チャン・ジンドン会長がSuning女子サッカーチームの4冠を称賛
チャン・ジンドン会長がSuning女子サッカーチームの4冠を称賛
AsiaNet 81754 (2325)
【南京(中国)2019年11月19日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupのチャン・ジンドン会長は11月19日夜、ビクトリーガラを主催してあいさつし、プレーヤーの粘りと強さをたたえ、ゲスト全員が合同で中国サッカーの発展をサポートするよう訴えた。チャン会長は「女子サッカープレーヤーは最善を尽くしてこのような栄誉を達成した。とても誇りに思う。私は彼女らについて、社会組織がサッカー業界に関与し、サッカーに同じ情熱を持つもっと多くの若者を引き付け、中国サッカーの発展を促進する手本と考えている」と語った。
Jiangsu Suning Football Club(江蘇蘇寧サッカークラブ)は11月17日に大連に勝利して2019年中国女子スーパーカップを獲得、今シーズンの「4冠」を達成した。Jiangsuは女子スーパーリーグで優勝し、FAカップ、FAトーナメントも制していた。
Suningは2016年に経営権を取得してから包括的に投資し、運営システム、戦術システム、医療措置、生活支援を最適化した。このようにして、Jiangsu Suning Women Football Clubは飛躍的に戦績を上げた。また、国際試合ではプレーヤー8人以上をナショナルチームに送り込んでいる。
最近、ソニーがSuning Women Football Clubの主要スポンサーになった。2019年の傑出した戦績が主な理由である。Suningはビジネス機会の開拓を進め、引き続きクラブブランドの認知向上に集中している。チャン・ジンドン会長は、Suningがプレーヤーとコーチの生活・トレーニング水準を引き上げる各種支援を強化すると述べた。Suningはさらに、PPスポーツ、FCインテルナツィオナーレ・ミラノなどあらゆるスポーツ資産の開発を促進し、有利なリソースを全て合わせて、スポーツ業界全体の進歩を加速する。Suningは将来、先進的なサッカー知識を学び、より競争の激しい環境でトレーニングするため、最高の中国サッカープレーヤーをイタリアに派遣することにしている。
チャン会長はまた、中国サッカーはROI(投資収益率)が低い段階にあると述べた。企業は競合の不確実性から、経済的圧力をかけざるを得ないことが多い。したがって、持続的なソリューションを見いだす方法は、各クラブの避けられないトピックになっている。商業的後援を除き、若者のトレーニングは中国サッカー成功のカギである。クラブ、政府、社会は緊密に協力してインフラ構築に努め、中国サッカーが健全かつ持続的な方法で発展するよう助ける必要がある。
▽Suning Holdings Groupについて
1990年に創設されたSuningは中国有数の商業企業で、中国と日本の上場企業2社がある。Suning Holdings Groupは2019年、6025億元(約772億4000万ユーロ)の年間売上高によって中国非国有企業トップ500社の上位3ブランドにランクされ、インターネットリテーリング分野での首位を継続した。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、商業用不動産、金融サービス、スポーツなど多くの垂直事業から成る企業エコシステムを通じてリテールとしてのコアビジネスを強化し、拡大してきた。オンラインとオフラインのリテーリングを開拓した主要子会社Suning.comは2017年から2019年まで3年連続でFortune Global 500のリストに入った。
ソース:Suning Holdings Group
Zhang Jindong Praised Suning Women's Football Club for a Quadruple Crown
PR81754
NANJING, China, Nov. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
In the evening of 19 November, the Chairman of Suning Holdings Group,
Zhang Jindong presented the victory gala, giving a speech to praise the players'
toughness and strength, and to appeal all guests to jointly support the development
of Chinese football. He said 'the female football players did their best to achieve such
honors and I'm so proud of them. I consider the players as examples to encourage
social organizations to participate the football industry, to attract more younger people
to have the same passion for football and to promote the development of football in China.'
After a victory over Dalian, Jiangsu Suning Football Club won the 2019 Chinese Women's
Super Cup on 17 November, achieving 'Quadruple Crown' this season. Jiangsu also set
a record and won the championships of Women's Super League, FA Cup and FA Tournament.
After taking the management in 2016, Suning made a comprehensive investment and
optimization in operation systems, tactic systems, medical recovery and living support.
Thus Jiangsu Suning Women Football Club has made a giant step forward in improving
club's performance. In addition, more than 8 players represented national team for
international matches.
Recently, Sony became the main sponsor for Suning Women Football Club, mainly
because of the outstanding performance in 2019. As a result of exploring more
business opportunities, Suning continuously focuses on the growth of club brand
awareness. Zhang Jindong mentioned that Suning will enhance all kinds of support
for players and coaches with better living and training standards. Furthermore,
Suning will propel the development of all sport properties, including PP Sports,
FC Internazionale Milano, and to combine all advantageous resources to accelerate
the whole sport industry's progress. In the future, Suning will also send the best
Chinese football players to Italy to learn advanced football knowledge and to train
in a more competitive field.
He also mentioned that Chinese football is at a stage of low ROI. Enterprises
often have to undertake the economic pressure due to the uncertainty of
competition. So, how to find a sustainable solution has become an inevitable
topic for each club. Except for the commercial sponsorship, the completion of
youth training is the key for the success of Chinese football. The club, the
government and society should act closely to work on the infrastructure
construction and help Chinese football to develop in a health and sustainable way.
About Suning Holdings Group
Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China
with two public companies in China and Japan. In 2019, Suning Holdings Group
ranked as the top three brands among the top 500 non-state owned enterprises in
China with annual revenues of RMB 602.5 billion (approximately EURO 77.24 billion)
and continued to top the list of Internet retailing category. Adhering to the enterprise
mission of "Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",
Suning has strengthened and expanded its core business as retail through a corporate
ecosystem comprised by multiple vertical industries, including commercial real estate,
financial services and sports. Suning.com, the main subsidiary pioneering in online and
offline retailing, has been listed in the Fortune Global 500 for three successive years
from 2017 to 2019.
SOURCE: Suning Holdings Group
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