2020年シュピールヴァーレンメッセのトレンドが発表されました

シュピールヴァーレンメッセ社(Spielwarenmesse eG)

2020年シュピールヴァーレンメッセのトレンドが発表されました

AsiaNet 80999

ニュルンベルク(ドイツ)2019年10月15日/PRニュースワイヤー/ --

・今回のトレンドは、「トイズ・フォー・フューチャー(Toys for Future)」「デジタル・ゴー・フィジカル(Digital goes Physical)」「Be you!」

・情報発信源のトレンド・ギャラリー(TrendGallery)

シュピールヴァーレンメッセのトレンド委員会が2020年の最新3トレンドを決定、発表しました。「トイズ・フォー・フューチャー(Toys for Future)」「デジタル・ゴー・フィジカル(Digital goes Physical)」「Be you!」です。これらのトレンドは、2020年1月29日から2月2日に開催されるシュピールヴァーレンメッセで詳しく発表されます。次回のシュピールヴァーレンメッセでも100万点以上にのぼる製品の展示が見込まれていますが、その中でも毎年発表される数々の新製品が集結する場所が、ホール3Aに約1千m²の広さで展開するトレンド・ギャラリー(TrendGallery)です。この中の一角にあるトレンド紹介エリアで、実際に手にとってお試しいただけるよう、各トレンドにそった製品が展示されます。

トイズ・フォー・フューチャー(Toys for Future) – 遊びの中の持続可能性

未来のための金曜日(Fridays for Future)運動は、気候変動が私たちに与える影響を浮き彫りにしています。そして、まさにこの話題を課題として捉えている玩具業界は、世界の縮図なのです。このトレンドの製品は、気候保護と持続可能性というテーマにフォーカスし、遊びを通して環境に優しい姿勢を促し環境への意識を高めるほか、エコロジカルな素材やアップサイクル・リサイクル製品など、持続可能性のある製品です。

デジタル・ゴー・フィジカル(Digital goes physical) – バーチャルなキャラクターがリアルに

最近ライセンス関連でよく出るテーマに、有名なコンピューターゲームやeスポーツのキャラクターがありますが、同様にユーチューブやアプリ、メッセンジャーもテーマになりつつあります。ユーザーはデジタル世界で操作し架空のコンテンツに自身を重ねますが、このトレンド「デジタル・ゴー・フィジカル(Digital goes Physical)」では、デジタルなキャラクターが従来のおもちゃの世界に移動します。リアルな相手がバーチャルレベルまで拡張する新しいプレーが体験できるのです。

Be you! – みんなの遊び

この世界は色彩豊かで多様です。そして、遊びは出自や宗教、外見に関係なくすべての人を結びつけます。「特別な支援」が必要な人をサポートし、寛容・受容・ダイバーシティに積極的になる、という2つの事柄を結びつけることは、このトレンドの根幹をなす考えなのです。例えば認知症やパーキンソン病患者のように障害や病気を持つ人々は、玩具への触覚やその使用に特別なことを必要とします。このトレンドの製品は、遊びながら心と運動能力を刺激し共に体験したという満足感を提供します。

トレンド、新製品、ノウハウ

ホール3Aにあるトレンド・ギャラリーは、トレンド製品や新製品、イノベーティブな出展社様や様々なノウハウを発見吸収する場所です。この中のトレンド紹介エリアでは、各トレンドにそった製品を実際にご覧になり試すことができます。またショーケースエリアでは、各製品グループの新製品が勢揃い。その他、トレンド・ギャラリーでのみ配布されるトレンドガイド(TrendGuide)には、トレンド製品や新製品についての情報が満載です。トレンド・ギャラリーで毎日開催されるトイ・ビジネス・フォーラム(Toy Business Forum)はエキスパートによる講演で、最新の業界情報や将来的な販売やトレンドの展望や挑戦など、ホットなテーマが満載です。

当見本市のトレンド情報は www.spielwarenmesse.de/trends でご紹介しています。また画像は www.spielwarenmesse.de/media からご自由にお使いいただけます。当記事および画像の引用・転載はご自由にいただけますが、発表後は私どもに掲載記事をお送りくださいますようお願いいたします。

