Xinhua Silk Road: SAIC Motorが一帯一路構想下でグローバル展開のペースを加速

Xinhua Silk Road Information Service

Xinhua Silk Road: SAIC Motorが一帯一路構想下でグローバル展開のペースを加速

AsiaNet 81105(2011)

【北京2019年10月17日PR Newswire=共同通信JBN】中国乗用車メーカーのSAIC Motorは一帯一路構想(BRI)の深化により、グローバル展開のペースを速めている。

2019年第1四半期にSAIC Motorは乗用車輸出と海外乗用車販売で中国首位を維持し続け、乗用車メーカーにとっての海外市場の重要な役割を示した。

China Association of Automobile Manufacturers(中国自動車製造業者協会)によると、中国は2018年に約104万1000台の自動車を輸出し、前年比で16.8%増となった。同期間中、上海に拠点を置くSAIC Motorの輸出と海外販売の台数は合計で27万7000台と前年比で62.5%増え、国内メーカー首位となった。

輸出・海外販売の急増は、同社が国際化戦略とインターネット・オブ・ビークル(IoV)テクノロジーに注力していることによるものだ。

これまで、SAIC Motorはタイ、インドネシア、インドに3つの海外自動車生産拠点を、英国、米国、イスラエルに3つのイノベーション・R&Dセンターを設立した。

SAIC Motorのタイ、英国、インドネシア、チリ、オーストラリア、ニュージーランドの6市場と中東での販売台数がいずれも1万台を超えたことは特筆に値する。

一方、SAIC MotorはIoVテクノロジーを優先しつつ、グローバルなプレゼンスを加速している。

インテリジェント相互接続システム「i-smart」を誇る同社のインターネットベースの乗用車ブランドの1つである「MG ZS」は、タイでベストセラーになった。

2019年2月、SAIC Motor傘下の現地企業は、インドネシアで乗用車モデル「Almaz」を展開した。このモデルはインテリジェントな相互接続をサポートし、高度なインテリジェントマルチメディア機能を搭載している。

SAIC Motorはさらに、インターネットベースの乗用車モデル「MG Hector」により、インド市場で成功を収めた。製品の発売から3カ月後の9月29日までに、インドの拠点は3万1000台の注文を受け、新車7000台が既に納品されている。

同社は世界の新エネルギー車(NEV)市場にも注力している。英国では同社NEVモデルである「SUV MG EZS」の予約キャンペーンを既に開始しており、キャンペーンは英国、ドイツ、オーストラリアなど世界の多くの地域で展開される。

オリジナルリンク:https://en.imsilkroad.com/p/308824.html?from=groupmessage&isappinstalled=0

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191017/2613995-1

(写真説明:乗用車モデル「MG ZS」を航空母艦甲板で展示)

ソース:Xinhua Silk Road Information Service

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Xinhua Silk Road: SAIC Motor accelerates global expansion under BRI

PR81105

BEIJING, Oct. 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Chinese carmaker SAIC Motor has been quickening its pace of global expansion,

upon the deepening of the Belt & Road Initiative (BRI).

In the first quarter of 2019, SAIC Motor continued to rank first in China by

car exports and overseas car sales, showing the important role of the overseas

markets for the carmaker.

According to the China Association of Automobile Manufacturers, China exported

about 1.041 million vehicles in 2018, up 16.8 percent year on year. During the

period, the Shanghai-based carmaker saw the number of its vehicles exported and

sold overseas stand at 277,000 units in total, up 62.5 percent year on year,

making it rank first among the domestic peers.

The surge in its exports and overseas sales benefited from the company's focus

on the internationalization strategies and technologies of Internet of Vehicle (IOV).

So far, SAIC Motor has established three overseas auto production bases in Thailand,

Indonesia and India, and three innovation and R&D centers in the UK, the U.S. and Israel.

It is worth noting that SAIC Motor has seen its sales volume in the six markets

including Thailand, the UK, Indonesia, Chile, Australia and New Zealand, and

the Middle East each hit more than 10,000 units.

Meanwhile, SAIC Motor gives priority to the IOV technologies, while

accelerating its global presence.

MG ZS, one of its Internet-based car brands boasting the intelligent

interconnection system "i-smart", has become the best seller in Thailand.

In February 2019, a local company under SAIC Motor rolled out the Almaz car

model in Indonesia which supports the intelligent interconnection and has the

advanced intelligent multimedia functions.

SAIC Motor meanwhile achieved a success in the Indian market by its Internet-based car model,

MG Hector. By September 29, three months after the product launch, its Indian base had

received 31,000 orders with 7,000 new cars already delivered.

The carmaker also focuses on the global new energy vehicle (NEV) market. It has already

started the campaign for customers to book its NEV model, SUV MG EZS, in the UK,

which will be rolled out in many regions of the world such as the UK, Germany and Australia.

See the original link:

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Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191017/2613995-1

(Caption: MG ZS car model displayed on aircraft carrier deck)

SOURCE: Xinhua Silk Road Information Service

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