YAYINGが2020年クチュールコレクションを発表

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YAYINGが2020年クチュールコレクションを発表

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【北京2019年11月6日PR Newswire=共同通信JBN】YAYINGは、同社初の単独ファッションショーで2020年オートクチュールコレクションを発表した。北京の中心地を背景に、紫禁城を見下ろすマンダリン・オリエンタル王府井の屋上で行われたこのショーは、同ブランドのビジョンの壮大さと、絵のように美しいファッションにおける優れた中国文化のグローバルな関連性の証しである。

https://photos.prnasia.com/prnh/20191106/2634259-1-a

(YAYINGが2020年クチュールコレクションを発表)

今シーズン、YAYINGのクリエーティブディレクターであるチェン・シー氏は、中国の美的感覚と職人技の最高のものへの賛辞として、また来年の紫禁城600周年の祝賀として、紫禁城からインスピレーションを受けている。同時に、故宮博物院に収蔵された中国の扇の個人コレクションに重点を置いており、これらは長い伝統を持つ中国文化の典型である。「中国の扇(花扇)」と題されたこのショーは境界を破り、伝統を刷新し、現在を形作ることを狙いとしている。

皇族が自身の尊厳を象徴するために用いた式典用の扇を暗示する幾何学的な仕立てと構造から、伝統的な扇子の3次元構造を模した緻密なハンドプリーツ技術に至るまで、チェン・シー氏のコレクション全体を通じて中国扇というモチーフを目にすることができる。過去、現在、未来がこのショーで一体となり、情熱、活力、個性を持って伝統文化を受け入れる現代女性の特徴を表現している。

これらの芸術的な手仕事はYAYINGの専用の職人ワークショップによって作り上げられ、時間に対する彼らの最大限の敬意を下支えに、伝統的な中国の美学をモダニズムの想像力と卓越した職人技で進化させている。Ruyi(如意)雲、河川、崖の模様の刺繍とビーズ細工を351時間以上かけて施した白いスーツ、制作に205時間以上を要し1032個以上のハンドプリーツの小さな扇で装飾された極めて美しい黒のイブニングガウンなどがある。

▽30年間、中国の国産ブランドはますます力を付けている

中国のファッションは中国文化への人気と注目の高まりによって引き続き好調である。同グループは昨年30周年を祝い、1988年創業の小さな縫製工場から現在は現代的なファッショングループへと成長し、5000人を超す従業員を擁し、多数の高級ファッションブランドと小売店を所有、運営している。

2016年、同グループは主力ブランドEP YAYINGを新たに創出し、デュアルブランド発展戦略「The World's EP, China's YAYING(世界のEP、中国のYAYING)」を開始した。EPはコンテンポラリーでインターナショナルなファッションスタイルを提供し、YAYINGは中国のルーツに立ち返り、優れた中国の文化的アイデンティティーを持つ現代女性のために、中国伝統文化、美学、ファッションおよび職人技を深く掘り下げることを重視している。

https://photos.prnasia.com/prnh/20191106/2634259-1-b

(YAYINGが2020年クチュールコレクションを発表)

現在、EP YAYINGは中国とマレーシアの210以上の都市で展開し、500を超す上質な店舗を持っている。2020年、EP YAYINGは米国とオーストラリアの市場への国際展開を継続する。

社会的責任の重要なイニシアチブとして、同グループは、多様なファッション、アートおよび文化スペースのある総面積1万5000平方メートルの独自の「HWA Fashion & Arts Centre」を建設中で、増加しつつある国際的な文化・芸術交流を促進するために一般市民に開放される。

次の30年を見据え、EP YAYING Fashion Groupのチャン・フワミン会長は「われわれは、グローバルな視点を持ち、東洋文化に根差したより高度な文化的自信を洗練し続ける。中国人は調和を信条とし、世界は全ての人々の生地である。顧客のために一層の価値を創出し、グローバルなファッション産業の中で中国文化の大きな活性化に貢献し続ける」と述べた。

ソース:YAYING

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YAYING Launches 2020 Couture Collection

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BEIJING, Nov. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

YAYING launches its 2020 haute couture collection in its debut solo fashion show.

Set against the backdrop of central Beijing, on the rooftop of the Mandarin Oriental Wangfujing

and overlooking The Forbidden City, the show is a testament to the grandeur of the brand's

vision and the global relevance of its exquisite Chinese culture in picturesque fashion.

https://photos.prnasia.com/prnh/20191106/2634259-1-a

YAYING Launches 2020 Couture Collection

This season, Chen Xi, YAYING's creative director, draws inspiration from

The Forbidden City as a tribute to the finest of Chinese aesthetics and craftsmanship,

and a celebration of The Forbidden City's 600th anniversary next year, whilst focusing on

the private collection of Chinese fans housed in the palace's museum, which are the epitome

of Chinese culture with a long heritage. Themed "Chinese Fans (Hua Shan)", the show aims

to break boundaries, renew tradition and shape the present.

You can spot the motifs of Chinese fans throughout Chen Xi's collection, from

geometric tailoring and structures that allude to ceremonial fans used by the

royal family to symbolize their majesty, to precise hand-pleating techniques

that resemble the three-dimensional texture of traditional folding fans. Past,

present and future come together in this show, characterizing the modern woman

who embraces traditional culture with passion, verve and individuality.

These artistic handworks are put together by YAYING's very own artisanal workshop,

underpinned by their utmost respect for time as they allow traditional Chinese aesthetics

to evolve with their imagination of modernism and exquisite craftsmanship, such as

a white suit adorned with 'Ruyi' clouds, and river and cliffs patterned embroideries and

beadings that required over 351 hours to sew by hand; and a stunning black evening gown

decorated with 1032 small hand-pleated fans that required over 205 hours to put together.

30 years, a Chinese home-grown brand growing from strength to strength

Chinese fashion continues to be buoyed by the increasing popularity and

attention given to Chinese culture. The Group celebrated its 30th anniversary

last year, and has grown from a small garment factory founded in 1988 into a

modern fashion group today, with more than 5000 employees, owning and operating

multiple luxury fashion brands and retailers.

In 2016, the Group reinvented its main brand EP YAYING, launching a dual-brand

development strategy: "The World's EP, China's YAYING"; EP offers contemporary

international fashion styles; YAYING traces back its Chinese roots, and focuses

on deep exploration of China's traditional culture, aesthetics, fashion and

craftsmanship for the modern women with exquisite Chinese cultural identity.

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YAYING Launches 2020 Couture Collection

Today, EP YAYING is present in more than 210 cities with over 500 high-quality

stores across China and Malaysia. In 2020, EP YAYING will continue its

international expansion into the US and Australian markets.

As a key initiative of its social responsibility, the Group is building its very own

"HWA Fashion & Arts Centre", with a total area of 15,000 square meters housing

diverse fashion, arts and cultural spaces that will be opened to the public to foster

increasing international cultural and artistic exchanges.

Looking forward to the next 30 years, Zhang Hwaming, Chairman of EP YAYING Fashion Group,

shares: "We will continue to cultivate a higher degree of cultural self-confidence, rooted in

Eastern culture with a global perspective. The Chinese believes in harmony and the world

is home to all. We will continue to create more value for our customers and contribute to

the great rejuvenation of Chinese culture in the global fashion industry."

Source:YAYING

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