Spielwarenmesse(R)

Spielwarenmesse eG(シュピールヴァーレンメッセ社)は玩具・ホビー関連商品・レジャー用品の世界最大規模を誇る国際見本市である、シュピールヴァーレンメッセ (Spielwarenmesse(R))を運営しています。この見本市は専門見本市であり、2,900を数える世界各国からの出展社様の国際的なビジネスのプラットフォームとなります。また、ここで紹介される新製品や貴重な業界情報は世界130カ国から集う6万7千のご来場の皆様には、一年の業界動向を見る上でなくてはならないものです。2013年より見本市の名称Spielwarenmesse(R)がドイツ国内で商標登録されました。次回シュピールヴァーレンメッセは2020年1月29日(水)-2月2日(日)に開催されます。

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(日本語リリース:クライアント提供)

The Spielwarenmesse Reveals the Trends for 2020

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NUREMBERG, Germany, Oct. 15, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Toys for Future, Digital goes Physical, Be you!

- TrendGallery remains an important hub

The Spielwarenmesse's international TrendCommittee has identified three strong

trends for 2020: "Toys for Future", "Digital goes Physical" and "Be you!". They

can be viewed and experienced at the Spielwarenmesse which opens for business

from 29 January to 2 February 2020 and will be showcasing more than a million

products. Covering an area of approximately 1,000m², the TrendGallery in Hall

3A is the nerve centre for innovations. The Trend Islands feature products that

reflect the trends, giving trade visitors the opportunity to explore and put

them to the test.

Toys for Future – Sustainability in play

The current Fridays for Future movement is highlighting how climate change

affects us all. The toy industry has a tendency to tackle current issues and

reflects the world on a smaller scale. Products that fall within this trend

have a firm focus on climate protection and sustainability. They not only

promote environmentally friendly behaviour and raise awareness through play,

but they also comprise toys with sustainable aspects such as ecological

materials, or articles that have been upcycled or recycled.

Digital goes physical – Virtual figures 'get real'

Characters from well-known computer games and e-sports are becoming popular

licensing themes. YouTube channels, apps and messaging services, likewise,

offer considerable potential. Users operate within digital worlds and identify

with the fictitious content. In the "Digital goes Physical" trend, digital

characters enter the world of conventional toys. The characters' physical

counterparts become an extension of virtual reality, opening the door to new

experiences through play.

Be you! – Games for all

The world is colourful and diverse. Play connects everyone irrespective of

origin, religion or appearance. This is the fundamental principle of this trend

which brings together two objectives: to help people with special needs and to

promote tolerance, inclusion and diversity. People with disabilities or

diseases, such as dementia or Parkinson's, have very different tactile

requirements when it comes to toys and games. Products within this theme

stimulate their minds and motor skills whilst creating shared experiences.

Trends, innovations and knowledge

The TrendGallery in Hall 3A is synonymous with on-trend products, new ideas,

innovative exhibitors and knowledge transfer. The Trend Islands allow trade

visitors to take a closer look at the kind of products that reflect the trends

and to try them out for themselves. In addition, the many displays shine a

light on innovations across all product groups. The TrendGuide, which is

available in the TrendGallery, contains well-presented information on the trend

products and innovations. Experts at the Toy Business Forum hold daily talks on

the latest trends and on topics and challenges facing the trade, now and in the

future.

Information on the 2020 trends can be found at

www.spielwarenmesse.de/en/trends. Images are available at

www.spielwarenmesse.de/media.

Note for editors: Reprint free of charge. Please provide us with a voucher copy

on publication.

Spielwarenmesse®

Spielwarenmesse®, the leading international fair for toys, hobbies and leisure,

is organised by the fair and marketing services provider Spielwarenmesse eG.

The trade fair creates a comprehensive communication and ordering platform for

2,900 national and international manufacturers. The presentation of new

products and the extensive industry overview provide a valuable pool of

information for annual market orientation for 67,000 buyers and toy traders

from 130 nations. Spielwarenmesse® has also been a protected word mark in

Germany since 2013.

Fair dates: Spielwarenmesse®, Wednesday to Sunday, 29 Jan – 2 Feb 2020

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Source: Spielwarenmesse eG

  

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