department Storesの買収に続くSuningによる最新の買収を示しており、Sunningは、フルシナリオのリテールモデル向けの実店舗型ポートフォリオの拡大を加速し続けている。

Suning Holdings Groupのチャン・ジンドン会長は「これは、Suningのスマートリテール計画の重要な1歩である。CarrefourのFMCG体験とサプライチェーン機能は、Suningのフルシナリオのリテールモデル、強固な物流ネットワーク、先端技術と統合することができる。当社のスマートリテール機能により、SuningはCarrefourの店舗を完全に統合されたオンラインおよびオフラインのスーパーマーケットに転換し、進化する消費者需要に応えることができる」と語った。

買収取引が正式に完了した同じ日にチャン・ジンドン氏は南京で会合を開き、Carrefour Chinaの本社および主要地域から20人以上の幹部が参加した。同氏は特別に開催されたこの会合で、Carrefour Chinaの事業開発計画の概要を説明し、Suning.comのティアン・ルイ(Tian Rui)副社長をCarrefour China事業の新たな最高経営責任者(CEO)に任命したと発表した。

チャン・ジンドン氏は、Carrefour Chinaが今後5年間に中国の中核3都市に300の新店舗をオープンすることを確認した。また、Carrefourの中国ブランドと事業は独立したままで、Suningのリテールクラウドモデル、オープンテクノロジー、物流およびサプライチェーン機能の恩恵を受けて中下層市場へのアクセスを改善することも明らかにした。

9月28日、Suning家電部門は200以上のCarrefour店舗に統合される。27日に明らかにされた計画によると、将来、中国のCarrefour店舗には母親・幼児、スポーツリテール、映画館などの他のSuning資産も組み込まれる。最終的にSuningは、商品、サービス、体験、レジャーを統合したワンストップ・コミュニティーセンターの創出を目指している。

国慶節の祝日はSuningとCarrefour Chinaによる共同販売促進の最初のマイルストーンとなり、中国の若い消費者に人気のショッピングホリデーである11月11日の「独身の日」にはさらに多くのサービスが提供される。

Carrefour Chinaは24年前に中国に進出し、210のハイパーマーケットと24のコンビニエンスストアのネットワークを運営しており、22省と51の大・中規模都市をカバーし、約3000万人の会員を擁している。2018年には300億元近くの純売上高を生み出した。

電子商取引会社(オンライン)とスーパーマーケット(オフライン)の統合は、リテール業界の発展における新しいトレンドである。さまざまなビジネスモデルが相互に補完し合い、サプライチェーンに沿ってサービス機能を拡張することができる。多くの業界解説者は、買収がもたらす相乗効果に対して肯定的である。買収がFMCGカテゴリーでの同社の開発を加速し、スマートリテールのポートフォリオを充実させ、調達・物流コスト削減をサポートすることにより、Suningの競争力をさらに強化するというのがその理由だ。

編集者注意

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは、中国有数の商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2019年、6025億元(約772億4000万ユーロ)の年間売上高によって中国非国有企業トップ500社の上位3ブランドにランクされた。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、商業用不動産、金融サービス、スポーツなど8つの垂直事業から成る企業エコシステムを通じてリテールとしてのコアビジネスを強化し、拡大してきた。オンラインおよびオフラインのリテーリングを開拓した主要子会社Suning.comは2017年から2019年まで3年連続でFortune Global 500のリストに入った。

ソース:Suning Holdings Group

Suning Completes Acquisition of Carrefour China, Accelerating Full-Scenario Retail Layout

PR80788

NANJING, China, Sept. 27, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-Suning Home Appliance Section Will Enter Over 200 Carrefour Stores This Weekend

-Carrefour's Chinese Brand and Operation Will Remain Independent

-An Appointment of New CEO For Carrefour China

Suning.com (002024.SZ) today announces that it has completed the acquisition of

Carrefour China, marking the start of the Suning era for Carrefour China.

The news follows the deal announced earlier this year (June 23),

when Suning.com revealed it intended to acquire an 80% equity stake

in Carrefour China for EUR 620 million (RMB 4.8 billion). The transaction completed

today represents the latest acquisition by Suning following those of Dia China and

Wanda Department Stores, as Sunning continues to accelerate the expansion of

its brick-and-mortar portfolio for its full-scenario retail model.

Zhang Jindong, Chairman of Suning Holdings Group, said: "This is a key step in

Suning's smart retail plan. Carrefour's FMCG experience and supply chain

capabilities can be integrated with Suning's full-scenario retail model, solid

logistics network and advanced technology. With our smart retail capabilities,

Suning can transform the Carrefour stores into fully integrated online-and-offline

supermarkets to meet evolving consumer demands."

On the same day as the transaction was officially completed, Zhang Jindong was

joined in Nanjing by more than 20 executives from the headquarters and key

regions of Carrefour China. In a specially convened meeting, he outlined the

business development plan for Carrefour China and announced the appointment of

a new CEO for Carrefour China business, with Tian Rui, Vice President of

Suning.com, taking the role.

Zhang Jindong confirmed that Carrefour China will open 300 new stores in

China's tier 1-3 cities over the next five years. He also revealed that

Carrefour's Chinese brand and operation will remain independent, while

benefiting from Suning's retail cloud model, open technology, logistics and

supply chain capabilities to better access the lower tier markets.

On September 28, a Suning home appliance section will be integrated into more

than 200 Carrefour stores. In the future, Carrefour stores in China will also

incorporate other Suning assets including mother-infant, sports retail and

movie theaters, according to the plans revealed today.  Ultimately, Suning

seeks to create a one-stop community center, integrating goods, services,

experience and leisure.

The upcoming national holiday will become the first milestone of the joint

sales promotion of Suning and Carrefour China, with even more offerings to come

at this year's Single's Day, a shopping holiday popular among young Chinese

consumers on November 11.

With a presence in China dating back to 24 years, Carrefour China operates a

network of 210 hypermarkets and 24 convenience stores, covering 22 provinces

and 51 large and medium-sized cities, with about 30 million members. In 2018,

it generated net sales of nearly RMB 30 billion.

The integration of e-commerce companies (online) and supermarkets (offline) is a new

trend in the development of the retail industry. The different business models can complement

each other and expand the service capabilities along the supply chain. A number of industry

commentators are positive about the synergies brought by the acquisition, which will further

enhance Suning's competitiveness by accelerating the company's development in the FMCG

category, enriching its smart retail portfolio, and helping reduce procurement and logistics costs.

Notes to the editors

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2019, Suning Holdings Group

ranked as the top three brands among the top 500 non-state owned enterprises in

China with annual revenues of RMB 602.5 billion (approximately EURO 77.24 billion)

and continued to top the list of Internet retailing category. Adhering to the enterprise

mission of "Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business as retail through a corporate

ecosystem comprised by multiple vertical industries, including commercial real estate,

financial services and sports. Suning.com, the main subsidiary pioneering in online and

offline retailing, has been listed in the Fortune Global 500 for three successive years

from 2017 to 2019.

SOURCE: Suning Holdings Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中